/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til oversættelse....
Fra : AnnLou
Vist : 467 gange
220 point
Dato : 31-07-03 17:40

Jeg sidder med noget oversættelse fra engelsk til dansk (software) og jeg er på dybt vand
Er der nogen der kan hjælpe med følgende sætning :"Adjust the accepted maximum anisotropy" ?
På forhånd mange tak
AnnLou

Kommentar
Fra : flemming582002

Dato : 31-07-03 17:45

det betyder noget med at, du skal JUSTERE DET ACCEPTABLE MAKSIMUN af ANISOTROPY, det ved jeg ikke hvad er, men det gør du måske selv.
Håber det var en hjælp.
Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-07-03 17:50

http://map.gsfc.nasa.gov/
Jeg kan dog ikke få din sætning til at give mening, måske skulle du give os en context.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 31-07-03 17:55

Anasotropy = et stofs tendens til reaktion i forbindelse med strækning af stoffet i forskellige retninger.

Umiddelbart kan du derfor bruge:

"Juster den accepterede maksimale anisotrope indstilling"

Det lyder måske lidt knudret og sort snak, men enhver fagmand vil kunne forstå det - og jeg kan ikke gøre det kortere

Mvh Erling

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 17:56

Jeg kan ikke finde resten af ordet "anisotropy", men aniso - not symmetrical
hos google taler de om microbølger
http://map.gsfc.nasa.gov/
Emesen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 17:57

Gyldendals fremmedordbog:
anisotrop adj. (aniso-» + -trop») som i alle retninger viser forsk. fysiske egenskaber (mods. isotrop»)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 31-07-03 18:01

Hej gutter, Flemming jeg køber din oversættelse Kan i klare de her også ? "Adjust the enhanced ratio of full-screen Gamma Ramp based on the red, green or blue channel." & "Enhanced ratio curve of Gamma Ramp"
Som sagt, jeg er lost. Jeg sætter STOR pris på jeres hjælp
Ann Lou

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 31-07-03 19:12

er du ved at sætte dvd op til at køre på tv'et eller sådan noget

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-07-03 20:04

juster den stilbare gamma kurve kant til fuld skærm baseret på den røde grønne eller blå kanal og den stilbare kurve til gamma kanten.
Hvad er det du skal indstille.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 20:09
Kommentar
Fra : hj3

Dato : 31-07-03 22:40

ANISOTROPY er en Partikel detektor.
Juster den tilladte maximum på Partikel detektor.
http://www.sp.ph.ic.ac.uk/Ulysses/Research/AT/ats2.html
mvh hj3

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 02-08-03 23:32

http://search.internet.com/www.webopedia.comIC_QueryText=Adjust+the+accepptable+maksimum+anisotropy&IC_QueryDatabase=www.webopedia.com

Hej AnnLou!

Med den kontekst du rejser spørgsmålet i vil jeg anbefale du besøger ovennævnte url;
det kan if. denne on-lineordbog have 34 forskellige betydninger!
Kan du ikke lige udvide konteksten med lidt flere sætninger, så bliver det ulige lettere at oversætte den fulde betydning til dansk

//Rupta.