/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Spamfighter
Fra : bente64
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 27-07-03 23:29

Jeg har haft Spamfighter installeret i et stykke tid. Men der noget jeg ikke helt har forstået. De mails som bliver blokeret og fjernet fra min indbakke, bliver lagt i en mappe. Denne mappe: spamfighter kan jeg se at der nu ligger over 200 mails i, så det må jo virke.
1) Men ligger alle de mails nu og fylder op på min harddisk? Så er det da lige så nemt bare at slette dem i stedet for, så bliver de jo fjernet helt fra harddisken.
2) Jeg kan ikke åbne mappen hvor de blokerede mails ligger, og kan derfor heller ikke fortryde en blokering eller tømme mappen. Er der noget jeg helt har misforstået, eller er der noget andet i vejen?
Jeg håber at I forstår mit spørgsmål, ellers spørg.

MVH Bente

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-07-03 02:40

Hej bente64

Dette er ikke et forsøg på et svar, men bare en løs kommentar,
for jeg aner ikke et klap om Spamfighter.

Min pointe er bare, at hvis du modtager 30 - 50 spammails om dagen
eller flere - ja, så kan et program som Spamfighter lette dig for et stort
besvær med at slette dem selv.

Men hvis du blot modtager 5 - 6 spammails om dagen, sådan som jeg
gør, så er der ingen grund til at have Spamfighter installeret.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-03 11:27

Hejsa..

Jeg går ud fra at du bruger Microsoft Outlook..

Sådan sletter jeg de mails der ligger i SPAMfighter

Når Outlook er startet op.. vælges det mail ikon der står under Fortrukne (for at få mappelisten frem)

I Mappelisten er der en mappe der hedder SPAMfighter.. klikker man på den kan man se alle de mails der ligger i mappen.. og der er her jeg sletter dem.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-07-03 13:00

Jeg har ikke noget mail ikon under foretrukne, men kan godt finde mappen der hedder SPAMfighter. Jeg har fået en ekstra linje foroven i mit outlook vindue. Den består af tre knapper: bloker, fortryd og mere. Hvis jeg trykker på mere kommer der et lille vindue frem: indstillinger, her trykker jeg på knappen spamfolder og derved kommer der en mappeliste frem og en af mapperne hedder spamfighter. Men når jeg trykker på den sker der intet......?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-03 13:02

Når du trykker på mappen SPAMfighter.. så prøv at vente lidt.. hvis du har rigtig mange mails i mappen kan den nemmelig godt tage noget tid om at opdatere

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-07-03 14:45

Der sker stadig intet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-03 15:56

Du skriver i starten at der ligger over 200 mails. kan du så ikke bare klikke på dem og holde delete knappen nede.. ..forsvinder de så ikke

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-07-03 16:01

nej for jeg kan ikke se dem, tallet står bare i parantes ud for mappen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-03 16:09

Kan du så ikke bare slette hele mappen.. oprette en ny mappe og indstille denne mappe ved at gå op i menuen mere og så vælge Spamfolder

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-07-03 16:17

nej jeg kan ikke gøre noget ved mappen overhovedet, selv om jeg markerer den og trykker delete sker der intet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 28-07-03 16:19

kan du heller ikke højreklikke på mappen..

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-07-03 16:28

nej så kommer der en lille boks frem hvor der står: der er ikke noget hjælp emne til dette element

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-03 16:30

så må jeg melde pas... Det ladder til at du har et problem med selve programmet.. prøv at geninstallere SPAMfighter

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 26-09-03 11:26

Tak for svaret buch78. Jeg geninstallerede og det virker nu.