/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp min pc er UNDERLIG
Fra : tutfis
Vist : 439 gange
30 point
Dato : 27-07-03 18:51

i de sidste par dage er min pc begyndt at opføre sig underligt; den kan ikke bruge fejlfindning, scandisk genstarter/hvis den køre, grafikken er sløret/prikket farverne svage+pixels fejl. pcen er pludselig langsom problemer med at have flere vinduer åbne....

Hvad er der galt?

har prøvet at virus scanne den- den siger alt er ok
zone alam bliver ved med at blokkere, da flere progammer og filer forsøger at få internet adgang- firewall blokker også for alle disse filer og programmer!
har tjekket indstillinger af grafik-kort: 3D blaster riva TNT2 vanta pci (creative) hvilke også er ok og ikke ændre på grafik problemerne

fujitsu siemens amd duron:
authentic amd
amd duron(tm) processor
128 mb ram
filsystem 32 bit
vituel hukkommelse 32 bit
diskkomprimering ikke installeret
pc card-der er engen pcmcia-sokler installeret
har kun win 98 installeret på pc'en lige nu...

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 27-07-03 19:13

allerførst, hvilke programmer/filer blokerer firewall for?

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-07-03 19:58

Tag lige en onlinescanning for spyware
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 27-07-03 20:05

Hej tutfis

Har lagt en kommentar i dit spgsm i klageinstanser, havde ikke set du havde flyttet det til den rette gruppe, men håber du kigger på det.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 27-07-03 20:06

Hej tutfis

Har lagt en kommentar i dit spgsm i klageinstanser, havde ikke set du havde flyttet det til denne gruppe, men håber du kigger på det.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 27-07-03 21:13

hej lengberg

firewall blokerer bl.a. for transparent proxy server, net bios name, win stifinder, yahoo toolbar og diverse andre filer og filer som består af tal!!!!

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 27-07-03 21:14

hej batman tak for tippet

mvh tutfis

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 27-07-03 21:30

hej

tak for tippet om www.spywarefri.dk har også scannet og fjernet 3 "små" ting som ikke skulle være der, men dette har desvære ikke hjulpet på mit problem......så har stadig et stort problem

mvh tutfis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 21:57

Scandisk genstarter fordi et program går ned og ændre data på din HD. Prøv først at fjerne, hvad du måtte have liggende i systray. Dvs. Start ->kør -> msconfig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 22:01

Scandisk genstarter fordi et program går ned og ændre data på din HD. Prøv først at fjerne, hvad du måtte have liggende i systray. Dvs. Start ->kør -> [ skriv: msconfig ] -> autostart og fjern flueben ved alt som ligger og poller.
Vælg OK og genstart. Nu skulle du kunne køre scandisk, ...ellers fjern TSR'er fra DOS (hvis du sådan nogle) og kør scandisk fra command prompten i DOS.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 28-07-03 07:02

Du kan se i din firewall , hvor de forskellige progammer ligger, og dem med tal lyder ikke helt rigtigt, så prøv at slet dem.
Selvom du har kørt Spywarefri, vil jeg alligevel anbefale at du prøver de to her,
Spybots: http://security.kolla.de/ Tag main app, nederst i højre side.

Og Adware: www.majorgeeks.com/download.php?det=506
Hvis du kører med Avirusprogram, er det up to date?

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 11:41

ja antivirus pgr er up to date.

og har kørt spywarefri+ diverse andre anti virus online scanninger+tjoanske hest+testet porte+ spybot search & destroy+ hijackthis+Rbkiller og har nu cookiewall+ IE-Spyad+spywareblaster+spywareguard....

og har jo stadig up to date norton anti og security,zone alam,bitdefender.......

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-07-03 12:11

Så har du da ikke noget skidt på din pc. Kommer lige til at tænke på om du her på det sidste måske har opdateret ActiveX til 9'eren for den skulle vist nogle gange køre temmelig dårligt med 98-er styresystemet. Det husker jeg at have læst et sted, men jeg ved ikke om det er korrekt da jeg selv kører XP.

