/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3410 kan ikke modtage/foretage opk~
Fra : currantz000r
Vist : 462 gange
150 point
Dato : 31-07-03 19:43

Jeg har for nogle dage siden lånt en nokia 3410 af en ven. Han sagde at den virkede fint. Da jeg kommer hjem begynder jeg da også at skrive SMS'er i lange baner, og folk skriver fint tilbage. Da jeg så står oppe i byen en dag og skal ringe til en af mine venner, dytter den bare som om nummeret ikke findes.. "Nå" Tænker jeg så bare og prøver et andet nummer, det kunne jo være at hans nummer var blevet spærret.. Men heller intet held der. Jeg spørger så en af mine andre venner om han ikke lige kan prøve at ringe til mig for at se om det er min mobil den er gal med. Det kan han ikke, den dytter samme "nummeret-findes-ikke" tone. Jeg spurgte ham jeg købte mobilen af om han havde oplevet det samme, det havde han ikke, og han kunne fint ringe fra den da han havde den. Jeg har så prøvet med en vens sim kort, også TDC ligesom mit, og det virkede heller ikke.

Så her den anden dag var jeg inde i en TDC shop i Aarhus for at se om de kunne finde ud af hvad der var galt. Bortset fra at nulstille min fon, så alle mine profiler og ringetoner blev slettet, kunne torsken ikke lige finde ud af hvad der var galt. (Kunne jeg næsten ha' sagt mig selv, TDC, tsk tsk :\ ) Men sagde at den nok skulle til reparation

Så derfor spørger jeg nu jer, i håb om at i kan give mig et svar, så jeg kan komme til at ringe igen. Hva' kan der være galt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 20:55

Det lyder som om din tlf er spærret, eller gået i baglås. TDC burde kunne åbne den igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : currantz000r

Dato : 31-07-03 21:19

Hmm, kan jeg bare ikke forstå. For mit simkort virker jo fint i andre tlf'er og min ven brugte også uden problemer :/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 21:25

Ikke for noget, men du kunne jo ha' tastet den i baglås selv.
Emesen.

Kommentar
Fra : currantz000r

Dato : 31-07-03 21:27

Hvordan? Hvis du mener pinkoden, så er det ikke det. Jeg kan jo fint skrive fra den, og jeg har ikke været inde og rode i den, det virkede bare ikke...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 21:33

Jeg mener ikke pinkoden, bare om du havde "rodet" men det har du jo ikke, så endelig kan den jo være at den er gået i stykker.
Emesen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 31-07-03 22:41

Lige nu har TDC jo tilbud på 3510 til kr. 345,00 så køb den - bare hold på du er kunde i forvejen og naturligvis vil have tilbudet fordi den telefon er i stykker (normalt forlanger de jo nyt abbonement)

Kommentar
Fra : currantz000r

Dato : 31-07-03 22:51

Heh, tjo kunne jeg vel godt, men der er 2 problemer..

Jeg er vist nok telefonens 3. ejer, og har hverken kvittering eller andet, så den tror jeg ikke de hopper på.. Og den er heller ikke købt gennem TDC shop.

Jeg er ikke interesseret i at ha' en 3510(i), da jeg mener den er for... latterlig og alle har den :D (3410 er også latterlig, men jeg låner den bare til jeg har fundet et ny)