/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microstaff WINASPI
Fra : catbody
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 27-07-03 15:16

Efter installering af Norton System Works 2003 (kun NAV + Ghost) så jeg lige at ovennævnte stod i min Start/Programmer.
Hvad er det??
Kan det være noget med DVD-Ripper eller lign.??
Jeg ved ikke om det er kommet i.f.b. med installeringen af NSW, det kan sagtens have været der før, men må være kommet ind inden for de sidste 2 dage.
m v h
HC / Catbody

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-03 15:38

Hej Catbody
prøv at kikke på dette links
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/32726
her står der noget om Microstaff WINASPI.
Måske det kan hjælpe dig
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 27-07-03 16:32

Jeg går ud fra at du allerede har søgt på fx. Google og derfor har fundet følgende link:
http://www.microstaff.co.jp/faq/index.html#faq_wnaspi2k

Jeg ved godt at det nok ikke kan hjælpe dig ret meget, men jeg kan ikke huske hvordan man får oversat internet sider fra "tegnsprog" til det romerske alfabet.

hilsen Per

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-03 17:04

Brian>>> havde allerede været inde på linket/siden, men kunne ikke rigtigt bruge det til noget.
Per>>> havde også set dit link, men jeg kan ikke japansk.

Konklusion indtil nu: jeg har slettet programmet via Tilføj/Fjern programmer, og så må jeg se om det giver nogle konflikter sidenhen.
Jeg tror selv, at det er en driver, der har lagt sig ind under installeringen af Norton S.W.2003, hvor jeg også efter genstart fik fejlmeddelelse med. product-code: 768-01, hvilket tyder på fejl ved for gammel driver.
Går det helt galt prøver jeg bare at køre en ny installation af NSW.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent, da kommentarerne ikke har hjulpet mig, og håber på at "svaret/løsningen" kommer inden for den nærmeste fremtid.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 18:09

Så vid jeg ved kan det være en del af dit DVD-Ripper program,men vis du genindstalere kan dette måske hjælpe dig,jeg kender ikke dit styresystem
men måske>

http://www.webattack.com/get/whatshappening.shtml

Whats Happening - monitor applications and DLLs

What's Happening is a handy utility that shows all of the programs and dlls running in your computer. It will list all applications and upon clicking on the Explorer style + symbol next to the application name, you will be able to view a list of all DLLs that are loaded by the selected program. Additional deatails like application version , manufacturer etc are also displayed. Very handy.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 18:10

winaspi er en dll fil så vidt jeg snusker

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-03 18:19

Manse9933>>> jeg har ikke et dvd-ripper-program, udover det der er i Roxio Easy DVD & CD Creator 6.0. Men der er det jo en integreret del og ligger ikke som selvstændingt program.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 18:30

prøv programmet der ikke nogle dll filer det er kun en exe fil og sæt det til
moduls and programs så kan du se hvilke dll filer de forskællige programmer
bruger.

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/w98ddk/hh/w98ddk/storage_5o1k.asp

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/w98ddk/hh/w98ddk/storage_5o35.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 18:32

nå det nederste link virke ikke,det gør helle ikke noget det er det samme sted

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 18:34

Du kan få en masse info om aspi i venstre side.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-07-03 20:06

programmet er afinstalleret, og har indtil nu ikke givet anledning til konflikter eller fejlmeldinger

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-03 20:12

ja, man kan aldrig vide hvad for noget skidt der sniger sig ind på ens pc,godt nok.

Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-08-03 12:48

Der har ikke været noget, der har hjulpet mig alverden indtil nu, men efter afinstalleringen har der heller ingen problemer været, så jeg lukker spørgsmålet nu.
For at få det lukket får Briani pointene.

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 18-08-03 12:51

Tak for svaret briani. Jeg lukker her - se ovennævnte kommentar.