/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
Alt for Langsom forbindelse med modem
Fra : davker
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 29-07-03 17:57

Ja jeg ved at modem er langsomme, men...
Jeg har hjulpet en ven til at komme på nettet via et modem jeg har haft liggende, og som jeg ikke har grund til at mistænke ikke virker.
Det er et compaq 56k external fax og voice modem.
På denne hjemmeside har jeg downloaded en driver: http://h18000.www1.hp.com/support/files/networking/modems/Compaq56K_EXT_FAX_ModemWithVoice.html

sp10053.exe

Men det kører så langsomt og klikker fra. Jeg kan se at den kører på en Roswell driver når jeg bruger forbindelsen. Har i nogle ideer til hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-07-03 19:23

Har du lavet en diskette som de beskriver på siden, og brugt den til at installere modem med.
Har du set i egenskaber om der skulle være flere installationer til modem.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 29-07-03 20:08

Jeg har hørt om lignende problemer med Compaqs modems - MANGE GANGE (og har i øvrigt selv haft lignende problem med min gl. Compaq).!!!

Jeg har indtil dato ikke hørt at problemet er blevet løst tilfredsstillende for nogen. Men de årsager jeg har hørt er:

"kabler og el ledninger beliggende tæt på modem og kabel. Især transformere der pga. de elektriske impulser påvirker modemet og de pakker der sendes igennem kablerne."
Compaqs modemer skulle efter sigende være ultra følsomme overfor netop elektriske maskiner og lign.

"Ældre eller slidt kabel, der 'hæmmer' hastigheden"

"Forældet driver"

Jeg ved ikke om noget af dette egentlig kan hjælpe dig, men er altså hvad jeg har hørt og i øvrigt selv erfaret. (fik aldrig mit modem til at køre ordentligt. Investerede dengang i ISDN i stedet - og så kørte det)

Nikolaus

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 29-07-03 20:55

Hej der,
Du skulle prøve at tage alle telefoner ud af stikkende i hele huset/lejeligheden og kun have dit modem sat til hvis du der ved stadig har samme problem ville jeg nok bekoste de 200 for et nyt modem........

Kommentar
Fra : moest

Dato : 12-11-03 14:41

Som skrevet ovenfor så tag alle telefoner fra. Der har tidligere været store problemer med forstyrrelser fra bl.a. B & O telefoner