/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprillia Rally ( HJÆÆÆÆLP )
Fra : ZapP8
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 30-07-03 18:19

Hej med Alle jer knallert nørder... 8)

Skulle lige høre om Der er nogle af jer der ved hvilken begrænsninger der er på en Aprillia Rally Fra 96...??
Den kører Omkring de 65 km/t nu men kunne godt tænke mig der var lidt mere Optræk i den... Ved ikke Hvad der er Gjort ved den på nuværende Tidspunkt.... 8(
De Ruller der sidder i Variomatikken kan man skifte dem til nogle lettere ?? Hjælper det på Optrækket.. ?? Hvad For nogle ruller skal jeg sætte i ?? (Hvor store er de ruller der sidder i Orginalt??) så Giv mig da lige et Godt TIP... Glæder mig at høre fra jer 8)

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-03 22:13

Fra Moped.dk:
Aprillia Sonic
1. = En skive i variator.
2. = En skive i kobling.
3. = Et blindrør på udstødning.
4. = En 1 mm tyk toppakning / orginalt er den 0,1 mm

Jeg er ikke sikker på om det lige præcis også gælder din årgang, men gå da ud og kig, i øvrigt kan du finde mere info på www.moped.dk ....

Der sidder 6.2 grams ruller i std., så et sæt 5 grams ville sikkert give en smule optræk! Men hvis skiverne, pakningen og isæt blindrøret ikke er taget, skal du nok gøre det det giver en del topfart og især blindrøret giver en masse optræk!

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 31-07-03 22:23

Det lyder sku godt... Så der var billeder af Blindrøret kan bare ikke se nogle billeder af de andre f.eks hvad det er for en ring på Variator/kobling

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-08-03 16:23

De guides har vi ikke fået lavet færdig endnu, desværre...

Men du kan nemt finde det på andre sider rundt omkring!

Kommentar
Fra : FSHH

Dato : 03-08-03 11:51

hvis du vil have bedre optræk og topfart på en nem måde så få fat i en sonic udstødning, (husk at svejse blindrøret) den gav mig bedre optræk og 5km på toppen.

Godkendelse af svar
Fra : ZapP8

Dato : 04-08-03 15:19

Tak for svaret Jon.

Du ved ikke evt. hvor der er andre sider man kan se Hvordan det er LIGE præcist man skal gøre med de ting der, som du snakker om (Skiverne) ????

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-08-03 15:55

Øhhh... der er mange forskellige sider, du kan bla. se noget på www.scooterzone.dk, og ellers klik der rundt på nogle links, så finder du det helt sikkert!

Kommentar
Fra : kimjon

Dato : 11-08-03 14:25

jeg har en rally og kunne godt tænke mig at vide hvordan man fjerner skriven i komblingen for jeg har fjernet den foreste skive og den køre 55 km/t så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan den anden ser ud og hvor den præsist sidder

hilsen kim

Kommentar
Fra : ZapP8

Dato : 12-08-03 23:11

Hej Kimjon

jeg har sku lige fjernet Skiven Foran og sat nogle 5 grams ruller i min Rally... Det har sku givet en del mere Optræk og 5 km på toppen ... min viser ca 80 på Speedo men ved sku ikke om det viser rigtigt.. 8) Jeg kunne også godt tænke mig at vide det med Koblingen Synes ikke jeg kan finde Løsningen Nogle steder ?? 8)