/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Væghængte toiletter på begge sider af sa~
Fra : JensMejer
Vist : 332 gange
20 point
Dato : 29-07-03 21:26

Kan det lade sig gøre at montere to væghængte toiletter med indbygningscisterner placeret i samme væg. Vi har to toiletter kun adskilt af en 5 cm tynd væg. Kan man så nøjes med at "fortykke" væggen på den ene side?

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 30-07-03 08:02

Man kunne jo evt. opbygge en extra væg i det ene badeværelse evt i gips, så der derved blev plads til endnu en cisterne inde i væggen. Se

http://www.ifo.dk/main.nsf/pages/home?opendocument

Dem kan du ringe til for at få oplyst, hvor meget plads, du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : hkservice1

Modtaget 20 point
Dato : 29-12-03 08:48

Hej Jens Meyer.

Der findes flere forskellige fabrikanter af indbygningscisterner, og hos hver fabrikant flere forskellige cisterner. Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre i en væg på kun 50 mm. Men kontakt evt. Gustavsberg VVS A/S på tlf. 36 70 80 55.
Vær opmærksom på, at toiletskålen skal monteres på et stativ i væggen, samt at væggen skal forstærkes så skålen ikke ødelægger væggen.

Med venlig hilsen,

Hkservice1

Godkendelse af svar
Fra : JensMejer

Dato : 29-12-03 12:40

Tak for svaret hkservice1.