/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MMS-opsætning til motorola t720i
Fra : m_olesendk
Vist : 543 gange
320 point
Dato : 29-07-03 21:37

Lad mig starte med at sige, at jeg er en ellers glad og yderst tilfreds Telmore-kunde. I dette tilfælde har jeg dog ikke kunne få hjælp i deres kundeservice, efter som de siger at de ikke har nogen anelse om hvad problemet kan være.

Jeg har MOTOROLA T720i, men jeg kan ikke få min MMS-opsætning til at fungere. Jeg har brugt den præcise opsætning fra TDC’s hjemmeside, og jeg har indstillet brugerprofilen efter TDS’s anvisning. Jeg har ydermere fået bekræftet opsætningen + brugerprofilen af både Telmore og Motorola i Glostrup, men jeg kan stadigvæk ikke sende MMS’r.

Og jo, jeg har fået bekræftet af Telmore at de har givet mig adgang til både GPRS og MMS, og til sidst skal det lige siges at GPRS-opsætningen fungerer.

Det aller bedste ville selvfølgelig være hvis der var en som også har MOTOROLA T720i, med en fungerende MMS-opsætning, men en hver hjælp er velkommen.

Hilsen en ellers glad Telmore-kunde.

P.S. Jeg er lige ved at opgive at kunne benytte MMS, hvilket jo vil være lidt ærgerligt, især nu hvor det stadigvæk er gratis

Kommentar
Fra : sko12345

Dato : 02-08-03 09:26

Hej. Jeg har hverken samme telefon eller abonnement, men har stadig en mening, da jeg selv har været møllen igennem hos sonofon.

Hos sonofon er det sådan, at fordi en wap/gprs opsætning virker, er det ikke ensbytydende at ens mms virker. I mit tilfælde kunne jeg heller ikke sende og modtage, på trods af jeg var registreret rigtig hos sonofon og havde den rigtige opsætning på telefonen. Derfor ringede jeg til sonofon for at høre hvad der var galt, og i kundeservice kunne de kun konstatere alt var ok, men i deres dataafdeling, kunne de se, at der alligevel var et eller andet galt, så efter kontakt til dataafdelingen, virkede mit mms.

Mit råd er: Kontakt Telmore, evt. TDC, og få fat i en der ved noget om det, og ikke bare kundeservice, så bør det kunne løses, og hold bare på du skal snakke med en der ved noget om det, for det er jo også i selskabet interesse at dit mms virker. Det er jo trods alt dem der skal tjene pengene på dig og os andre.

SKO

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 06-08-03 17:58

HØRT!! man skal bare blive ved.. hvis ellers tlf´en er sat op (du lyder som du ved hvad du gør) -er den eneste udvej at kontakte teleselskabet og rykke igen og igen, indtil du får en i røret der ved hvad vedk. snakker om.. Det har taget mig godt et halvt år fra jeg fik min første N3510, til at det virkede korrekt.. til at starte med var det s´føli min uvidenhed for "tjenesteindstillinger" og "wap-profiler" der gjorde at jeg ikke ku sende mms.. c",) -men jeg har dog lært at det er to FORSKELLIGE tjeneste-indstillinger der skal ind i tlf´en..! én til mms (gprs) -og én til wap (gsm-data), og at de SKAL placeres rigtigt i tlf´en for at virke.. -hvis abonnementet ER aktiveret til gprs, og tlf´en er sat korrekt op, kan det næsten kun skyldes software-fejl på tlf´en.. Har selv Nokia 7250i, der kører upåklageligt, men havde osse visse problemer med en SE T310, der overskrev wap´en med mms-indstillinger, -og omvendt.. men håndteret korrekt, virker den nu også som den skal.. håber du kan bruge noet a det, da jeg selv har haft mega-problemer med MMS-indstillingerne i starten..
janhof@jubiipost.dk

Kommentar
Fra : StefanNeess

Dato : 06-08-03 18:09

Hvis du har en GPRS opsætning og Telmore kun understøtter GSM så kan det være derfor, så prøv at skrive GSM i en sms til 1208.....

Kommentar
Fra : m_olesendk

Dato : 06-08-03 23:28

Hej med jer!

Først vil jeg sige tak for jeres henvendelser. Og jeg har på det seneste kontaktet Motorola Danmark, som efter anden gang jeg kontaktede dem, kunne bekræfte at de har haft flere tilfælde med hensyn til TDC’s opætning af MMS og deres mobiltelefoner. De siger at det er en fejl fra TDC’s side, og at jeg skulle kontakte TDC-mobil’s dataafdeling og hvis man vælger en anden MMS-udbyder har de erfaring med at det virker(eks sonofon).
Jeg kontaktede selvfølgelig TDC, men kunne ikke få lov at snakke med en data-teknikker, efter som at jeg er Telmore kunde, men den rare dame som jeg snakkede med ville gerne hjælpe med at bekræfte min opsætnings korrekthed. Men ellers måtte jeg kontakte Telmore, hvilket jeg så gjorde.
Jeg ringede altså til Telmore, som ville have en bekræftelse på at det ikke var simkortet der var noget i vejen med(der kunne have været en defekt i simkortet, som gjorde at lige netop MMS-service ikke fungerede). Jeg testede så simkortet på en anden MMS-mobiltlf(Nokia 3510i), og MMS-funktionen fungerede. Og nu er Telmore så gået i gang med at gå højere op i sin ledelse, for derefter at kontakte TDC(håber jeg). Hvornår der sker noget kan de ikke sige, men at der højst sandsynligt vil gå langt tid kunne min kontaktperson bekræfte, som kun kunne foreslå at jeg gik til en som har fuldstændig styr på opsætning af min mobil(dette er imidlertid lidt svært at finde)

Med venlig hilsen en lidt misfornøjet Motorola t720i'ejer

Kommentar
Fra : Lou_81

Dato : 28-09-03 13:46

Hej Allesammen...

Jeg har nøjagtig det samme problem.... og har også forsøgt at snakke med teleselskabet, men det har endnu ikke virket!!! Jeg har nu også Telia express!!!
Skal jeg bare fortsætte med at klage!!!

Kommentar
Fra : m_olesendk

Dato : 28-09-03 17:02

Jeg har imidlertid fundet løsningen på problemet, og har underrettet både MOTOROLA, Telmore og TDC. Hvis du stadigvæk har problemer, kan du lige skrive en mail til olesendk@msn.com Så kan jeg lige fortølle løsningen...