/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertering
Fra : bellawow
Vist : 3312 gange
160 point
Dato : 28-07-03 11:54

Jeg har nogle disketter som er oprettet i et DSI system, jeg vil gerne høre om det er muligt at konvertere disse så de kan læses i windows, jeg har ikke desværre ikke installationsprogrammet til DSI mere, men måske der er nogen der ved hvordan man kan løse dette problem.
VH bellawow

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-07-03 12:47

Prøv at åbne dem med Notepad/Notesblok i Tilbehør.
Du får nogle ekstra tegn, så du skal omredigere lidt.
Med venlig hilsen
Per 0702

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-07-03 15:11

Jeg ved ikke om du kan få noget ud af dette>

http://www.displaysystemsintl.com/download/download.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 28-07-03 16:12

Hej Bellawow;

Hvad mener du præcis med, at du oprettet nogle disketter i DSI System?
Er det tekstbehandlingsdokumenter fra DSI der er tale om, eller .........

Har du prøvet at se på deres hjemmeside http://www.dsias.dk

>> Manse9933 ( og måske andre )
DSI System har ikke noget med ovenstående link at gøre. DSI System er et dansk udviklet produkt, som kom på
markedet første gang i 1986. Dengang under navnet DSI Tekst.
Afløseren DSI System havde en utrolig fleksibel relationsdatabase indbygget, hvor der faktisk kan bygges meget
store og avancerede løsninger. F.eks. er Politiets gamle system lavet 100% i DSI System ( ikke det nuværende
POLSAT som er baseret på M$ produkter ) Tilsvarende har de forskellige dommerkontorer rundt om i landet været
brugere af DSI System - og endelig er der avancerede løsninger til personelstyring i forsvaret.
Desuden er der lavet specialsystem til f.eks. Tandlæger - og mange andre brancher.
Omkring 1995 kom der to Windows baserede løsninger på markedet DSI Text og DSI Base.
DSI Base kan integrere til mange andre produkter end sin egen Tekstbehandler ( bl.a. Office pakken ) og med
database delen kan der laves meget avancerede løsninger. Se mere på http://www.dsias.dk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-07-03 17:23

Derfor det link,det var den eneste fornuftige/logiske tanke,jeg kunne komme
frem til ud fra spørsmålet,her er en i samme stil>
http://www.dsi-software.com/aboutdsi.html
også et database system,og der er flere af slagsen.

Manse9933

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-07-03 20:23

De vigtigste af mine DSI tekst filer har jeg flyttet over for mange år siden gennem notesblok og det gik fint bortset fra rettelser med æ, ø og å. Disse bogstavskombinationer skiftede jeg, så vidt jeg husker, ud ved hjælp af find og ret funktionen. Det passer meget godt at DSI tekst var på markedet i 1986.
Måske kan du bruge det, måske er der andre der har bedre ideer.
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 28-07-03 21:42

Hej Smitty.
Jeg er næsten sikker på at du har ret med at det er DSI System, det danske udviklet produkt, som kom på
markedet første gang i 1986. Dengang under navnet DSI Tekst.. Det var netop fra 1986 til ca 1993 vi havde det i DSB og jeg ved at politiet også havde det på samme tidspunkt.
Men jeg ved ikke ret meget om alt det tekniske, det var ikke Windows-baseret så hvad gør jeg nu. ??
bellawow

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-07-03 22:14

Hej bellawow.
Åbn den i Word, Notesblok eller Wordpad gå igang med at fjerne firkanterne og ændre æ, ø og å hvis filen har betydning for dig
Jeg har lige åbnet en TBD-fil fra DSI programmet skrevet så sent som i 1992.
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 28-07-03 22:23

Hej Bellawow;

Jeps! DSB var en af de mange glade brugere af produktet. Kan bl.a. huske, at de opbyggede alle de forskellige køreplaner til staionerne i det - og efterfølgende udskrev dem i forskellig størrelse.

Det DSI System du har er oprindelig blevet installeret med et såkaldt Master Password.
Dette Master PassWord blev bl.a. brugt når man ville sikre sine dokumenter. Hvis du tager en helt tilfældig fil og prøver at kigge i den med en teksteditor; f.eks. WordPad; så vil du nok ikke få meget ud af det.
Hvis du kan vente med et muligt svar i et par dage, så kan jeg nok finde et svar til dig.
Jeg skal lave konvertering hos en kunde, som har en DSI installeret - så der kan jeg undersøge det nærmere.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 29-07-03 16:37

Hej Per 0702.
Jeg har prøvet din anvisning, men får kun noget kinesisk ud af det (
úüA Ü # „ X>
”ØÐÿ Ç Ü
úüA Ü # „ X>
”ØÐÿ Ç Ü så det er nok ikke det jeg skal.
venter et par dage så har Smitty måske noget.
vh bellawow

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 29-07-03 16:43

Hej Smitty
Det er helt rigtigt vi brugte etMaster Password, og det var tror jeg nok "Arsima", jeg håber at du kan finde en måde for konvertering, da der er en del på disketterne jeg gerne vil have genopfrisket.
vh. bellawow

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 29-07-03 17:13

Det kan jeg godt se. Med min version gik det godt, det var fuldt ud læsbart. DSI tekst er et program der bygger på DOS og med det som jeg har arbejdet med var der mig bekendt ingen masterpassword ud over ens eget.
Jeg håber Smitty kan hjælpe dig.
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : bellawow

Dato : 15-08-03 11:27

Jeg håber stadig at der findes en måde jeg kan konvertere mine disketter. den 28 juli havde du Smitty et indlæg, hvor du ville undersøge det nærmere, det kan være du har det nu ?
mvh
bellawow