/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Liberalisme = fremmedhad og umenneskelig~
Fra : ks9000
Vist : 1365 gange
50 point
Dato : 30-07-03 17:56

Så ramte regeringens fremmedfjendske politik endelig nogle af deres egne partimedlemmer.

I anledning af at Inger og Niels Nejsig Larsens søn, svigerdatter og barnebarn rammes af Danmarks regler vedr. indrejse og ophold i landet, udtaler de til Nordjyske Stiftstidende bl.a.:

- Vi har været medlemmer af Venstre i 25 år og kan ikke forstå, at de (Venstre) kan gå ind for sådanne besynderlige regler for danske familier og deres nære slægtninge.
- Vi melder os ud, hvis det her bliver ved, siger Inger Nejsig Larsen, mens hendes mand er lidt mere afdæmpet.
- Det tror jeg ikke, men det er ikke sikkert, at vi bliver ved med at stemme på dem, lyder det fra Niels Nejsig Larsen.

Skal jeg være skadefro over, at Venstres egne parti-medlemmer nu rammes af regeringens fremmedhadske politik?

Nej, jeg vælger derimod at udtrykke støtte vedr. familiens sag, og vil bestemt ikke tilråde, at de melder sig ud af partiet - tværtimod. Jeg vil derimod foreslå, at de forbliver i Venstre og arbejder for mere humane og menneskeværdige love, og for at partiets fremmedhadere fjernes fra al indflydelse. Den samme opfordring skal lyde til andre medlemmer af regeringspartierne og deres støtteparti.

Til gengæld vil jeg opfordre vælgerne , som stemte den nuværende regering ind , til at overveje, om ikke de skulle se lidt nærme på disse partiers menneskesyn. Efter min mening, er liberalismen et onde i dens nuværende form. Jeg vil gå så vidt, at sige, at man kan gå hen og blive helt venstreorienteret af, hvad der foregår for tiden .

Desværre er det nok sådan, at man skal opleve disse umenneskelige og inhumane love og regler i sin egen familie, før man kan indse, hvad den nuværende regerings hadske og fjendske holdninger indebære. Det viser i hvert fald den aktuelle sag.

Man har så kun tilbage at håbe og ønske, at nogle af regeringens (Venstres) fremmedhadere oplever det, som familien Larsen oplever. Før kan de nok ikke indse konsekvenserne af deres politik.

//Knud

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 30-07-03 19:05

Hvorfor skriver du dette???
Jeg ved godt at Venstre er nogle racister, men de er nu ikke alene om det. Deres søsterparti Dansk Folkeparti har nogle af de samme træk. Faktsik er de 2 parti'er næsten lige slemme, men intet overgår dog DF. Jeg er ikke meget inde i politik, men når de gælder umenneskelig opførsel syntes jeg der bør gribes ind.
Tænk at det er sådan nogle der regerer vores land. Det er bare for meget. Ok. Mange Venstre-mænd/kvinder er selvfølgeli gode nok, men når man kigger lidt i Venstres virkelighed finder man nogle meget inhumane regler.

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 30-07-03 20:07

Hvor er dit spørgsmål ..... KanDu er vidst ikke lavet for at man skal komme med sine politiske overbevisninger hverken til den ene eller den anden side.

Hvad med at finde et mere passende sted !!!

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-03 20:40

Gider absolut ikke blande mig i indlægget her - andet end jeg liiiige vil sige til Lennie_ at spørgeren/skriveren trods alt opretter denne tråd i kategorien "Politik" og det kunne tænkes Kandu har beregnet den kategori netop fordi folk gerne må diskutere politik herinde - dette dog uden ellers at overskride reglerne på Kandu.

jeg tager ikke stilling i dette indlæg - men her er plads til, alle der følger reglerne herinde.

Karina

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 30-07-03 20:42

haha wupz .....

Karina ... tror jeg har siddet for meget i solen .........

ks9000 godt ord igen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-07-03 20:45

ja, og ved du hvad lennie_ i denne her ulidelige varme er der stor chance for at overse både store og små detaljer

det eneste der virkelig undrer mig er at nogen overhovedet orker at diskutere politik i den varme.....

Karina

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-07-03 21:53

Jeg tror sør'me der er 50 point at hente...

