/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gode råd til lakering af maxi!
Fra : castrol
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 30-07-03 10:32

Ja som i nok har lagt mærke til så har jeg været aktive her på jeres nydelig forum hvad der angår gode råd til min "nye"
Nu kommer mit spørgsmål så:
Jeg vil gerne give den en ny lakering.
Det er almindelig maxi rød ny, jeg har kigget på en sort metallic spray, men hvordan kommer jeg gang?
skal jeg pudse den ned først eller kan jeg nøjes med at spraye over den gammle lak?
og hvad skal jeg bruge ud over den blå metallike lak?
Tænker på grunder og sådan noget!
_________________

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-07-03 10:45

Du skal først have slebet det ned så tingene kan sidde fast. Så skal du give det grunder så malingen kan sidde fast... Så skal du lakere den med spray maling min. 2 TYNDE lag så de ikke løber... Og så skal du lakere med klar lak (bemærk noget maling skal have andet lak, men det står der!), den skal ha en masse tynde lag!

Så skal du nok få en fed maxi ud af det!

Kommentar
Fra : castrol

Dato : 30-07-03 19:00

Ville lige høre om man ikke kan nøjes med at slibe rysten væk og så bare lade male over den gammel maling?
Det skal lige siges at farven på den nu rød, ville den få betydning for den nye lakering hvis jeg ikke sliber den helt ned?
Og hvad skal jeg bruge til at slibe den ned med(hurtigts, nemmeste og pænest)?

Mvh castrol!

Kommentar
Fra : castrol

Dato : 30-07-03 19:02

Ville lige høre om man ikke kan nøjes med at slibe rysten væk og så bare male over den gammel maling?
Det skal lige siges at farven på den nu rød, ville den få betydning for den nye lakering hvis jeg ikke sliber den helt ned?
Og hvad skal jeg bruge til at slibe den ned med(hurtigts, nemmeste og pænest)?

Mvh castrol!

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-03 19:05

du skal bruge noget korn 300+600+1200 til at slibe med! Du starter med at tage det grove med 300, og så med 600, og pudser efter med 1200!

du behøver ikke at slibe malingen helt af, det grunderen skal bare have noget at "tage fat i"...

Du kommer ikke til at kunne se farven bagi, eller måske efter 1lag, men så heller ikke mere!

Godkendelse af svar
Fra : castrol

Dato : 30-07-03 19:50

Tak for svaret Jon.