/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
opvarmning
Fra : ipl
Vist : 1453 gange
20 point
Dato : 05-01-02 18:22

Vi har en uopvarmet vinterhave på 25m2
vi kunne godt tænke os varme derude
hvordan får vi den bedst mulige og billigste
opvarmning
vi har trægulv og plastic thermotag

Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 20 point
Dato : 06-01-02 09:17

1)I kan tilslutte udestuen jeres eksisterende opvarminings system, men hvis der er faste varmeinstallationer i en udestue,skal den regnes med som bolig.Så stiger skatterne og forsikringen

2)En nem og billig løsning kan være at bruge el radiatorer til at holde frostfrit, og Zibro (lampeolie ovn ) til opvarning når i ønsker at have "rigtig" varme i udestuen.

3) En lidt dyre og bedre løsning er brændeovn som er hyggeligere og giver god varme bør også kombination med elradiatore

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 06-01-02 09:29

Hej ipl

Er jeres Vinterhave Isoleret ??

Kommentar
Fra : atuggi

Dato : 07-01-02 22:00

Goddag

Da jeg jo efterhånden er lidt oppe i årene, så kender jeg alt til at fryse lidt om tæerne, og det er jo aldrig særligt skægt. Jeg tjente engang på en gård, hvor vi karle boede i et et skur, som egentlig godt kunne minde lidt om en vinterhave. Lige før vi gik i seng, tog vi alle og kogte noget vand og hældte ned i nogle ovale metalbeholdere, som vi så puttede ned under dynen. Dette lille trick hjalp os meget i de strenge vintermåneder.

Med venlig hilsen

Johannes

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 13-01-02 20:08

Jeg har for nylig lige købt en Gasvarmer til min kammerat i 40 års fødseldagsgave fordi den afgiver en masse varme på kort tid. Jeg ved det for min nabo har en og de bruger den inde i deres stue konen kan slet ikke undvære den nu det er nemt og billigt en flaske gas koster ca. små 200.00kr og den kan varer i ca 1½ måned her om vinteren.

MVH. SCOOOOOTER.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-08-02 20:29

Som "gammel" energirådgiver (ved et elselskab) , vil fraråde dig at falde for fristelsen til at bruge elvarme.

Ikke fordi det ikke duer - tværtimod - men fordi du overhovedet ikke har styr på forbruget.

Jeg har set utallige eksempler på vanvittige høje elregninger, bare fordi man "lige" skulle holde et lokale/sommerhus/udestue frostfrit.

Hvis du bruger flaskegas, vil du have den fordel, at du ved præcis, hvormange penge du køber gas for, og det betaler du forud, mens elektriciteten betales bagud. Du har altså helt styr på udgiften.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-08-02 20:29

Som "gammel" energirådgiver (ved et elselskab) , vil fraråde dig at falde for fristelsen til at bruge elvarme.

Ikke fordi det ikke duer - tværtimod - men fordi du overhovedet ikke har styr på forbruget.

Jeg har set utallige eksempler på vanvittige høje elregninger, bare fordi man "lige" skulle holde et lokale/sommerhus/udestue frostfrit.

Hvis du bruger flaskegas, vil du have den fordel, at du ved præcis, hvormange penge du køber gas for, og det betaler du forud, mens elektriciteten betales bagud. Du har altså helt styr på udgiften.

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 13-10-02 12:23

Hej
Jeg giver De øvrige "inlæggere" ret. Du har et problem !
1. Hvis du bare skal sidde i vinterhaven kan du anskaffe dig et elektrisk strålevarme armatur, som du kan anbringe i loftet og tilslutte med en folængerledning. (i rette størrelse) Eller:

2. Du kan anskaffe en gaskamin hos Harald Nyborg til ca. 600 DDK.

Begge løsninger er til at betale, men det billigst med gasovnen, da du der har styr på forbruget.

Har du derimod tænkt dig at indføje vinterhaven til boligen, ja- sø kan jeg kun sige en ting - ISOLERING både i gulv vægge(Thermoruder) og loft. Når det er iorden installere du de samme varmekilder som du opvarmer huset med. De nemmeste løsninger er 1 og 2, det sidste - ja der har du udvidet din bolig med 25 m2.