Til spørgsmålet... Nej - Liberalisme er ikke = fremmedhad og umenneskelighed.

http://www.leksikon.org/art.php?n=1576

mvh
Jens

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 30-07-03 21:59

Netop. Men det er ligepræcis derfor partierne bruger ordet liberalisme. For at det 'onde' skal lyde godt. Til alle venstre-folk. Hør ikke på mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 22:17

Øhhm... Jeg tror lige så lidt på politik, som på gud. Intet kan overraske mig i den forbindelse. Selvimodsigende sludder og vrøvl, hvis nogen sku' spørge mig. Handling tak!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-07-03 22:37

Hvis nu indvandringspolitikken var lagt an således at dansk relaterede havde bedre chance and ikke dansk relaterede - Skulle man så kalde lovgivningen overfremmedhadsk og overfremmedfjendsk?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : thf1977

Dato : 31-07-03 02:21

Jeg forstår simpelthen ikke, at en ideologi som er baseret på det enkelte menneskes frihed og ønsker kan forveksles med de begreber som denne tråds overskrift ekspliciterer. Jeg ser troen på individet og det enkelte menneske som noget af det smukkeste overhovedet - og stiller mig fuldstændig uforstående over for den hetz som den er offer for..

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-07-03 08:34

thf1977 - Enig.. !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 08:49

En enkelt kommentar bare for at vise det vrøvl politik er:

Hvordan kan man lovgive på baggrund af en ideologi der hylder individets ret til frihed og selvbestemmelse?

Det er og bliver noget selvimodsigende sludder. Det skurre i hvert fald i mine øre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-07-03 21:46

D.v.s "De ti bud" er den mere liberale lov i kraft af få og enkle regler

Ja ja, det er ikke helt spøg - Trods alt bedre end rent (A)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 22:37

JensT -> Hvis den var til mig mig har du ramt hus forbi. 'De ti bud' er at proppe formynderi baseret på tro i halsen på folk. Sund fornuft blandet med en go' gang magtmisbrug. Anarki er dog handling, men her råder den stærkes ret. Altså i politisk øjemed ikke et hak bedre end diktatur.

Næh.. du; der er ingen hemmeligheder ved social adfærd. Vi skal 'bare' være tolerante, hjælpsomme og handle i overensstemmelse med vores evner. Det er der så vidt jeg kan se intet politisk parti eller nogen ideologi der kan leve op til. Min overbevisning giver jeg ikke køb på og er i den forbindelse et egoistisk røvhul, der får et kick af af hjælpe andre så godt jeg kan.

Jeg kan ikke hade fremmede, men godt hade min nabo.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-08-03 23:26

Behøver det være så svært at holde sig til det emne, der er taget op? Knud, der åbnede debatten, synes at regeringens politik er fremmedfjendsk. En anden synes, at DF er endnu værre. Fint, men hvilken analyse ligger der bag jeres ytringer? Har I tænkt, hvordan lille Danmarks situation så ud, hvis Dansk Folkeparti IKKE havde fået 22 mandater ved sidste valg og sikret et regeringsskifte, hvis der ikke var kommet en ny udlændingepolitik? Har I tænkt på, at antallet af nye danske statsboreger var nået op på ca. 20.000 om året, eller en tredjedel af en hel fødselsårgang? Har I tænkt på, at Danmarks Statistik har opgjort udgifterne til vores indvandrere og flygtninge til 30 milliarder kroner om året, og HAR I tænkt på, at det med ca.
5 millioner mennesker her i landet svarer til en omkostning for hver eneste af os på 6.000 kroner, ja, sekstusinde kroner, om året. Hver eneste af os, fra baby til olding. Så for dig og mig, der sidder her og læser, og som måske har et vellønnet job, der er det mange flere penge, der er i spil. Hvis du har en indtægt på 20.000 om måneden, kan DIN PERSONLIGE udgift til Poul Nyrups og de radikales udlændingepolitik sagtens være på omkring 1.000 kroner hver måned. Det skal lægges oven i de ca. 350 kr., du betaler hver måned til ulandsbistanden, de ca. 300 kr, du betaler hver måned til den statsstøttede kultur, film, teater, forfattere; de ca. 100 kr. du betaler hver måned til Grønland, og så videre, og så videre. Jo, kære ven, de tager r... på dig, og selvfølgelig er det da smukt tænkt, hvis vi her i landet kan tage mod mange flere udlændinge, der har brug for kontanthjælp, lægehjælp, en god bolig i København eller Århus (selv om et studerende dansk ægtepar med et lille barn så må undvære), for hvorfor skal politikerne dog tænke på danskerne først? Vel, Knud?
Jeg håber disse få ord får dig til at argumentere seriøst, for der må jo være en grund til, at du gerne vil have mange flere udlændinge hertil? Eller måske synes du alligevel, når du tænker overe det, at det var meget godt at Dansk Folkeparti fik væltet den gamle S-regering og fik sat en ny regering ind, der dog kanm samarbejde med Dansk Folkeparti og GØRE EN FORSKEL? (I modsætning til de sidste mange regeringer før den). Så: Stor tak til Dansk Folkeparti er vi mange, der mener.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 07-08-03 08:05

