/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows startop
Fra : zariana
Vist : 471 gange
80 point
Dato : 05-01-02 18:22

Når jeg starter min computer sker der det at en masse programmer starter sig selv i minimeret tilstand og derefter ligger i proceslinjen. Hvad kan jeg gøre for at fjerne deres mulighed for at starte med Windows? Altså at sørge for at de ikke starter automatisk?

Marie

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 90 point
Dato : 05-01-02 18:28

Hej Marie
Du går i- start-tilbehør-systemoplysninger-vælg fanen funktioner-og klik på den der hedder systemkonfigiration-og så klikker du på den fane der hedder start-og der fjerne du så de programmer du ikke ønsker at starte op med
MVH Brian

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 05-01-02 18:29

Hvis du højreklikker på "Start" nede i menubjælken. Vælg derefter stifinder.

Gå ind under programmer/startup. De programmer som er derinde, er dem som starter op sammen med windows.

Hvis de programmer du taler om ikke ligger her kan du gå ind i regedit (ved at gå ned i start under kør, og skrive regedit) under : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Og fjerne de keys som referere til de omtalte programmer.

>> Gandalf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-02 18:42

Tillæg
Du kan læse lidt mere om startende programmer her
http://www.wintip.dk/trimning/config_start.htm
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 19:13

Du skal gå ind i de programmer som ligger sig i værktøjslinien og slå fra at
de skal starte op når Windows starter... Det er forskelligt fra program til
program hvor det helt præcis ligger, men oftest under programmets
indstillinger.

--
MVH Jean Pierre

"zariana" <zariana.news@kandu.dk> wrote in message
news:z4HZ7.14377$Zm5.1234263@news000.worldonline.dk...
> Når jeg starter min computer sker der det at en masse programmer starter
> sig selv i minimeret tilstand og derefter ligger i proceslinjen. Hvad
> kan jeg gøre for at fjerne deres mulighed for at starte med Windows?
> Altså at sørge for at de ikke starter automatisk?
>
> Marie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-01-02 22:41

> Når jeg starter min computer sker der det at en masse programmer starter
> sig selv i minimeret tilstand og derefter ligger i proceslinjen. Hvad
> kan jeg gøre for at fjerne deres mulighed for at starte med Windows?
> Altså at sørge for at de ikke starter automatisk?

Nu skriver du ikke, hvilken version af windows du anvender, men
prøv dette:
Start, Kør, skriv msconfig, find fanebladet Start, og fjern
flueben ud for de ønskede programmer.

Ikke alle programmer kan frakobles opstarten dér.
Nogle lægger en genvej i Start-mappen, og den genvej må jo fjernes.
Mappen kan evt. findes her (er vist afhængig af windowsversion):
c:\windows\All Users\Menuen Start\Programmer\Start

Ved andre programmer igen skal du redigere i registreringsdatabasen.
Begynder du at rode dér uden det nødvendige kendskab til basen, kan
det gå ret så galt, så lad enten være, alliér dig med en kyndig eller tag
en backup af reg.basen og lær det på den hårde måde

Mvh.
Morten

Godkendelse af svar
Fra : zariana

Dato : 06-01-02 01:12

Tak, det virkede. :)