/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Capion og æt
Fra : Capion
Vist : 1674 gange
50 point
Dato : 04-01-02 23:57

Jeg er ved at samle data til slægtstræet Capion og aner.
Har du oplysninger er du meget velkommen til at dele med mig.
Efterhånden som jeg kommer frem i arbejdet, bliver data opdateret og kan findes på : http://www.Capion.dk
Jeg samler også alle data i en fil, som er lagt til download sammesteds.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-07-02 11:39

Hej Capion
Afvis Zonkers svar, han er bare ude efter nemme point.
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 29-08-02 22:38

Hej Capion.
Du kan finde Capion både i Vordingborg sogn (Baarse Herred) og Kastrup sogn (Hammer herred).
Hilsen Lis.

Kommentar
Fra : bl2

Dato : 03-03-03 20:30

Hej Lis. Jeg er ny i slægtsforskning, og leder netop efter Capion i Vordingborg sogn og Kastrup sogn, vil du fortælle mig hvor jeg finder disse oplysninger. Håber du ser dette, det er jo længe siden du skrev kommentaren.
Hilsen BL2.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-03-03 21:12

Du kan prøve at skrive capion på www.google.com søgeside, så får du også en del hits.
Der er bl.a. et website der hedder www.capion.dk.
Jeg mener også at have findet en del på Krak Postnr. 4760.
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen i FT.
Hvis du vil kan du emaile mig: lis.jensen@stofanet.dk
Det kan godt være jeg også kan finde nogen i Næstved.
Hilsen Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-03-03 21:13

Nå jah, jeg så lige at capion.dk var din egen. Sorry.
Lis

Kommentar
Fra : Capion

Dato : 03-03-03 21:14

Ja, undskyld jeg bare svarer, du har jo henvendt spørgsmålet til Lis..

http://ddd.sa.dk/

Er et godt sted.

http://www.capion.dk/capionfamilie/index.html

en del informationer er fundet fra ddd.sa.dk (statens arkiver)

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Har også gode muligheder.

Fortæl endelig om hvad du finder *stort smil*

Jeg "kvittérer" også gerne med en ganske gratis ditnavn@Capion.dk email-adresse !

med venlig hilsen

René Capion Larsen
Rene@Capion.dk

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-03-03 21:24

BL2:
Tjek også:
www.gengateway.com/surnames/53.htm

men dem har du vel set på,

så er der www.familsearch.com der fandt jeg lige:

27. Dorothea Petrea CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 09 May 1858 Naestved, Praesto, Denmark
28. Johan STEPHANSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 31 Aug 1759 Naestved, Praesto, Denmark
29. Johan CAPION PERUQVEMAGER - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 26 Oct 1760 Naestved, Praesto, Denmark
30. Johan Erich STEPHANSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 04 Dec 1761 Naestved, Praesto, Denmark
31. Ane Johanne CAPION PERUQVEMAGER - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 16 Dec 1763 Naestved, Praesto, Denmark
32. Johan Julius STEPHANSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 01 Jan 1765 Naestved, Praesto, Denmark
33. Dorothea Elisabeth CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 24 Jan 1768 Naestved, Praesto, Denmark
34. Daniel CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 24 Mar 1769 Naestved, Praesto, Denmark
35. Johan Nicolai STEPHANSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 25 Mar 1770 Naestved, Praesto, Denmark
36. Johan Christian CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 03 Oct 1863 Praesto, Praesto, Denmark
37. Niels Christian CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 12 May 1815 Kastrup, Praesto, Denmark
38. Niels Christian CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 13 Mar 1826 Kastrup, Praesto, Denmark
39. Lorentz Flor CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 31 Oct 1840 Kastrup, Praesto, Denmark
40. Frederikka Elisabeth CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 01 Feb 1814 Kastrup, Praesto, Denmark
41. Inger Dorthea CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 24 Oct 1816 Kastrup, Praesto, Denmark
42. Christiane CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 09 Oct 1818 Kastrup, Praesto, Denmark
43. Elfine Marie CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 20 Nov 1821 Kastrup, Praesto, Denmark
44. Anne Kirstine CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 11 Jan 1824 Kastrup, Praesto, Denmark
45. Eva Marie Elisabeth CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 24 Jul 1834 Kastrup, Praesto, Denmark
46. Johane Kirstine CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 13 May 1838 Kastrup, Praesto, Denmark
47. Johan Christian FRIDERICHSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 17 Nov 1790 Vordingborg, Praesto, Denmark
48. Hans Nicoley CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 20 Jul 1794 Vordingborg, Praesto, Denmark
49. Inger Marie CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 31 Mar 1798 Vordingborg, Praesto, Denmark
50. Susanne ETIENNESDATTER CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 17 Jun 1701 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
51. Benjamin ETIENNESEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 19 Jul 1702 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
52. Niels Christian CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 06 Dec 1851 Naestved, Praesto, Denmark
53. Karen Marie CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Marriage: 06 Oct 1843 Naestved, Praesto, Denmark
54. Dorothe Elizabeth CAPIONSDR - Vital Records Index / DE
Gender: F Marriage: 04 Apr 1773 Oster Egede, Praesto, Denmark
55. Christian JOHANSEN CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 29 Apr 1792 Kongsted, Praesto, Denmark
56. Christine CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Marriage: 25 Mar 1836 Kastrup, Praesto, Denmark
57. Frederich CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 23 Apr 1790 Vordingborg, Praesto, Denmark
58. Christian CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 22 Nov 1833 Vordingborg, Praesto, Denmark
59. Inger Dorothee CAPION - Vital Records Index / DE
Gender: F Marriage: 23 Nov 1842 Vordingborg, Praesto, Denmark

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 03-03-03 21:32

De kan bl.a andet findes på Rosenfeldt Hovedgaard i 1840, samt på en gård og et hus i 1845 i Kastrup sogn, ved vordingborg.

Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 04-03-03 16:59

Hej BL2.
Jeg var lige på Lokalhistorisk arkiv i Næstved og fandt helt tilfældigt dette:
Niels Peter Capion død den 17-10 1887, begravet den 25-10 1887,
fader: Johan Christian Capion Fæby, 1 døgn.

Hilsen Lis

Accepteret svar
Fra : bl2

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-03 16:07

hej Lis
Du skal have tak for oplysninger og hjælpen.

Hilsen BL2

Godkendelse af svar
Fra : Capion