/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp til Tabeller
Fra : Sniper12
Vist : 218 gange
100 point
Dato : 27-07-03 22:40

Jeg ville bare høre om der er en der kan hjælpe mig lidt, jeg er ved at lave min hjemme side om fra frames til tabeller, og er støt på et lille problem. jeg har et tæller på den gamle side som køre via en php side og den ville jeg jo gerne have ind i en af de tabeller tælleren er her http://www.prideofvbk.dk/prideofvbk/top/count.php mit ? er så hvordan får jeg den ind i en tabel, jeg har fået det til at virke hvis jeg kopier at fra php filen over i tabellen men det bliver så uoverskuligt at se på syntes jeg. Kan man ikke bare få den tabel til at åbne den php fil ??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-03 22:55

Jeg er ingen haj i php, men i javascript ville man lægge scriptet i en extern *.js eller *.txt fil, der så inkluderes hvor den skal bruges f.eks i en tabel celle.

Eks. <script type="text/javascript" src="mit_script.js"></script>

eller <script type="text/javascript" src="mit_script.txt"></script>

</MOLOKYLE>

det viser bare ikke en skid snøft, den vil godt vise hvis jet bare skirver noget txt og ikke en web adr.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 27-07-03 23:10

det vil sige at den skal se sådan her ud, den count.txt fil jeg lige har valgt er den txt fil som counteren skriver i bare lige som en test

<td align="left" valign="top" width="120"><script type="text/javascript" src="http://www.prideofvbk.dk/prideofvbk/top/count.txt">
Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 27-07-03 23:16

det vil sige at den skal se sådan her ud, den count.txt fil jeg lige har valgt er den txt fil som counteren skriver i bare lige som en test

< (ved godt der ikke skal være mellemrum her) td align="left" valign="top" width="120">< script type="text/javascript" src="http://www.prideofvbk.dk/prideofvbk/top/count.txt">< /script>

det viser bare ikke en skid snøft, den vil godt vise hvis jeg bare skirver noget txt og ikke en web side.

Hihihi den kunne vist ikke lige lide det kom lidt kode ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 00:02

Joda, rolig nu Skriv i din; mit_script.js (Dette er altså et javascript eksempel der 'lukker' for højre musklik. Du skal selvfølgelig bruge din egen kode) :

Kode
<!--
copyright='CopyRight \xA9 Henrik Mortensen 2003.';

function click()
{
if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer")) || (event.button==3))
{ alert(copyright); }
}
document.onmousedown=click;
-->

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 00:05

Hvis det html code du skal have inkluderet gøres det sådan :

Kode
<!--
document.write("<H2>");
document.write("Dette er en tekst med Heading 2.");
document.write("</H2>");
-->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 00:09

I det første eksempel med 'forbyd højreklik' kan du inkludere mit_script.js imellem <head> og </head>. I det andet eksempel kan du indsætte det mellem <body> og </body>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 28-07-03 01:06

Til Molokyle
Du kan også 'låse højreklik' og samtidig sende en popup på skærmen, scriptet skal indsættes imellem <head> og </head>
<script language="Javascript"><!--
var message=" (Copyright) 'tekst kommer som popupr"; function click(e) { if (document.all) { if (event.button==2||event.button==3) { alert(message); return false; } } if (document.layers) { if (e.which == 3) { alert(message); return false; } } } if (document.layers) { document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); } document.onmousedown=click;
// --></script>

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 28-07-03 01:19

NU har jeg prøvet næsten alt men det virker ikke helt som jeg vil have, har nu ført hele kindekoden over i den tabel og det virker fint, Er der så en der kan forklare mig hvordan jeg for et link som er i en tabel til at åbne i en anden tabel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 09:57

rfh -> Det er præcis det jeg gør, bare smartere Nej...joeh, jeg sender også en pop-up. Dit script chekker blot for document.all, som kun understøttes af IE og bruger ellers layers som kun understøttes ordentligt af NS. Da NS er en døende dinosaur, vil jeg ikke længere bruge kræfter på denne browser længere, eller tak for tipset

Sniper12; hvis du stiller 'tabel spørgsmålet' under Javascript eller HTML, er der meget større chance for, du får et brugbart svar, ligesom, hvis du havde stillet dette spørgsmål under PHP. Er det det du bruger? Jeg har kun set din html og js kode, da php jo er serverside.

