/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Sagen Kirstine Larsen - Hunde befriet fr~
Fra : jysch
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 28-07-03 22:30

Hvorfor er en dyreværnssag så lang tid under vejs?

Læste i EB d.d. at sagen om den 59-årige Kirstine Larsen, der i september forrige år fik fjernet ni collie-hunde og en labrador fra en lortestinkende ejendom på Vestfyn, skal for retten i Assens om én uge.

Det er forkasteligt at der skal gå så lang tid - Der skal simpelhen bare gøres kort proces med sådan en dyremishandler - hun skal bare ikke have lov til at have med dyr at gøre.

"- Mine ti hunde havde det fint, påstår Kirstine Larsen før retssag om vanrøgt af dyr."

Kan man ikke starte en protest gruppe eller lignende for at råbe dommerstanden op - ( for underskriftsindsamlinger hjælper sikkert ikke meget) og hun får vel højst en bøde på kr. 500,-

Forfærdeligt for de stakkels dyr, som kommer i nærheden af hende!

Jysch

Kommentar
Fra : Karina1209

Dato : 28-07-03 22:36

Hej Jysch..

Så godt programmet... sidste år... det var virkelig væmmeligt.. og jeg blev rigtig rasende af at se på det..
Dog tror jeg ikke, der er meget, man kan gøre.. En protestgruppe kunne sikkert sagtens lade sig gøre.. men om den vil hjælpe noget.. tvivler jeg på.
Dog tror jeg bøden bliver større end 500 kr... og lad os så håbe hun aldrig får lov til at komme i nærheden af et levende organisme igen.
Kærlig Hilsen Karina

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-07-03 22:42

Jeg deler 100% din harme over hele sagen. Nu ved jeg ikke, om hun har haft hunde, siden myndighederne fjernede dem sidste år, det kan man kun håbe hun ikke har, men strafudmålingen er som du siger "rent til grin".
Det er nu nok ikke dommerstanden vi skal have fat i, men derimod vore politikere, ikke fordi jeg tror det hjælper, for dyrevelfærd er er ikke i høj kurs her til lands, se bare vore dyretransporter.
dabj

Kommentar
Fra : Tkelstrup

Dato : 28-07-03 23:45

Nu siger du strafudmålingen er rent til grin. Hvad er den helt præcist, siden du kan komme med udtalelsen?? De 500,- var jo bare et bud, som jeg ikke mener har noget som helst hold i virkeligheden.
Derfor kan straffen godt være for lav, men vi bliver jo nødt til at have noget at gå efter før vi brokker os over det - ikke?
Venlig hilsen
Therese

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-07-03 06:10

->Tkelstrup
Jeg mente naturligvis ikke de omt~~~e 500 kr, men strafudmålingen generelt for dyremishandling.
Mvh dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-07-03 06:11

Der skulle stå o m t a l t e , men der er kuk i kandu.

Kommentar
Fra : mathilde

Dato : 29-07-03 10:31

Så vidt jeg ved, er hendes advokat grunden til at sagen ikke er kommet for retten endu, han har ikke haft mulighed for at møde ved denne sag endnu, da han har haft travlt, med alle de andre sager han har.
Og hun kan vist få op til 1 års fængsel, for mishandlingen.
Og jo hun har en enkelt hund nu? Men dømmes hun, kan hun fratages retten til at have med dyr at gøre, hvor længe kan jeg så ikke huske.

Mathilde.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-03 20:40

Hun burde dømmes tl at tilbringe resten af sit liv i en svinesti, uden mulighed for at komme i bad eller få børstet tænder nogensinde, selv om det vil være synd for svinene. Så kunne hun måske begynde at fatte, hvad det var, hun gjorde mod hundene. Mange af dem var i så dårlig forfatning, at de måtte aflives.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 29-07-03 21:42

Hej Lady

Du kan lige sige det jeg mener - og så skal hun kun have et måltid om dagen!

Håber at Mathilde har ret i det år.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-07-03 00:11

Lige præsis, jysch, men kun hvis hun har gjort noget godt. Ellers kan hun få grisefoder.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 23-11-03 19:29

Tak for svaret Jernladyen.