/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejlagtig niveaunummerering i Word XP
Fra : thf1977
Vist : 369 gange
200 point
Dato : 28-07-03 12:45

Jeg arbejder med et ret stort dokument i Word XP. Det er opdelt i 4 niveauer, defineret som Overskrift 1 (I, II, II, osv.), Overskrift 2 (1, 2, 3, osv.), Overskrift 3 (1.1, 1.2, 1.3, osv.) og Overskrift 4 (1.1.1, 1.1.2, 1.1.3, osv.).

De tre første niveauer fungerer fint, og nulstiller nummereringen når de skal - men det fjerde niveau fortsætter optællingen, hvilket vil sige, at det sidste niveau 4 afsnit hedder noget i stil med (VI.)6.3.88 - det skulle hedde 6.3.3, eftersom det er det tredje niveau 4 afsnit under (VI.)6.3. Samlet set er det dog nr. 88 - men typografien er sat, således at niveau 4 skal nulstille efter hvert niveau 3, niveau 3 efter niveau 2, osv.. Det virker på de andre niveauer - men ikke på 4eren...

Jeg bruger en Word XP som ikke er opdateret med Service Packs, og jeg ved ikke om det ville hjælpe - min CD har gemt sig i mine bunker, så jeg kan ikke umiddelbart opdatere den - og det haster altså lidt.. Så jeg ville blive meget glad hvis nogle af jer kender en workaround, eller har en idé om hvad problemet kan være.

På forhånd tak.

-Thomas

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 200 point
Dato : 28-07-03 17:12

Alle nummerændringer skal ske i dokumentvisning og opskriften er egentlig
beregnet på en total renummerering: Klik på den overskrift, der skal ha´ det
første nummer. Fra Format/Punktopstilling vælg fanen og klik på Genstart
nummerering knappen.

Der eksisterer også en genvejsmenu. For at ændre i en liste, højreklik den
linie der skal være nummer ét og vælg genstart (eller fortsæt) nummerering i
menuen. Det kan nemt kontrolleres i en alm. tekststump med løbenumre.

Ved at markere de konkrete afsnit og i dialogboksen klikke på "Ingen" kan
nummeringen fjernes helt og genstartes.

Det må være et spørgsmål om rem og seler - og altså kopier af større eller
mindre dele til at teste på.

m v h
HC / Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-07-03 12:32

thf1977>>> er du kommet videre????

Kommentar
Fra : thf1977

Dato : 29-07-03 17:54

Jeps - det ser ud til at funke nu - ved ikke rigtig præcist hvad der gjorde udslaget, men jeg prøvede det du foreslog + lidt til, og så var den der

-Thomas

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-07-03 18:30

perfekt - vil du så ikke godt acceptere min kommentar ved at klikke på det lille link over datoen på min kommentar???
På forhånd tak.
m v h
HC / Catbody

Godkendelse af svar
Fra : thf1977

Dato : 29-07-03 21:10

Tak for svaret catbody.