Lad dette spørgsmål stå åbent en uges tid eller to endnu før du lukker det. Det kan være der er en anden, der har løsningen.
Stil så dit næste spørgsmål i en af de ovennævnte kategorier. Spørgsmål som dette og det med tabellerne behøver du ikke gi' mere end 20-50 point for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 10:29

Ps. Her er scriptet JEG kan se og gemmer som test.js :

Kode
<!--
var Today=new Date();
var ThisDay=Today.getDay();
var ThisDate=Today.getDate();
var ThisMonth=Today.getMonth()+1;
var ThisYear=Today.getFullYear();
function DayTxt (DayNumber) {
var Day=new Array();
Day[0]="Søndag";
Day[1]="Mandag";
Day[2]="Tirsdag";
Day[3]="Onsdag";
Day[4]="Torsdag";
Day[5]="Fredag";
Day[6]="Lørdag";
return Day[DayNumber];
}
var DayName=DayTxt(ThisDay);
function MonthTxt (MonthNumber) {
var Month=new Array();
Month[1]="Januar";
Month[2]="Februar";
Month[3]="Marts";
Month[4]="April";
Month[5]="Maj";
Month[6]="Juni";
Month[7]="Juli";
Month[8]="August";
Month[9]="September";
Month[10]="Oktober";
Month[11]="November";
Month[12]="December";
return Month[MonthNumber];
}
var MonthName=MonthTxt(ThisMonth);
var d = new Date();
var h = d.getHours();
document.write("<p align=center><font size=-1 >");
document.write(DayName);
document.write("<br><font color=#000000 size=+1>"),
document.write(ThisDate);
document.write("</font><br>");
document.write(MonthName);
document.write("<br></b></font></p>");
-->

...og test.HTML filen der inkluderer det :

Kode
<html>
<title>test</title>
</head>
<head>
<body>
<table>
<tr>
<td><script type="text/javascript" src="test.js"></script></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Det virker bare...!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 10:41

Pps. Du skulle ta' at læse lidt CSS. Tags som <font>, parametre som align og color er 'depricated' i HTML 4.01. Brug <style> istedet. Der er et udmærket CSS kursus her på kandu.dk i maginen nederst til højre i det 'blå'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 20:24

Nu så jeg lige at du havde kastet bolden videre..

Sniper12 -> Hvis du fik løst et delproblen hér. Hva' så med lidt kredit's ???

Vi bruger lidt tid på dit problem for lidt Cyberpoint og så vil nogen også gerne annerkendes bare lidt for ulejligheden.
Jeg ved godt jeg anbefalede dig at gå videre med det

[citat]
Lad dette spørgsmål stå åbent en uges tid eller to endnu før du lukker det. Det kan være der er en anden, der har løsningen. Stil så dit næste spørgsmål i en af de ovennævnte kategorier.
[/code]

... meeeen, når du havde fået svar på dette spørgsmål.

Ps. Du skal ikke give point til mig, hvis du ik' syn's.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 28-07-03 21:47

Jeg lader den lige stå lidt ellers skal du nok få dem, til på fredag for der tager jeg på ferie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 23:25

Jamen, det er sgu helt OK... og nej; jeg vil ikke ha' point om nødvendigt, bare du husker...
Dette er IKKE møntet på dig. Der er bare så mange der glemmer, de har hentet guldkorn her
Håber du ikke har taget det ilde op, min lille bemærkning. En dag får jeg sikkert brug for DIN hjælp
...og nu vil jeg læse lidt lektier := PHP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 30-07-03 22:47

Nu har jeg fået det til at virke ved hjælp af IFRAMES.

Hvordan lukker man et ? uden at give point

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 23:25

No can do.... Du kan kun lukke et spørgmål ved at give de point du har sat på højkant. Du kan nok tænke at ellers ville folk spørge for f.eks 300 point og når de så havde fået svar...? Hmmm... næh.. vel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-03 23:28

Gi' du dem til rfh som sikkert ka' bruge dem. Jeg har masser

...er du i tvivl ??? ...så gi' dem til mig

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Sniper12

Dato : 31-07-03 00:36

Tak for svaret molokyle. Du får dem bare, og ja jeg havde ikke lige tænkt på at folk bare (ville) sige tak og lukke spørgsmålet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-03 08:34

Jamen takker og så må du ha' en rigtig rar ferie fra på fredag

</MOLOKYLE>