/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ændring af sidehoved/fod
Fra : fredag
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 28-07-03 11:10

Hej.
Jeg vil gerne have at vide om man ikke kan ændre bredden i sidehovedet uden at det går ud over sidefoden. Jeg er ved at lave et skabelon til et brev og vil have placeret et logo i højre side i toppen (sidehoved) og adresser m.m. i bunden som skal fylde hele bredden.

Mvh
Fredag

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 28-07-03 11:39

Hejsa fredag.

Er ikke helt klar over hvad du mener, men du kan da bare sætte dit billede/logo ind i sidehoved, skifte til sidefod og skrive lige så tosset du vel, men jeg har måske misforstået noget ?

Mvh
Helle

Kommentar
Fra : KurtHansen

Dato : 28-07-03 11:43

Jeg tror ikke du kan danne forskellig bredde i hoved og fod.
Prøv i stedet at indsætte en tabel med få eller mange felter (gør evt. rammen usynlig). Så har du stor frihed til at styre udformningen individuelt i hoved og fod.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 60 point
Dato : 28-07-03 12:09

Logoet er ikke noget problem: du placerer bare dit logo et vilkårligt sted i dit sidehoved, højreklikker ->Formatter billede ->Fanebladet layout ->Bag ved tekst og trækker så bare billedet på plads.

vender tilbage vedr. sidefoden med teksten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-03 12:11

Marker dit logo/billede og højrestil.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-07-03 12:13

Teksten: Gå ned i sidefoden -> lav en tekstboks ->skriv hvad du ønsker og træk derefter boksen på plads, lav den bredere og/eller højere efter ønske.

Det smarte ved at benytte sidehoved/-fod er at de objekter man placerer deri, så at sige bliver "låst" så du altid er placeret på samme sted i alle sider.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-03 12:17

Ved hjælp af højrestils-tabulator kan du rykke fra højre og til det sted den skal være.
I bunden kan du centrere din tekst, og lad den fylde det du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-07-03 12:23

emesen>>> din metode er ok, hvis man vil holde sig indenfor hovedets/fodens margener, men ved min metode kan man rykke rundt på objekterne så tosset man vil, også ud over margenerne.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 28-07-03 12:25

Hej Fredag !

Umiddelbart kan jeg ikke se at det er muligt at lave forskellige margener i top- og bundtekst, men der er andre muligheder.

Skift til toptekst og indsæt billede (logoet). Ret billedet til så det passer i størrelsen. Højre klik og vælg formater billede. Vælg layout og foran tekst. Du kan nu placere billedet hvorsom helst på siden også uden for margen, og det rykker sig ikke pga. tekst. Se catbodys svar.

Skift til bundtekst og skriv teksten som den skal være. Hvis bundteksten skal stå på en linie og fylde hele bredden, kan det være nødvendigt med ekstra mellemrum, fyldtegn og deslige. Du kan prøve at formatere teksten med lige margener, men jeg tror ikke at det er nok.

/Meiland

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-07-03 15:47

Ja catbody - det kunne jeg bare ikke huske.
Emesen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-07-03 16:00

fredag>>> har der været noget du kunne bruge????

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 29-07-03 10:47

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 29-07-03 10:58

selv tak, håber du har fået det til at virke.
m v h
HC / Catbody