/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
1. vær. lejlighed i kbh. eller ligende
Fra : martinussen
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 31-07-03 16:45

Hey

Min søster, 21 år. søger en lejlighed i kbh. Den må koste omkring 2000 kr. Den må dog koste lidt mere hvis den ligger tæt på Handelhøjskolen.

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 31-07-03 17:12

ok... hvilken handelsskole???

der er jo mere end en??

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 17:18

Jamen det skulle da ikke være noget problem.

Jeg mener kun at det 60.000 unge på landsplan der søger lejlighed, så der kan sagtens findes én lejlighed med bad og toilet, og måske altan i et roligt kvarter til din søster.

Prislejet du tilbyder er også helt ok. Et værelse med adgang til køkken og bad koster omkring 1950 kr. så det skulle nok være muligt at finde en regulær lejlighed til 2000 kr.
Jeg skal sende det rundt, og så hører du noget, formentlig inden for 1 uges tid.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-07-03 18:04

Handelhøjskolen i kbh. Der skulle kun være én..!!

#ram2 - Det lyder godt.. For mine forældre og hende snakker om at tager derover en gang i næste uge, for at se på lejlighed/værelse..

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 31-07-03 18:13

ok..

du har ret! der er kun én inde i storkbh. men 4 i Kbh.

og det er pisse svært at finde noget!! spec. til 2000,- (og hvis ram kan finde mere end en.. så vil jeg også gerne hører nærmer om det!)

det er optaget selv på kollgierne... og ventetiden er p.t på ca 2 år.. snøft

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-03 18:18

martinussen:

Det hedder Handelshøjskolen i Kbh., men der er flere undervisningssteder.

At finde egen lejlighed til kr. 2.000 pr. md. i København er det samme som at finde en nål i en høstak. Man skal have været skrevet op i meget lang tid, for så at være heldig.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 18:32

>martinussen.

Egentlig tror jeg du har opdaget det, og bare tager gas på mig, men for en sikkerhedsskyld, så lad mig lige fortælle dig, at jeg i mit tidligere indlæg var dybt ironisk.

Du tror da ikke for alvor, at man bare tager til København med 2000 på lommen og får en lejlighed. Det ville være noget naivt at tro dette. Et værelse med adgang til køkken og måske bad koster det beløb. (hvis du kan finde et, der er ledigt)

Martinussen, unge studerende bor i telt rundt omkring på campingpladser, fordi der ikke er boliger nok til de studerende.

Så lad endelig være at tage her over på grund af mit tidligere indlæg.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-07-03 18:44

træls.. Man kan da altid håbe...!!

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 31-07-03 18:56

sorry...

men den (næsten) enste mulighed der er, er at købe en ejerlejlighed... og der skal i regne med minimum 800.000/ 900.000,- og det er for en ét vær. på ca 30 kmv.. og så er den i dårlig stand!

der er selvfølelig også den mulighed at få en andelslejlighed... men der skal i nok regne med ca. 125.000,- under bordet...

eller så skal hun finde et bofællesskab.. og selv det er pænt svært!

jeg har været her på ø'en i knapt to år og har flyttet ca 5 gange...

det bedste ville være, at kigge i den blå avis og ringe på ALT lige så snart den er på gaden.. også selvom det er kl. lort om morgen!!

men håber sku' at i finder noget til hende!!

hvis du har messenger eller icq kan i få et mobilnr. af mig på en boligpucher!

peace out

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-07-03 19:06

Jeg har msn: martinussen@darum.dk

Men vi har ikke penge nok til hverken ejerlejlighed eller andelsbolig..

Hun har lånt et værelse derover nu, så hun kan faktisk vente til d. 1 september inden hun behøves noget at bo i..!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-03 19:13

Der er ikke mange dage til den 1. september. Jeg tror at det bliver svært. Jeg håber på at hun, i det øjeblik hun finder en bolig, at hun så har sine forældre med før der bliver skrevet kontrakt. Man skal være meget varsom. Her tænker jeg på DonAndre's sidste indlæg.

mvh ans

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 31-07-03 19:49

tror hun snakker med bolig-hajen nu!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-03 20:03

martinussen:

Min søn læser selv på Handelshøjskolen. Fra den 1. september skal han på et 7 mdrs. studieophold i Barcelona. Han har en 2 vær. lejlighed på Amager, som han vil udleje for 3.400 kr. pr. måned alt incl.
Lejligheden er kun til udlejning i de 7 mdr. som han er ude at rejse.

Pas på bolig-hajerne.

mvh ans

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 31-07-03 22:36

martinussen

I kan jo prøve at kigge på disse sider

http://www.boligportal.dk
http://www.lejemarked.dk
http://www.lejebolig.net
http://www.boligavisen.info

Så kan I få et indtryk af, hvad en 1 værelses lejlighed koster at leje herovre.

Men med de kr.2000,- kommer I ikke langt. Det kan måske række til et værelse på ca. 10-12 m2 med dele bad & køkken.

Jeg leder selv efter en lejlighed i øjeblikket, så jeg har været de sider igennem nogen gange, men det er fad'me dyrt.

Men held og lykke med det.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 23:23

>martinussen

Noget I også kan gøre, er at hjemsøge distriktsdagbladene i de områder der er relevante.

Evt. en annonce i avisen, med den der altid gir pote: "Stille enlig jysk pige - ikke ryger - søger værelse el. mindre lejlighed - gerne i parcelhus. Er villig til at hjælpe til med ???"

Altså hvis hun er enlig, stille, ikke ryger og jysk

Der bor mange enlige ældre damer og mænd i kæmpe huse i områderne uden for Kbh's centrum, som sagtens kan have en studerebnde boende.

Her er nogle links.
http://www.dgo.dk/

http://www.noerrebro-avis.dk/

http://www.villabyerne.dk/

http://www.sondagsavisen.dk/

http://www.ugeavisen.com/sider/index.html

Mvh
Ram