/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
STARTPROBLEMMER PLEASE HJÆLP
Fra : thomse
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 28-07-03 18:22

Jeg havde lige ordnet nogle små ting på Min Yamaha Jog artistic spec. Da den har stået stille i rimelig lang tid ville jeg lige starte den for at lade olien kører igennem det hele. Men ligepludselig hopper el starteren fra. Når man sætter tænding på plejer baglygten normalt at lyse og så plejer jeg bare at trykke på elstart knappen, men nu når jeg sætter den på tændning lyser hverken baglygten eller el starteren virker, men bremselyset virker fint samt båthorne. Har i nogle idér hvad det kan være, kunne det evt. være spændningsregulatoren ??

Håber i har idér

Mvh

Thomas Petersen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 28-07-03 23:28

Er begge bremseknapper sluttet til din elstart?
Har du forsøgt manuel start?

Hvordan kan baglygten lyse, når du ikke kan få den startet?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 29-07-03 11:18

baglygten lyser kun når man trygger en af bremserne ind, det er bremselyset som virker, ik kørelyset..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 29-07-03 13:05

Sætter elstartsmotoren ikke i gang når du trykker på knappen?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 29-07-03 14:23

nej !! men jeg er blevet rimelig sikker på at det er startsrelæet !! tror du ik

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 29-07-03 14:24

nej !! men jeg er blevet rimelig sikker på at det er startsrelæet !! tror du ik

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 29-07-03 19:54

Jo, det tror jeg også det er, eller en kortslutning/ledningsfejl til starter.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 29-07-03 22:35

nu har jeg testet det hele !! og jeg er rimelig sikker på at det er startsrelæet ! imorgen tager jeg ned på min vens værksted og for et nyt relæ og så må vi jo håbe, jeg skal nok give besked, hehe =) tak for hjælpen min ven !

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-07-03 22:44

Tja, så må din mening jo være den rette.
Ser dog frem til at høre om det er det..