Oldboston - jeg har aldrig givet udtryk for, at der skal flere fremmede ind i Danmark.
Hvis du satte dig ind i baggrunden for det jeg skriver, så er det, at en dansk mand, der er gift med en udlænding, ikke kan få sin kone ind i landet (- og omvendt).
Jeg ved, at du straks tænker "familiesammenføring", hvor et hav af slægtninge pludselig ønsker at komme ind også, men det er der ikke tale om i mit eksempel.
Her er der tale om, at en dansk mand og en amerikansk pige fandt hinanden på uni. Blev gift. Flyttede til England og studerede videre. Fik et barn. - - - Og var desværre for læne i udlandet til, at pigen (nu hans kone) ikke kan komme til Danmark.
Alt i alt et meget trist tilfælde, hvor udlændingepolitikken rammer uskyldige.
Men typisk dansk - først i den ene grøft og så i den anden.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-08-03 08:36

ks9000 - Næh du - den går ikke - reglerne som de er lavet må nødvendigvis gælde for alle !
Ellers var der jo netop tale om fremmedfjendskhed.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 07-08-03 09:45

ks9000 og JensT
ks9000 har ret i, at der er et problem, naturligvis er der det i de tilfælde, du nævner. Men reglerne er jo ikke lavet af "fremmedfjendskhed", men simpelthen for at begrænse tilstrømningen, hvor alt var totalt ude af kontrol under den gamle regering.
Der bliver da netop sagt i radioavisen i dag, at regeringen og Dansk Folkeparti vil finde en model, der tager hensyn til de eksempler, vi er inde på.

Det er så let at tale om "Fremmedfjendskhed", men hvor langt slår din tolerance til, Jens, når det komer til stykket? Så længe vi diskuterer på det teoretiske plan, er det jo helt fint at erklære sig åben for det fremmede, det beriger os, etc. Men helt nede på gulvplan, er du da parat til at aflevere dit job? Din bolig? Den plads, du måske en gang skal skrives op til på et sygehus? Er du parat til at aflevere den danske velfærd til unge og ældre mennesker fra hele verden, der ønsker familiesammenføring med en slægtning fra deres landsby, der har boet nogle få år i Danmark? Når du ved, at mere end halvdelen af alle somaliere i Danmark lever på kontanthjælp, og at DU betaler den sammen med os andre, er du så parat til at lade dem skrive ned til deres slægninge, om at de også sakl komme herop? Så nævnte jeg endda kun et land, der er mange lande på verdenskortet, i de københavnske omegnskommuner er der mellem 20 og 30 forskellige nationaliteter repræsenteret i de fleste kommuner, nogle steder mere end 30, - det koster kassen. Er det fremmedfjendsk, hvis danskerne gerne vil beholde vores velfærdssystem for os selv. Hvis vi skal dele det med alle, så er der pludselig ingen velfærd tilbage, hverken til os eller til de andre.
hilsen oldboston

