/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formater Win2000
Fra : hamsjelv1
Vist : 261 gange
50 point
Dato : 30-07-03 14:53

Hvordan formater jeg en Hd så den er 100% formateret..... der er noget med at man kan gøre noget så den er som NY. Har fjernet partitionerne og oprettet nye. Min computer kører Win2000.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-07-03 15:11

Hvis du har en bootdiskette, f.eks fra w98 starter du op på den, og
skriver så - c: tryk på enter, så står der c:
c: format c:
Er det du tænker på?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-07-03 15:46

Inden du formaterer så skal du lige sikre dig at du har de drivere du skal bruge bagefter. Hvis du kun har win2000 cd-rom kan du med den lave en boot diskette som består af 4 stk. Hvis din win 2000 cd-rom er bootbar kan du ved at starte op på den vælge ny installation, slette eksisterende C: drev , oprette en ny partition , formatere den og så indstallere win2000.
Der er mange måder at gåre det på.
Bruger du w98 diskette så husk at sige ja til store harddiske.
Er det en compaq så må du ikke slette den lille partition på ca. 1,9mb
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-03 20:36

Jeg så lige at dit spørgsmål jo gik på at slette en HD helt.
Ja der findes nogle "zero fill" programmer, og de sletter harddisken helt, så den er som ny. (men det tar tid).
Jeg har fundet lidt snak om at formatere.
http://www.holmenet.dk/suport/formatering.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : softgate

Dato : 31-07-03 08:06

Høje klik på denne computer tryk derefter på administrer gå derefter ind i Diskhåndtering der kan slette og lave partitioner, formaterer med mere (men det jeg tror du mener er at lave en lowlevel format, det er noget der høre fortiden til med ide-Diske beuges stadig med scsi-Diske)

Godkendelse af svar
Fra : hamsjelv1

Dato : 02-08-03 21:25

Tak for svaret emesen. Men hvor finder jeg noget om de her "zero fill" programmer.......

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-03 21:38

Jeg har en jeg kan sende til dig, den fylder en diskette.
Læg din mail så sender jeg den.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-03 21:50

Du kan også bare hente her, for jeg lukker nu.
http://www.dewassoc.com/support/useful/boot_disks.htm
rul lidt ned, den hedder >delpart<
Emesen.