/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
overførsel af penge
Fra : botage
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 30-07-03 07:42

hej, jeg vil købe fiskeudstyr i Sverige, og for at spare en masse gebyrer vil jeg overføre pengene til sælgers konto i Sverige, men hvordan?
mvh Bo

Accepteret svar
Fra : jakobal

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-03 07:58

Hvis du har hans kontonummer og bankforbindelse samt evt. en swiftadresse, går jeg ud fra at du kan gå ned i din lokale bank og få dem til at sørge for overførslen.

Jakobal

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 30-07-03 08:01

Dersom du har disse oplysninger som Jakobal nævnte, kann du også gøre det via home-banking

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 30-07-03 08:09

Tak for svaret jakobal.

Kommentar
Fra : botage

Dato : 30-07-03 08:10

hvad er en swiftadresse?

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 30-07-03 08:20

Hvis du har homebanking og det er muligt at lave udenlandske overførsler, er det (måske) den billigste løsning. Alternativt kan du, mod et mindre gebyr, få udstedt en check i svenske kroner i din bank, som du blot sender til forretningen i Sverige.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 30-07-03 08:27

En swiftadresse er en 8 eller 11 cifret "kode" som bruges til at kunne overføre penge mellem pengeinstitutter. Som eksempel er Danske banks swift adresse = DABADKKK

Jakobal

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 30-07-03 08:28

En swiftadresse er bankens elektroniske adressse/kendetegn. Den består normalt af bogstaver og evt. et enkelt tal.

Mvh
Nenita