/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
problemer med min telefon/fastnet HJÆLP
Fra : karstenhou
Vist : 797 gange
144 point
Dato : 31-07-03 13:10

Jeg har en helt alm forbindelse.
I dag melder den pludselig optaget hele tiden.
Når der bliver målt på den kan de se der er noget galt.
Jeg har selv sat stikkene i inde i huset, men ellers ikke rørt nogle at de plomberinger udenfor.
Hvad er der mon galt.
Jeg er bange for at et teknikkerbesøg koster en bondegård.
hvordan kan jeg bevise at det ikke er mig der er skyld i missæren.
Den virkede fint i morges
venlig hilsen Karsten

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 31-07-03 13:20

Har du mulighed for at pille alle stik fra? Altså så det kun lige er ledningen udefra som ender i et enkelt stik. Hvis du kobler så meget som muligt fra inden de måler, så kan du jo med stor sandsynlighed fortælle dem at det ihvertfald ikke er dine ledninger som gi´r fejlen.

TDC har vel trukket ledningen ind i huset og sat et stik op. Dette stik skal være det eneste som har forbindelse. Hvis det så stadig ikke virker, så kan det kun være deres ledning/udstyr som gi'r fejlen.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : karstenhou

Dato : 31-07-03 13:33

Mit hus er gammelt. De 2 stik som er inde i huset har jeg selv sat op. Udenfor sidder ledningerne noget løst efter en renovering.
Jeg må nok bide i det sure æble og sende bud efter en teknikker.
Venlig hilsen Karsten

Kommentar
Fra : Hartmann

Dato : 31-07-03 13:49

Hej Carsetn

Pil alle ledninger fra ude i dåse, du har åbenbart adgang til denne, ring til dit nummer hvis det ikke melder optaget nu ja så er det i din instalation.

PS. du har vel prøvet at tage alle tlf fra inden du begynder på alt dette.

JEH

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 31-07-03 15:07

>> PS. du har vel prøvet at tage alle tlf fra inden du begynder på alt dette.

Du skal også fjerne evt. nr viser og evt. telefon svarre. Derudover skal du fjerne ALLE forlængerledninger.
Herefter prøver du en telefon af gangen i hvert af de 2 stik.

Lennie

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 144 point
Dato : 31-07-03 17:15

Hej

Jeg syntes du selv skal finde fejlen...
Find et volt meter og må spændingen i stikket. Nå der ikke er taget et rør af skal der være 50 Volt DC på linien. Denne falder når man taget et rør af til 6-8 Volt DC.
Der hvor linien kommer ind kan du adskille og måle om der er 50 volt tra TDC til dig...
Hvis der ikke er 50 Volt er fejlen ved TDC.
Hvis de 50 Volt "kommer" ved at at adskille skal du monter igen og finde ud af hvad der gør at de 50 Volt forsvinder.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : snipe

Dato : 01-06-04 19:33

Har du et nr.?? Så kan jeg måle linien fra min mobil, og måske give dig svaret hvor fejlen ligger, hvis der er jord på a eller b tråden, eller der er kortslutning..
Er Tekniker..

Snipe

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 01-06-04 22:16

Tak for svaret Benjamin.Hansen.