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 07-08-03 10:56

Jens T
Du mener altså ikke, at en dansk statsborger skal have mulighed for at tage sin lovformelige ægtefælde med ind i landet, for at bosætte sig, uden at Danmarks grænser dermed også står åbne for alt og alle?
Men det er jo præcis det der er lovgivet om. Ganske vist ved en "fejl", for det var jo nok ikke det, der var meningen?
Men sådan virker liberalismen her i landet for tiden.
Og til din orientering, så er jeg inderst inde ret liberal, men det er bestemt ikke, som det foregår p.t. - Derfor sætter jeg lighedstegn mellem liberalismen (i dens nuværende form) og fremmedhad.
//Knud

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-08-03 18:02

Oldboston - Jeg mener absolut ikke reglerne er lavet med baggrund i fremmedfjendskhed.
Jeg tror på at vi, kun ved at behandle vore egne borgere (uanset race hudfarve m.m) ordentligt, kan være forbilledlige - OG - Den skattemæssige udsultning af vore borgere er IKKE en ordentlig behandling.
Det er efter min mening bl.a. skattetrykket der er årsag til at nationalistiske utrerede holdninger har grobund i vort samfund.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : larsbitsch

Dato : 11-08-03 21:40

Liberalisme er kun en af de politiske retninger som naturligt findes i et samfund.
Men først hvad skal vi overhovedet med politik? Politik er borgernes værn mod på den ene side statsmagten som vil bestemme over os. Stavnsbåndet er et eksempel. På den anden side finde det egoistiske pengegriske marked (industri og handel) som kunne udnytte borgerne til det yderste. I mellem Staten og markedet skal der skabes plads for borgerne. Borgerne skal have rettigehder som beskytter dem mod staten og mod det pengegriske marked.
Men det slutter ikke her, fordi borgerne er ogsåforskellige. Nogel borger er arbejdstagere og har brug for beskyttelse over for arbejdsgiverne. Nogle borger er selvstændige og har brug for handle frihed til at sætte nye ting igang.
Midt i det hele står vi med at borgerne har behov for at være selvstændige og skal have mulighed for at tage vare på sig selv, og på den anden side skal vi også have et fællesskab som vi kan deltage i.
Vi har alle vores egen opfattelse af verdene og vi har alle en opfattelse af hvad virkeligehden er.
den politsike opgave er at bringe så mange som muligt sammen i en fælles forståelse hvor der er plads til forskellige meninger og forskellige muligheder for at vi kan udvikle os.
Liberalisme er blevet beskyldt for at være egoistisk, og der erogså nogle der gerne vil have det sådan. Men i grundtanken er liberalismen både/og.
Selvstædnighed under ansvar.

mvh
Lars Bitsch

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 11-10-03 22:23

Hej ks9000, Oldboston, JensT Og alle i andre der debatere her!
Meget interasant emne i lige har gang i her! Jeg sidder i Kristiansand og læser dette, Man kan godt sige at jeg føler mig ramt af de nye danske regler. For var jeg ikke ramt af dem sad jeg heller ikke oppe på den her sten og skrev nu!
Jeg er gift med nok noget af det kønneste fra Indonesien, men hvordan fan kan jeg så følge oldboston så meget i det han skriver, og hvorfor stemte jeg på dansk folkeparti?
Med de udgifter som der altid er ved at hjælpe andre og have åbne grænser for alt hvad der har lyst at komme og få. Gjorde jeg mine overvejelser da jeg stemte, Det hele var ved at gå fuldstendig galt. Og når man læste aviserne i valg perioden, gjorde de i danmark boende 2g indvandre nu ikke alverden for at man skulle stemme til venstra! Der skulle strammes op og jeg lider selv idag under det valg jeg tog da jeg satte mit kryds. Men hvorfor kalder folk mig racist når jeg stemmer dansk folkeparti, hvordan kan det hænge sammen med at jeg er gift med en dejlig kvinde fra Indonesien? Der skal altid nævnes recist når der er snak om stramninger og DF.
Hvis man lavede en lov der sagde at 100% dansker skal have lov til at gifte sig med hvem som helst, hvad recistisk er der i det? Vi er dansker og det er vores land og velfærd vi sætter på spil. Men til gendgæld vælger vi det selv!
Tro mig det er ikke nemt at side og glo på hvordan velfæren stormer ned og barken og på samme tid side med sin kone på den anden sid som jeg nok i første omgang burde stemme for at få hjem til Danmark!

