/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Vis filer på på server
Fra : Jon
Vist : 526 gange
220 point
Dato : 30-07-03 14:43

Hey, jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man får en bestemt mappe+undermapper til at bliver vist på den her måde:

http://www.ianai.net/jokes/

altså hvor den bare viser alle de filer der ligger i en bestemt mappe... ?

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 30-07-03 17:10

Hvis du koder i ASP skal du jo bare indsætte det der hedder filesystemobject i din kode (ved ikke hvad det hedder tilsvarende i PHP) jeg kan da lige give et eksempel:

<%
Dim fso,f,filespec

' Stien:
filespec= Server.Mappath("folder/dinfil.asp")

' FileSystemObject
Set fso = CreateObject(Scripting.FileSystemObject")

' Fil objektet
Set f = fso.GetFil(filespec)

' Og her nogle forslag til de forskellige funktioner du kan få om filerne

Response.Write "<h1>Filen: " & filespec & "</h1>"
Response.Write "<p>Blev oprettet: " & f.DateCreated
Response.Write "<p>Er sidst redigeret: " & f.DateLastModified
Response.Write "<p>Og fylder " & f.Size & " bytes"
%>

Ovenstående skulle virke efter min bedste overbevisning så... pøj pøj:D

Venlig hilsen Martin bernth
http://www.codemaster.conqueror.dk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 17:13

codemaster >> det lyder godt, men jeg kan desværre ikke benytte asp på min side, kun html og php... Kan du ikke prøve om du kan oversætte det til php eller lignende ?

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 30-07-03 17:16

Undskyld!!

Jeg har lige nærlæst det for småfejl - men hvis du tager det her istedet for så burde det virke:

<%
Dim fso, f, filespec

' Stien:
filespec= Server.Mappath("folder/dinfil.asp")

' FileSystemObject
Set fso = CreateObject(Scripting.FileSystemObject")

' Fil objektet
Set f = fso.GetFile(filespec)

' Og her nogle forslag til de forskellige funktioner du kan få om filerne

Response.Write "<h1>Filen: " & filespec & "</h1>"
Response.Write "<p>Blev oprettet: " & f.DateCreated
Response.Write "<p>Er sidst redigeret: " & f.DateLastModified
Response.Write "<p>Og fylder " & f.Size & " bytes"
%>

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 30-07-03 17:17

Ok jeg skal se om jeg kan finde det tilsvarende men så må du lige væbne dig med lidt tålmodighed:D

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 17:34

Det er skam helt iorden, det haster ikke specielt meget...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 30-07-03 18:46

Mener faktisk også bare at du bare kan undlade at have en index.htm eller default.htm eller startside.htm eller hvad du nu end bruger som startside på din web-server, og så gør den det automatisk... Hvilken webserver bruger du???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 19:02

ostemanden > Det virker ikke hos mig! Jeg ved sgu ikke hvad min server er for en? Det er en af de dyre fra Cliche.dk med html/php!

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 30-07-03 20:25

Hold ud - jeg malker på alle mine kilder :)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 21:10

codemaster > det lyder godt, jeg venter spændt!

Kommentar
Fra : codemaster

Dato : 30-07-03 22:02

Så tor jeg at jeg har en løsning

lige 2 sec

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 22:36

Jeg bliver nød til at løbe, men glæder mig til at se det imorgen !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-05-04 19:10

Det gør jeg også ! Jeg er her bare for at suge lidt kode

..uden at betale ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-05-04 21:48

Når codemaster skriver:
"Hold ud - jeg malker på alle mine kilder :)"
(er det så økologisk malkning???)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-05-04 06:27

Det kunne jeg godt forestille mig...!