/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Bygning af akv. reol
Fra : TheGunners
Vist : 2360 gange
140 point
Dato : 27-07-03 20:16

<jeg vil gerne bygge en akvarie reol selv... Er der nogle der har, eller ved hvor man kan finde, en tegning med mål osv.
Nogle har snakket om profiler man kan købe i byggemarked... Er det dyrt/svært???
Det skal foresten være til 3 63l akvarier!!

Håber I kan hjælpe mig...

TheGunners

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 20:43

Aluminiums profilerne er ikke billige men heller ikke svære at bruge.
Nogen tegning har jeg ikke, og det er længe siden jeg har bygget stativer til akvarier.
Emesen.

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 27-07-03 20:49

Hvor meget tror du det vil koste?

Mangler stadig en tegning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 20:55

Jeg har ingen fornæmmelse af hvad de koster, men gå hen til et byggemarked der har de dem stående med pris på. Husk også at se prisen på samlevinklerne.
Nu må vi håbe at der kommer en forbi med et link eller tegning til dig.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 22:17

Dette er let og ikke så dyrt. Du slipper ikke meget lettere over det selv.

http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=BordeAlu&gruppe=salt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 22:20
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 22:24

Ps. jeg ved godt du efterspørger en reol, men det er altså en lidt risikabel affære. Et indbygget akvarie er selvfølgelig det bedste og tager sig optisk pænest ud. Et bord er det sikreste og den billigste løsning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 27-07-03 22:49

Jeg skal lave en reol. Jeg har ikke plads til andet

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 27-07-03 22:50

Jeg skal lave en reol. Jeg har ikke plads til andet

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 27-07-03 23:41

http://www.akvarieudstyr.dk/database/produkter.asp?produkttype=Bordereol&gruppe=salt
Her kan du finde alle de dele du skal bruge for at lave en akvariereol.

MVH Bente

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 23:43

Så kan du gøre som min ven 'Ole Breo' der er bygningskonstruktør.
Du skal bruge 4 ekspansionbolte og 2 stykker tynd stålwire.
Du forsænker 2 bolte i vægen i den højde du vil have akvariet. Afstanden mellem dem skal være lidt (ca. 5 cm.) mindre end akvariets bredde. Før du skruer disse bolte i, fastgører du en wire i hver bolt. I loftet en smule (ca. 1 cm) længere ude end akvariets dybde og på samme vertikale linie som boltene i vægen, forsænker du de sidste 2 bolte. Hvis ellers du har målt længden af wirene rigtigt ud, kan du hænge avariet op på vægen hvilende i de 2 wirer, som i en gynge. Mellem akvariets bund og wiren lægger du et stykke cykkelslange.

Vupti, et akvarie der hænger på vægen. Pumpe mv. kan du have på en lille hylde ved siden af.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 23:45

Ps. Materiale pris ca. 150 kr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheGunners

Dato : 28-07-03 12:12

Tak for svaret Bente. Nu mangler jeg bare lige en ting... Hvad skal jeg købe til at lave en reol med 3x63l???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 19:53

Hvis du følger bente64 link havner du i store træk på : http://www.akvarieudstyr.dk , lige som mit råd!

... såeh...... det spørger du bare 'hende'? om... OK ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-03 19:57

&@$#""-+£/-%&] (!0§ =

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sasper

Dato : 24-08-03 22:26

mit akvarie er opbygget ad betonsten, brug min løsning eller lad vær!!!

sasper

Kommentar
Fra : Sasper

Dato : 24-08-03 22:26

mit akvarie er opbygget ad betonsten, brug det eller ej!!!

sasper

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 09-03-04 23:02

Jeg ved godt at du er ivrig efter at komme igang selv, men hvorfor køber du ikke bare en stål reol.
Gå ind på http://www.harald-nyborg.dk/ og søg under STÅLREOL (jeg ved godt at den ikke kan holde til så mange kilo, men det er bare for at få at indtryk af hvad jeg mente).
Så det er bare at gå på udkig efter en i alle reklamerne (prøv også at gå ind på http://www.metro.dk/ der har de dem nogle gange).