MVH
Douink

Kommentar
Fra : larsbitsch

Dato : 13-10-03 08:56

Til de ovennævnte debatører.
Hvad er det genetlig regeringen vil med sin udlændinge politik?
Det vil flere ting. Den vil bremse at udlændinge bruger Danmark som et sted hvor man uden større problemer kan få bistandshjælp uden at yde noget for det. man vi Bremse antallet af tvangsægteskaber. Mere end 50% af alle 2 G tyrkiske ægteskaber sker med en person fra hjemlandet. Pigen bliver gift i 18-19 års alderen. Hun får et barn elelr flere og bliver taget ud af arbejdsmarkedet eller taget væk fra en uddannelse. Derfor man han lavet en regel om at man skal være over 24. Man kan ikke forhindre at voksne gifter sig med personer fra hjemlandet, men når der er 24 har de berde mulighed for at tage stilling selv.
Jeg Kender ikke til din situation Douink, men hvis du mener at der er noget uretfærdigt bør du skrive et brev til Bertel Haarder om det. For at reglerne skal fungere bedst muligt, skal ministeren også vide hvornår det virker mod hensigten.

MVH
Lars Bitsch

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 13-10-03 16:04

Hej Lars Bitsch

Tror han ved det. tror han er blevet bombet med post om det. men har du hans e-adresse skal jeg da gerne informere ham om problemet jeg som dansker har. Tror ikke det ændre en pind!

Kommentar
Fra : larsbitsch

Dato : 21-10-03 22:23

Hej Douink.
Jeg har her til aften talt med Bertel Haarder. HAn fortalte at der i morgen fremsættes et lovforslag som justere nogle af de urimeligheder er er opstået som følge af den nye indvandrelov.
Jeg ved ikke om det kommer til at berøre din situation, men måske.

mvh
Lars Bitsch

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-03 10:51

Øhh.. lige en indskudt bemærkning. larsbitch du nævner :

Citat
...man uden større problemer kan få bistandshjælp uden at yde noget for det.

Dette har ikke været muligt siden aktiveringsloven blev indført i starten af 90'erne.

Arbejd for din bistand;40 timer om ugen (frokost inkl. som man selv betaler), ingen ret til at organisere sig i fagforening, ingen ferie ud over 4 ugers aktiveringsfri om året, træk i 'løn' ved fravær fra 1. dag og nedsat hjælp,hvis fraværet overstiger 1 dag pr. mdr., ingen optjening af feripenge ingen optjening af ancenitet og ingen karrieremuligheder.

Den rene svir

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-10-03 15:57

Der er en vigtig detalje, som mange af jer glemmer, når I skriver jeres indlæg. Det er jo fint nok at ville hjælpe alle, modtage flygninge og indvandrere med en positiv og sympatisk holdning. Det passer godt til danskernes grundholdning, vi er ordentlige og hjælpsomme folk, ikke "fremmedfjendske". Så skæld endelig ud på regeringen og DF, puds jeres egen glorie, og kald VK og især DF for "fremmedfjendske". Men: det, mange af jer glemmer, er, at der er noget, der hedder økonomi. Ifølge indenrigsministeriets officielle beregninger udgør udgifterne til udlændinge i Danmark i disse år omkring 30 milliarder kroner om året. Oversat til almindeligt dansk betyder det, at hver gennemsnitsborger - fra spædbarn til folkepensionist - har udgifter på 2.000 kr. årligt til de fremmede i Danmark. Men da gennemsnittet består netop af alle, og da spædbørnene og folkepensionisterne ikke kan bidrage med at betale skat, er der tilbage kun lønmodtagerne og andre erhvervsaktive til at betale gildet. Det er vanskeligt at opgøre nøjagtigt, men for et almindelig lønmodtager-par, hvor begge arbejder og har almindelige indtægter, ligger den årlige udgift på ikke under ca. 10.000 til 15.000 kr. Det betyder, at skatter og afgifter kunne være omtrent 10 - 15.000 kr. mindre, hvis den konservative regering Schlüter havde lyttet til advarslerne i 1983 og ikke havde åbnet Danmark som en ladeport for udlændingene. I virkelighedens verden havde skatterne nok ikke været mindre, men de havde så kunnet bruges til velfærd, sygehuse, skoler, de fattigste af pensionister, en bedre boligpolitik og meget andet. Læg dertil, at der mangler vel omkring 100.000 boliger alene i København og andre større byer, - boliger som studerende og andre har brug for, men som bebos af flygtninge. Jo, vore politikere har virkelig gjort tingene vanskelige for den danske befolkning, og det, der skete ved valget i november 2001, var at vælgerne trak i nødbremsen ved at stemme på Dansk Folkeparti. Ellers var ingenting sket. Læg dertil, at en meget stor del af de mennesker, der kommer her til Danmark, har betalt deres flybillet eller har fået rejsen arrangeret af menneskesmuglere, - det er jo ikke folk, der flygter fra en krig og tager til nabolandet. Den hjælp, DFanmark yder, kunne række langt mere, hvis den blev betalt i nærområdet i form af hjælp til at genopbygge, sætte velfærdsforanstaltninger i gang. Fremfor at hjælpe afrikanere, asiater og andre her i Danmark, burde vi hjælpe dem i deres eget land.
Skal der stilles et spørgsmål, så vil jeg spørge jer, der taler om "menneskesyn": Hvad er det lige præcis I finder forkert ved et menneskesyn som Dansk Folkepartis, der hellere vil hjælpe folk i deres eget område end hente dem hertil? Kan I forklare, hvorfor det skulle være et bedre menneskesyn at hente somaliere, iranere og andre her til Danmark?
Med venlig hilsen Oldboston

