/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Belgisk film.
Fra : greenfield69
Vist : 484 gange
300 point
Dato : 31-07-03 12:37

Kan nogen mon hjælpe mig ? Jeg har en gang set en belgisk film, som udspilledes i og omkring en lille restaurant. Man fulgte familien, som drev restauranten, og alle de andre ansatte, som alle havde en rolle i denne meget muntre film.
Hvis den stadig findes: Hvad hedder filmen, hvornår er den fra og kan den stadig fåes ? I så fald: Hvor ?
Håber at høre fra nogle filmelskere, med sans for det humoristiske.
Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 16:08

Jeg tror du tænker på en film af Peter Greenaway : 1989 Kokken, tyven, hans kone og hendes elsker (The Cook, the Thief, his Wife and her Lover)

Han er godt nok Walisisk.

http://www.scope.dk/filmografi.php?persID=1364

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 01-08-03 00:00

Tak for svaret, men det kan ikke være den, da jeg tror at det må være omkring 20 år siden (måske mere) at dansk tv viste den.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 01-08-03 00:02

Hvis jeg selv, sådan ud fra hukommelsen, skulle karakterisere filmen, ville jeg nok kalde filmen for "Jaques Tati´sk".
Jørgen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:12

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-07-04 12:41

Hej Jørgen.

Kan det være "Le Grand Restaurant" med Louis de Funés fra 1966? Louis de Funés er en væver lille franskmand, der har medvirket i mange skønne komedier, og DR viste mange af dem i midten af 80'erne. Arj, ham kender du jo nok i forvejen.

Her er den beskrevet på Internet Movie Database: http://www.imdb.com/title/tt0061728/

Jeg har søgt og søgt, men har kun kunnet finde den på fransk dvd, uden danske undertekster her: http://www.dvdfr.com/dvd/dvd.php?id=8853

Desværre, men jeg er ret sikker på den kommer på et tidspunkt. Prøv evt. at kontakte Laserdisken, der kan skaffe nærmest hvad det skal være, så kan de give dig besked når den er tilgængelig med danske undertekster. www.dvd-film.dk

Mvh. Ice