/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Button kalder movieklip
Fra : Kimsepigen
Vist : 711 gange
50 point
Dato : 31-07-03 23:14

Hvordan er det liiiige at en button kalder et movieklip? (MX)

Og kan man lægge en preloader i et movieklip?

Jeg har lavet forskellige movieklips som hver især indeholder en billedeserie - jeg ønsker således at disse billedserier bliver kaldt frem med forskellige knapper. Da de hver især indeholder ret mange billeder, vil det være mest brugervenligt at lægge preloadere ind i hvert movieklip... Eller?

Accepteret svar
Fra : _michael_

Modtaget 50 point
Dato : 02-08-03 20:29

knappen..
on (release) {
_root.dit_movieclip.funktion
}
Og så skal du lige huske at gi' din knap et navn.

Ja, du kan sagtens sætte preloaderen der... men der er ingen fidus i det, hvis alle billederne er i din hoved-flashfil... for så bliver det hele hentet ind alligevel...

Det smarteste vil være, at dine movieclips med billeder ikek er i hovedfilen - men bliver loadet ind, når der opstår behov for dem - og så have en preloader på denne fil.

Kommentar
Fra : Kimsepigen

Dato : 02-08-03 21:53

Hej Michael - tak for det!

Hvis billedfilerne ikke skal ligge i hovedfilen - så skal de ligge i forskellige scener - ikke? Man opretter flere scener i sin "film" - men det har jeg ikke rigtig arbejdet med. Hvordan gør man det?

Godkendelse af svar
Fra : Kimsepigen

Dato : 04-08-03 07:41

Tak for svaret _michael_.