/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Scanne større billeder
Fra : Kimsepigen
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 31-07-03 20:15

Jeg er den lykkelige ejer af en A4-scanner og har nu fået til opgave at scanne en del billeder. Desværre er de større end A4 - og det er således nødvendigt at scanne dem af to gange. Jeg har så hørt at det er muligt at få et program der kan "samle" disse to scan til et billede - uden at skulle sidde at "fedte" med det i Photoshop. Er der nogen der kender dette program?

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 31-07-03 21:07

Jeg har et program der hedder IPhoto Plus, som fulgte med til min håndscanner. Den har ganske få funktioner, hvoraf sammensætning af 2 halve til en hel er en af dem.

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-03 08:03

jeg ville bruge AcDSee og åbne redigere begge billeder. klippe det ene ud og sætte ved siden af det andet!

Godkendelse af svar
Fra : Kimsepigen

Dato : 04-08-03 07:40

Tak for svaret beckski.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 15-08-03 18:54

Ved godt at spørgsmålet er besvaret, og formentlig er for sent nu, men man kunne også tage kontakt til f.eks. et arkitektfirma eller ingeniørfirma, da disse som regel har en skanner der kan tage op til A1 i bredden!!! Bare en ide....

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 15-08-03 18:54

Ved godt at spørgsmålet er besvaret, og formentlig er for sent nu, men man kunne også tage kontakt til f.eks. et arkitektfirma eller ingeniørfirma, da disse som regel har en skanner der kan tage op til A1 i bredden!!! Bare en ide....