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 12:33

nej der er intet skidt i den..... har fået at vide at grafik problemerne kan skyldes at direct x for etr stykke tid siden er blevet opdateret til 9,0 men den har kørt fint med direct x 9,0. det siges flere steder at win98 & Direct x 9,0 er dårlig kombination med har ogsp fået at vide at så skuller der ha været problemer lige fra opdateringen til 9,0.

har prøvet at ændre på opløsningen og skærm frekvensen det har ingen affekt på mine grafik problemer: pc siger: mangler evt mangler nyere version af direct x og evt mangler 3d grafikkort og manglenden hardware accelertion (pc siger at 3d grafik kort er ok)

ellers er pc ok; scandisk, delfrag, fejlfinding ect køre fint og hastigheden er blevet bedre

Kommentar
Fra : als

Dato : 29-07-03 12:51

ActiveX i mit indlæg skal være DirectX. Undskyld!

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 13:00

jeg vidste godt hvad du mente....

hmm har fået at råd, som man ellers ikke rigtig råder; til formatering-det klinger altså ikke så godt i mine øre!!!

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 30 point
Dato : 29-07-03 13:51

tutfis> Er det her noget: www.superfoxs.com

Godkendelse af svar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 20:06

Tak for svaret lengberg.

det tip hjælper helt klart på mit problem med direct x 9,0- da i følge min viden og alle andre jeg har snakket med kan man ikke uninstall direct x 9,0- hvilket er muligt nu med: direct x happy uninstall som jeg fandt hos www.superfoxs.com og man kan uninstall unden at det skader din pc... SUPER GODT!!!! c",)

mvh tutfis

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 20:18

det skal dog lige siges at der stadig er en smule problemer med pc'en, dette skyldes dog nok (små pixels fejl og grafik drillerri) at jeg endten har et defekt grafikkort eller defekt skærm.
at pc'en genstarter og "fryser" kan sikkert skyldes at strømfordeleren er ustabil/defekt-(det har jeg prøvet før og fået skiftet den og en del ad indmaden da den defekte strømfordeler anrettede skade på andre dele af hardwaren, så det er en ting jeg lige skal kigge nærmere på)

har et problem-rabitblaster skulle være fjernet- dukker ikke op i Rbkiller-Rbkiller har fjernet den en gang og derfor dukker den ikke op igen-den er også fjernet diverse andre steder- men kan altså stadig finde den.....får den nok på et tidspunkt

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-07-03 20:40

Glad for at du ku´bruge linket.
At den fryser kan muligvis skyldes defekte ram prøv den test her: www.memtest86.com. (memtest)
og prøv også lige om din cpu bliver for varm: http://download.com.com/3000-2094-10139611.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-07-03 20:40

Glad for at du ku´bruge linket.
At den fryser kan muligvis skyldes defekte ram prøv den test her: www.memtest86.com. (memtest)
og prøv også lige om din cpu bliver for varm: http://download.com.com/3000-2094-10139611.html?tag=lst-0-1

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 20:41

mener selvfølgelig:rapidblaster

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-07-03 20:42

Der var jeg for hurtig på Enter

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 29-07-03 21:29

det kan jo ske for os alle...

det vil jeg da prøve..

har hentet de ting du nævner og har prøvet at gå i gang med testen.... men hver gang jeg prøver en af dem så enten genstarter pc'en eller så fryser pc'en og men kan intet gøre....

så prøver igen, det lykkes jo nok på et tidspunkt

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-07-03 21:45

Hvis det er Cpu, så prøv at pille kabinettet af, så den får lidt luft

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 30-07-03 18:49

det har jeg prøvet.... og jeg her også en extra blæser som skal ned køle mit grafikkort....

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-07-03 19:05

Så er det ikke cpu´en
Den der Rapid burde du kunne fjerne med jv16: www.macecraft.com/
Prøv at kør scandisk fra ren dos, og jeg mener at du skal skrive scandisk /f
Du kan også bruge et ? i stedet for f. Det er lidt hjælp til scandisk

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 30-07-03 19:19

det er ikke cpu'en den er slet ikke varm når den fryser og nogle gange genstarter....

okay den vil jeg prøve.
den er jo blevet gennem spybot,hijackthis og i msconfig som jeg fik at vide at det var løsningen: men den er dukket op igen i spybot...

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 30-07-03 19:33

Sorry, jeg troede rapidblaster var et program,men se her www.wilderssecurity.net/specialinfo/rapidblaster.html
De har removal tool der kan fjerne den, det er da noget slemt s... den rapid!

Kommentar
Fra : tutfis

Dato : 31-07-03 23:10

tja men nu er den væk!!!!! og skulle meget gerne ikke komme igen.