/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Norwegian wood - akkord C#bass
Fra : CasNH
Vist : 232 gange
50 point
Dato : 29-07-03 22:32

http://www.guitaretab.com/b/beatles/1192.htm - jeg øver mig lidt på denne sang
hvordan spilles en C#bass på guitar ?

Kommentar
Fra : r_anthonisen

Dato : 31-07-03 09:57

Det er lidt mærkeligt skrevet, men personen som har lagt sangen ind som tabs mener sandsynligvis, at det skal være en D-dur med C# i bassen. Den tager du ved først at tage det normale D-dur greb på de tre lyseste strenge og så sætte din lillefinger på A-strengens (næstdybeste streng) 4.bånd. Så skal du bare dæmpe den løse D-streng da den mudrer akkorden til, hvis den får lov at klinge. Du kan også tage en D-dur barréakkord i 5.position og lade pegefingeren gå en halv tone ned fra 5. til 4. bånd, mens de andre fingre bliver siddende i akkorden. Her skal den lyseste streng ikke klinge med.
Den første løsning er nok den bedste, eftersom resten af sangen spilles fint med åbne spanske akkorder, men sangen kan sagtens spilles med en normal D-dur istedet for C#bass-akkorden. Det ville jeg selv gøre.
Mvh R_