/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvorfor kan Kandu-brugere ikke finde ud ~
Fra : nikolajb
Vist : 365 gange
20 point
Dato : 05-01-02 19:19

at benytte Google?

Og hvorfor bliver deres spørgsmål som default sendt til dk.kultur.musik? Gruppen er en debatgruppe, ikke en brevkasse.

Mvh

Nikolaj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 19:15

"nikolajb" <nikolajb.news@kandu.dk> wrote in message
news:CkHZ7.14389$Zm5.1235176@news000.worldonline.dk...
> at benytte Google?
>
> Og hvorfor bliver deres spørgsmål som default sendt til dk.kultur.musik?
> Gruppen er en debatgruppe, ikke en brevkasse.

Ok, måske er jeg lidt grov, men jeg synes det er lidt latterligt, at når
kandu-brugere stiller et spørgsmål om musik bliver det som default smidt i
dk.kultur.musik (kan slås fra). Det er IMØ et eller andet sted i strid med
hele Usenet's ånd, når man benytter ng'er på denne måde.

/Nikolaj

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 05-01-02 20:31

Jeg kan ikke rigtig se hvad dit problem er. Jeg synes personlig at kandu er ret godt i forhold til almindelige nyhedsprogrammmer, fordi man kan abonnere på nyheder så man ikke skal sidde og checke hele tiden.
Usenet er et debatforum hvor det gælder om at få svar på sine problemer, og kandu er jo bare en måde at læse/skrive sine indlæg til nyhedsgrupperne.

Og lad mig så lige høre dig, hvad har dette indlæg med musik at gøre, det er vist dig som ikke følger usenet ånden.

"nikolaj borg" skrev d. 05-01-02 19:15 dette indlæg :
> "nikolajb" <nikolajb.news@kandu.dk> wrote in message
> news:CkHZ7.14389$Zm5.1235176@news000.worldonline.dk...
> > at benytte Google?
> >
> > Og hvorfor bliver deres spørgsmål som default sendt til dk.kultur.musik?
> > Gruppen er en debatgruppe, ikke en brevkasse.
>
> Ok, måske er jeg lidt grov, men jeg synes det er lidt latterligt, at når
> kandu-brugere stiller et spørgsmål om musik bliver det som default smidt i
> dk.kultur.musik (kan slås fra). Det er IMØ et eller andet sted i strid med
> hele Usenet's ånd, når man benytter ng'er på denne måde.
>
> /Nikolaj
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 21:53

"gandalf" <gandalf.news@kandu.dk> wrote in message
news:toIZ7.9444$aS.1376567@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan ikke rigtig se hvad dit problem er. Jeg synes personlig at kandu
> er ret godt i forhold til almindelige nyhedsprogrammmer, fordi man kan
> abonnere på nyheder så man ikke skal sidde og checke hele tiden.

Jeg har ikke noget imod Kandu. Jeg har noget imod, at spørgsmål på kandu.dk
bliver smidt over på dk.kultur.musik. Fint nok at folk kan tjekke usenet
over HTTP hos kandu, men jeg bryder mig ikke om, at usenet skal fungere som
en udvidet vidensdatabase for et website. Hvis folk vil benytte usenet er de
velkomne til det, også over Kandu's interface.

> Usenet er et debatforum hvor det gælder om at få svar på sine problemer,

Usenet er et debatforum, ja, men det er ikke et sted, hvor folk kan få svar
på spørgsmål. I et debatforum debatterer man. Citat fra fundatsen:

"3.1 Fundats - Ønskes:
Snak om plader, koncerter, stævner, instrumenter,
lydgrej og musiksoftware, samt generelle diskussioner
om musik.

Udveksling af sangtekster, tabulaturer og becifringer
inden for de grænser, som ophavsretten sætter.
Diskussion af ophavsret og elektroniske musikarkiver.

Kontaktformidling mellem musikere, alle genrer og
stadier. (Titlen skal starte med et bynavn/Kbh).

Henvisninger til gode musik-netsteder. "

Der står intet om "svar på spørgsmål".

> og kandu er jo bare en måde at læse/skrive sine indlæg til
> nyhedsgrupperne.

Jeg har som sagt intet imod, at kandu benyttes til at skrive indlæg. Jeg har
noget imod, at indlæg på kandu forwardes til usenet.

> Og lad mig så lige høre dig, hvad har dette indlæg med musik at gøre,
> det er vist dig som ikke følger usenet ånden.

Der er generelt intet imod at debattere nyhedsgruppen i gruppen, men normal
FUT'es der videre til dk.admin.* hierarkiet, hvis snakken udvikler sig. Det
var måske en ide, men jeg lader den lige blive her lidt endnu.

/Nikolaj

Kommentar
Fra : adam

Dato : 05-01-02 23:45

Godt Nikolaj, vågnede du op i morges og tænkte "hvad går mig på i dag?". Jeg synes dette er totalt hul i hovedet, jeg bruger kandu meget, specielt til at være med i debatter ude i nyhedsgrupperne.

Så vidt jeg kan se, er de indlæg som indtil videre er kommet fra kandu i overensstemmelse med dem som ligger ude på dk.kultur.musik, så grunden til denne diskution må helt klart være.

1. Enten har du et lignende site.
2. Eller også er du bare en af de folk som ikke har det godt uden at skulle brokke sig over et eller andet.

Lige gyldigt hvad så er vi rigtig mange som bruger kandu flittigt, og at du finder dine informationer gennem google, er din sag, men lad os andre om hvad vi finder bedst. TAK.

Adam

Kommentar
Fra : bjef

Dato : 05-01-02 23:53

Om vi kan bruge Google, hvad har det med noget at gøre. Det er heldigt vi lever i dagens Danmark, hvor man selv må vælge hvilke værktøjer man bruger. Hvis du er til Google, er det da bare godt for dig.

Prøv at lade os andre om hvad vi bedst kan li'.

Bjef

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 20 point
Dato : 06-01-02 18:24

Svaret er ganske enkelt.
Det er ikke os der bestemmer i hvilke nyhedsgrupper vores spørgsmål og svar kommer i, det afgør webmasteren på kandu.dk
Og da kandu.dk er nemt at bruge, tiltrækker det også mange som ikke helt kan bruge (eller ikke kender) google.
Heldigvis er der mange flinke mennesker der bruger kandu og også kan bruge google og de hjælper gerne.