/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Link i en tabel skal vises i anden tabel
Fra : Sniper12
Vist : 379 gange
150 point
Dato : 28-07-03 18:23

Ja det siger vist det hele gør det ikke.
Jeg har lavet min hjemmeside om med tabeller, og i den ene tabel har jeg nogle links som jeg gerne vil have åbnet i en anden tabel.

Lidt ligesom med frames hvor man bare skriver at den skal åbne den i hovderammen eller noget andet.

Har også prøvet at stille ? her : http://www.kandu.dk/dk/spg/19511
det var godt nok ikke helt det samme men tæt på.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 28-07-03 18:28

DU kan smide linket i en .txt fil og så inklude den begge steder..

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 28-07-03 19:01

Forstår ikke helt hvad du mener Martinussen, kan du evt smide lidt kode på så kan jeg nok bedre forstå det.

Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 160 point
Dato : 28-07-03 19:11

Hvilken sprog skriver du i?? Hvilke sprog er dine sider??

Hvis du nu bruger .html filer.. Så skal du omdåbe dem til .shtml . Der hvor teksten/linksene skal være, smider du denne kode ind i stedet..
(stien)
<!--#include virtual="links.txt" -->

Derefter oprette du en fil der hedder links.txt i notepad..
Der i kan du fx. skrive "Her benytter jeg inklude.." eller what ever.. Og den uploader du til serveren..

Herefter vil der stå når du henter siden,
Her benytter jeg inklude.. - Det kommer så til at stå alle steder du inkluderer...

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 28-07-03 21:32

Den side jeg har lavet tabellerne i er php fordi jeg havde en counter som ikke ville køre hvis filen var htm/html

Siden er her så kan du også se der links, som jeg gerne vil have åbnet i den tabel som der bare er en ramme rund om nu.

http://www.prideofvbk.dk/test.php

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 30-07-03 22:52

Nu har jeg selv fundet ud af det, jeg har brugt IFRAMES og det virker men er jo ikke helt tabeller.

Godkendelse af svar
Fra : Sniper12

Dato : 31-07-03 00:45

Tak for svaret martinussen. Du er den eneste der har svaret så du får dem.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-07-03 12:51

Det var godt du selv kunne finde ud af det.. Det er nogle gange det man lærer mest af..!