/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Beton gulv i carport?
Fra : kpm10
Vist : 3024 gange
100 point
Dato : 28-07-03 16:00

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lægge et beton gulv i min carport også få den lukket af så det faktisk også blev til et slags værksted.

Men nu har jeg undersøgt med hensyn til støbningen af et gulv og det virker meget besværligt og dyrt, jeg har kontaktet Unicon og 4K og der er rare at snakke med men jeg syntes at 2200kr med moms er mange penge og derudover skal jeg også lægge stabil grus først og det skal stampes........Er der nogen af jer der kender til noget lidt smartere hvor at det ikke er så besværligt og dyrt? det er mest det med besværet jeg er træt af....carporten er på 21Kvm.

KPM10

Kommentar
Fra : larzframarz

Dato : 28-07-03 16:51

Der er tre muligheder ud over det du har fået pris på!

1. hvis du vil undgå besværet så hyr en håndværker til det hele - det bliver dyrt

2. du gør det hele selv og lever maskiner hos de gængse firmaer

3. du køber 3 kasser øl og inviterer alle dine venner til at hjælpe med at blande beton osv.

Dernummer 3 er den billigste og sjoveste.

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 28-07-03 17:49

lad for guds skyld være med at ligge beton!! lig sf sten istedet det er billigere og nemmere og du får ikke besvær med kommunen
mvh babsomanen

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 28-07-03 17:49

lad for guds skyld være med at ligge beton!! lig sf sten istedet det er billigere og nemmere og du får ikke besvær med kommunen
mvh babsomanen

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 28-07-03 22:37

Hej babsoman.

Hvis man nu ligger sf sten bliver det så ikke meget "bulet" i løbet af nogle år når man køre bilen ind oven på det? ide'en lyder ellers meget god!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-07-03 07:33

Det kommer meget an på dit forarbejde, hvor længe det varer, og hvor dybe riller du får. Tykkelsen på dine sten har også betydning. Du skal have vibreret godt inden du lægger dine sten, og også bagefter. Ved eftervibreringen må du ikke spare på sandet, og vand kan forbedre din "pakning".

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 31-07-03 20:31

Den bedste konstruktion opbygning du får og som bliver mest glad for fremover er at støbe betongulv (terrændæk), som du kan gøre på følgende måde:
1) Fjern muldlaget
2) Isoler med 100 mm polysterenplader, der isolerer samt fungerer som kapilarbrydende lag, det vil sige stopper fugten i at komme ind i værkstedet.
3) Støb ca. 100 mm beton direkte på ovennævnte plader, her kan du anvende den nye beton fra Unicon som næsten er selvnivilerende, og som har en glat overflade efter hærdning.

Skal du havde meget vægt på betonen (biler m.v.) bør du armerer med armeringsnet ø 6mm maske størrelse 15x15 cm.

Ovennævnte forudsætter at du støber rendfundament.