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-10-03 18:05

Til Oldboston

Du har helt misforstået, hvad sagen drejer sig om.

Det jeg er inde på i mit indlæg (se øverst i dene tråd), er ikke flygtninge og andre indvandre. Det er ægtefælder til det du nok ville kalde "gode danske borgere".

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at disse "gode danske borgere" ikke kan få en ægtefælde ind i landet bare fordi hun/han er fra et andet land end et EU-land.

Jeg har en svigerdatter, som er fra Litauen, og HELDIGVIS nyder hun nu godt af, at dette land nu er på vej ind i EU.
Vil du mene, at hvis Litauen ikke havde stemt ja til EU, så skulle hun være forment adgang til landet?

En anden heldig ting er, at hun har arbejde og bidrager hermed til de 30 mia kr. som du snakker om.

Men på et punkt, som jeg jo slet ikke tænker på i mit oprindelige indlæg, er jeg enig med dig. Det ville måske nok være bedre at bruge de 30 mia. kr. i de "rigtige" fremmedes nærområder. Men det vil da koste den enkelte dansker præcis det samme. - Nej det DF virkelig har gjort galt, det var at støtte fremmedhaderne i den nuværende regering, så de kunne få gennemført deres umenneskelige politik.

Og til Douink vil jeg sige:
Bliv i Norge indtil videre.
Føl jer ikke forvist fra DK, men skøn på, at Norge på dette område ikke er fremmedfjensk.

//Knud

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-10-03 14:41

Til Knud

Jeg tror ikke, at du finder nogen "fremmedhadere" i Dansk Folkeparti. Men du finder mange oprigtige og bekymrede mennesker, der i 10, 15 år eller længere har forsøgt at komme til orde for at advare om, at vi er på vej til at smadre vores velfærdssamfund, når alle og enhver skal kunne komme ind og tage del i de hårdt opsparede goder. Det har intet med fremmedhad at gøre. Man kan godt værne om sine egne landsmænd og sit eget land uden at hade det fremmede, men mange er påvirket af en fuldstændig usaglig agitation, der havde til formål at kvære al kritik ved at kalde den fremmedfjendsk. Nå, men nu har Mogens Lykketoft jo skrevet under på den aftale, som regeringen og DF udarbejdede, så nu er alle partier omsider enige med Dansk Folkeparti. Er det fordi de alle sammen er blevet "fremmedfjendske" ligesom DF? Eller er det fordi de omsider er kommet til fornuft, ligesom DF har været det hele tiden?

Jeg er i øvrigt ikke særlig uenig med dig, og jeg synes bestemt også, det er ærgerligt, når unge mennesker ikke kan tage deres ægtefælle med til Danmark, f. eks. i det eksempel du nævner med din svigerdatter, som nu "reddes" af EU-udvidelsen. Men hvad i alverden skal man gøre, -- hvis der kun er plads til 1000 mennesker på en færge, men der allerede er kommet 1200 om bord, så bliver man nødt til at spærre for adgangen, selv om det vil opleves dybt uretfærdigt for mange af dem, der havde et rimeligt krav på at komme ombord.

