/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6610, 7210 eller 7250
Fra : OffLine
Vist : 541 gange
55 point
Dato : 31-07-03 13:59

Jeg har fået min mobiltelefon stjålet, og skal derfor have en ny! Jeg har undersøgt lidt på internettet og fundet frem til disse tre; nokia 6610, nokia 7210 og nokia 7250...
Når jeg nu alligevel skal have ny mobil, vil jeg have én som kan lidt ekstra...
Jeg tror det ender med en 6610 eller 7210, men hvad er det lige forskellen er på dem? Udover der er lidt forskel i størrelsen?!

Der er radio med i alle tre, men hvordan fungerer det? Er det med høretelefoner eller højtalere?

Er de opbygget som en "normal" nokia, altså hvor man bruger op- og ned-piletasterne til at finde menuerne? Eller kan man se alle menuerne (altså sådan der er fx 3*3 menuer på hovedskærmen)?

Håber nogle vil svare!
Tak

Kommentar
Fra : sums

Dato : 31-07-03 16:58

HaaaRj
jeg har lige et forslag, men ved ikk om du kan bruge det... jeg ville købe nokia 7250i da den er bedre end 7250, og nokia 7250i er osse billigest hvis du køber den på www.net2fon.dk , der kan du få den til 3.295 kr uden abbenoman... jeg syns det er billigt... over osse selv at købe den nemli.. men brug mit råd hvis du vil..

- sums

Kommentar
Fra : stigp

Dato : 31-07-03 17:50

Mit forslag er helt klart 6610. Har lige selv købt en og jeg overvejede også de andre som du nævner. Jeg snakkede med en der står i fona, og han sagde at der var mange software fejl på 7250 og 7210, men de havde aldrig haft en indlevering på en 6610.
Der er derudover også kamera indbygget i 7250.

Menuerne er gode gamle nokia og de har desuden taget de bedste nye ting fra ericsson. Mit råd 6610 eller undersøg evt 6100...... Lille og lækker telefon der kan det samme, men har dog ikke radio. radio foregår via høretelefoner.

//sub

Kommentar
Fra : OffLine

Dato : 31-07-03 18:54

Tak for svarene...
Stigp;
Har også overvejet 6100, den er jo mega lille! Dejligt!
Er radioen noget værd? Virker det godt og er lydstyrken optimal m.m.?
- Line

Kommentar
Fra : sannepande

Dato : 31-07-03 19:35

du kan inde på nokias hjemmeside sammenligne modellerne...ved siden af hinanden..smart funktion:)

Kommentar
Fra : icoman

Dato : 31-07-03 22:35

hej nokia 6610 og nokia 7210 har ik så maget forskel men nilledkvarliteten er ik så god på de to telefoner hvor der imod 7250 har lidt bedre billedkv...men jeg vil til en ver tid ambefale t610 den har det man ønsker sig påner udskiftelige front ellers er det en drømme telefon helt klart men det er op yil dig der skal vælge ikke mig

M.V.H Icoman

Kommentar
Fra : icoman

Dato : 31-07-03 22:37

net2fon er ik så godt at hanle i har i ik læst i katorien(er det sikkert at handle i net2fon)

Accepteret svar
Fra : sko12345

Modtaget 55 point
Dato : 31-07-03 23:17

Hej, har lige købt en 6100 for 1999 for sonofon (hos merlin til 1299 m orange) da jeg i forvejen er kunde her. 7210 koster her 2495, 6610 koster 2195 og 7250 koster 3295.

Der er ingen forskel på 6610/7210, andet end udseendet. Det er samme telefon under skallen. Med hensyn på forskellen på 6100 og 6610/7210, der en ingen radio i 6100, men hos bog og ide har de en lile lommeradio til 14,95. Hvis de så køber 6100 får du en mindre telefon der kan det samme, pånær førnævnte radio, men kan du ikke leve uden så køb den lille eksterne i bog og ide.

Med hensyn til 7250 kontra 6100. Der er ingen kamera i 6100, men et headset m kamera kan fåes til 799, og har været på tilbud til 599, så mon det ikke kommer det igen.

Så kan du leve med ekstern radio og kamera (hvor tit er det lige man vil bruge det????), kan du i 6100 få en mindre mobil der kan det samme som de førnævnte men er billigere, også med tilbehøret.

Hvis du lyster, kan du hente et email wap program hos www.reqwireless.com, og så kan den stort set de samme som en ericsson t610.

Kommentar
Fra : Jailbreak

Dato : 01-08-03 22:27

Hej

Jeps, 6610 og 7210 er ens indeni. Men med mindre man er vild efter radio, så må 6100 klart være at foretrække (eller hvis man har for store fingre til sådan en lille sag). 6100 kan for øvrigt fås hos www.monatel.dk for 2090 kr u. abonnement. Og uanset hvilken mobil du beslutter dig for, så tjek www.mobilpriser.dk inden du køber, for at finde det bedste tilbud med eller uden abb.

Der kan jo også fås et kamera-headset til 6610, 7210 og 6100, kaldet HS-1C, men det skulle efter sigende være noget bras sammenlignet med interne kameraer, så hold dig fra det.

Samsung er i øvrigt lige kommet med en ny mobil, SGH-C100, der minder om Nokia 6100 og er lige så lille. Og så har den skærm med 65000 farver, 40 stemmers polyfoni og koster 1599 kr hos www.shopmore.dk. Spændende, men måske også værd at vente til den er blevet lidt mere udbredt, så man kan høre fra andre om den kan sit kram.

Kommentar
Fra : OffLine

Dato : 04-08-03 18:45

Har besluttet mig for en 6100, så er der nogle som hardårlige/gode erfaringer med den?!

Nu er jeg ikke lige den store mobil-ekspert, men hvis man nu man købe en telefon med simlås, kan man jo få låst den op... Hvis man gør det, kan man så bruge sit gamle simkort i sin nye 'fon?
Skal man stadig betale abonnementet?

Håber virkelig der er én som vil hjælpe mig...

Kommentar
Fra : keddeyamse

Dato : 05-08-03 22:10

hvorfor spøger du i mit spørgsmål???

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 06-08-03 12:55

Har som førnævt selv en 6100, og jeg synes det er en kanon telefon der kan alt hvad jeg har brug for.

Hvis du køber en låst telefon og får den låst op, kan du godt bruge dit gamle kort i den. Men hvis du køber en låst telefon, køber du den oftest med et abonnement som du er bundet af i 6 mdr. og først kan opsige herefter, og dette nye abonement skal du jo så betale.

For de fleste selskaber er det muligt at forlænge/binde sit nuværende abonnement i yderligere 6 mdr. og derved undgå man at skulle hænge på et nyt. Prøv evt. og forhør dig hos dit selskab om dette er muligt for dig.

SKO.

Kommentar
Fra : StefanNeess

Dato : 06-08-03 17:26

Nokia 6610 er en opgraderet version af Nokia 7210, mest beregnet på forretningsmænd men en meget federe mobil....

Ps. gå ind på www.telemobilia.dk der er en Nokia 6100 den minder lidt om 6610 men er mindre den koster hun 1499 mener jeg tjek det....

Godkendelse af svar
Fra : OffLine

Dato : 08-08-03 15:38

Tak for svaret sko12345.
tak for det, det hjalp en hel del... I hvert fald emst af de svar jeg har fået...