/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar
Fra : worg
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 30-07-03 10:34

hej,

jeg har altid gerne ville lære at spille akoustisk guitar og nu vil jeg til at gøre noget ved det.
Men jeg har ingen guitar og ved absolt intet om prisklasser og om hvilke guitarer der er gode og hvilke der er dårlige.
Har regnet med at kunne slippe med en 400-500 kroner....... er jeg optimist?
Kan i evt hjælpe med info......... butikker i århus, hvordan jeg kommer i gang....osv

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 30-07-03 10:49

Ja, du er nok lidt optimistisk med de 400-500 kr. Så skal det være i Den Blå Avis, og hvad får du så fat i?
Det kan godt være, at du får fat i en guitar til 500 kr., men det kan også være, at dens kvalitet eller mangel på kvalitet er grunden til, at du dropper projektet igen, og det vil da være ærgerligt.

Prøv at se på hjemmesiden fra Knud Eskildsen Musik www.ke-musik.dk eller nogle af de andre musikforretninger.

Hilsen
Falconi1

Kommentar
Fra : DonAndre

Dato : 30-07-03 12:09

du kan få en Santana for ca. 800- 900,-

og så ligger musik Aage jo i Århus som er en meget kendt butik i hele Danmark!!

god spiller...

Kommentar
Fra : AndersT

Dato : 30-07-03 23:22

ordenlige begynder guitarer ligger på omkring omkring 1500 - 3000 kr... og så skal du købe en western guitar... det lyder LANGT bedst.. altså IK en med nylon strenge...

mvh anders

Kommentar
Fra : jonaskp

Dato : 03-10-03 23:01

ordenlige begynder guitarer ligger på omkring omkring 1500 - 3000 kr... og så skal du købe en western guitar... det lyder LANGT bedst.. altså IK en med nylon strenge...

Men det er også en del sværrere at lære og spille på for en nybegynder, da strengene er hårdere at trykke ned. Og lige præcis det kan også gøre at man opgiver projektet. Har selv en spansk og synes skam det lyder fint. Jeg er glad for en min ikke var western, for tror sgu jeg var stoppet i utide fordi det var for besværligt.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-11-03 00:00

Tja.
det var nok en god ide at gå efter noget brugt eller i første omgang at leje.
En god måde at komme i gang på er at låne nogle bøger på biblioteket med de forskellige akkorder. Der findes også bøger med såkaldt tabulatur hvor at der følger et kassettebånd med, det var sådan at jeg startede og har idag spillet i ca 11 år.
Men husk!!! Det kræver stor tålmodighed og vilje så lad være med at give op efter en uge.. start evt. med at spille en simpelt melodi på en streng(efter gehør) for at få følelsen med det.

Mvh
jlbendtsen