Det samme med indvandringen, med 50.000 somaliere, 115.000 tyrkere, 50.00 pakistanere osv. osv, i alt måske 300.000 eller 350.000 mennesker, hvoraf måske 70 % eller flere er på overførselsindkomst, .... ja, da må man sætte bremserne hårdt i. Og da reglerne åbenbart er så mystisk skruet sammen, at man ikke kan åbne for europæere, amerikanere eller kristne uden at "diskriminere", ja, så er man nødt til at finde generelle regler, f. eks. alderskrav m. v. Den ny 28 års regel er vel meget bedre end det, der var før, men vil stadig føres uretfælrdig af mange. Havde Schlüter regeringen dog bare sagt nej i 1983 til at åbne Danmark som en ladeport, og havde Nyrop ikke holdt alle sine utålelige taler om Dansk Folkeparti, der "aldrig, aldrig" kunne blive stuerene (selv om S nu skriver under på de samme regler, som DF har aftalt med Haarder)...ja. så havde man kunnet få en rationel drøftelse af disse emner allerede i 1980'erne. Hvis politikerne havde forvaltet dette problem ordentligt i stedet for kun at skælde ud på DF og andcre, der var bekymrede, så kunne vi såmænd i dag tage det hele mere afslappet, med mindre kriminalitet, bedre velfærd m. v.

De 30 milliarder, ja, du har ret i, at det giver samme resultat, hvis vi sender dem allesammen væk. Men du og jeg ved, at man i Tyrkiet, Somalia, Pakistan m. fl. steder kan spise sig mæt for en brøkdel af de penge, det koster her i landet. Jeg kender en, der frivilligt betaler et bidrag til skolebørn i Gambia, det er under 1000 kr. om året for et kostskoleophold med kost og logi for et barn. Så pengene række meget længere. Og 10 mia danske kroner hvert år ville række utrolig langt, det er lige så meget, som Danmark betaler i ulandsbistand. Så ville der stadig være 20 mia tilbage til vore sygehuse, de handicappede, - der ville være 100.000 ledige boliger til unge og gamle, der ville ikke være bandekriminalitet på¨gaderne, der ville være råd til et ordentligt politi og meget mere. Men vore politikere fra Schlüter til Nyrop (bortset fra DF) har valgt at bruge pengene på at lukke folkeslag fra mange lande ind i gamle Danmark-

Hav en fortsat god dag
Oldboston

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 19-11-03 13:03

Tja Anders pjogh (fogh) (han findes ikke i stave kontrollen)
er jo politiker som har ingen selvstændig tankegang han har vel fået indopereret en Chip som gentager sig selv det har vi set i mange tilfælde f.eks. i Profilen (DR) og senest i folketinget hvor han sagde at de ikke vil røre ved dagpengene før efter ”Valget” som om han ser frem til det han har jo ingen chance for at vinde… jeg rolig fordi Venstre har aldrig holdt 2 valgperioder ud. Og DF (Dobbeltmoralske Folkeparti) har jo også problemer for folk vil jo ikke have den ””Fremmet Hadsk”” linje hvis du er over 18 så vil jeg anbefale at revidere din holdning over for de såkaldte fremmed jeg mener ikke at man skal genrealisere pga. TV2 ’s provopanda imod de unge fremmed. Man skal huske at nogle har opvoksede i et land med krig. Og ved ikke hvad: Demokrati, Fælles ansvar er og hvem kan forvente at de fremmed voksende vil være dansk… jeg har boet i Sydafrika i et halvt år og jeg vil ikke være sydafrikaner. Og dem der tager på jule ferie på Kreta og importer danske juletraditioner men det jo ikke forkert eller hvad ???
Mit råd til alle kandu.dk bruger er mød de fremmed, det kan jo ære at de ikke er så fremmed som DF,VK siger ….

Kærlig hilsen
[ ..::.. Daniel Skovmand ..::.. ]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:11

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 01-01-06 10:25

Tak for svaret Fnollerpige.