/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kamera popup.
Fra : Pianomand
Vist : 328 gange
80 point
Dato : 27-07-03 14:50

Hej. Jeg har XP home og ved tilslutning af mit digitalkamera har jeg tidligere fået et popup vindue med: Hvad vil du fortage dig? Nu springer i stedet et mappevindue op fra kameraet, hvor det besværligt at finde billederne frem ligeledes kopiere. Ændringen er vistnok kommet efter tilslutning af Messenger Netkonto??
Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : henras

Dato : 27-07-03 14:58

Prøv at sætte kameraet til. Derefter højreklikker du på det drev som sandsynligvis opstår når du tilslutter kameraet i stifinderen. Så vælger du properties (el. DK Egenskaber). Vælg fanebladet Autoplay og derefter promt me.... (ell. DK foreslå hvergang eller sådan noget)

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 27-07-03 16:34

Hej Henras.
Har desværre ikke fler point at gi' af - det kommer vel?
Det lød som en god mulighed, og jeg får også mulighed for at vælge mellem flere handlinger. Når jeg bagefeter prøver igen er det samme problem. Det hænger også sammen med funktionen "gør dine billeder mindre" ikke dukker op når de skal sendes med email. ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-07-03 16:56

Hej

Det lyder som om din twain kilde til dit digitalkamera ikke starter med
xp home,hvad hedder dit kamera?
Prøv lige at gå ned i C:>windows>twain32,mappe og se om du kan finde dit kamera og tilhørende exe fil og om den har nogle indstillings mulighedder,
prøv at klikke på den eller højre klik og egenskaber.
Har du SpyBot SD programmet på din pc et spyware program,hvorfor jeg spørger
om det er fordi det har et værktøj hvor man kan sætte et program til at starte
med windows,vis dette program ikke selv har den funktion,programmet er rart
at have på sin pc,for at fjerne spyware og meget andet,gratis,så kan du slå to
fluer med et smæk.
Kommer der et icon frem i system tray når du tilslutter dit kamera?
eller når du starter windows,vis det har din intaresse så skal jeg nog føre
dig igennem proceduren.

Manse9933

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 28-07-03 20:11

Hej Manse9933.
Mit Kamera er Casio QV4000, men det HAR virket. Jeg har nylig formateret og installeret XP home og det kørte fint!
Kan det skyldes Officé, som iøvrigt er fjernet igen? Derfor tror jeg ikke twain kilden er problemet, men et eller andet program som har ændret funktionen. Kan det hjælpe dig / mig? Har desværre først point i morgen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 05:51

Glem alt om point's,det handler om at hjælpe hinnanden.
Næ,det skulle da lige være en regclean.

Har du prøvet at køre en scandisk(chkdsk.exe i kør)for at få ordnet filsystemet,det kan være et shell/genvejs problem.
Du kan også prøve at køre en, sfc /scannow ,fra kør eller komandopromt (CMD).
Twain kilden skal være aktiv for at forskællige programmer skal kunne finde
dit kamera.
Andet kan jeg ikke komme på lige i øjeblikket.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 06:21

Twain32 mappe er stedet hvor xp styre scannere og kameraer o.s.v
det den så indeholder er kilden til de forskællige hardware,så twain
kilden har ikke noget at gøre med office,kun vis office har scanner og
kamera billede indhentnings mulighedder,men det har jeg 5 forskællige
programmer der har,uden problemer,der skal jeg vælge twain kilde i hvert enkelt af dem,og man kan ikke køre to programmer med den samme twain kilde
på samme tid,så vil det ene program give en meddelse om at det ikke kan
finde hardwaren eller at den ikke eksisterer.
Manse9933

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 29-07-03 07:18

Hej Manse9933.
Tak for din ihærdighed. Der må vel være forbindelse til kameraet, når jeg kan se 2 mapper i kameraet, vistnok DCIM og SCENE!? Hvis f.eks. jeg har en videofil på kameraet, får jeg 3 valgmuligheder i popup vinduet: "Hvad vil du foretage dig?", men det udebliver altså med billedfiler. Jeg har kørt chkdsk.exe uden fejl og forskel, sat systemgendannelsen tilbage til dagen efter formatering - samme resultat. Kan det være AdaWare? Officepakken var ikke "registreret" og derfor fjernet igen? Hvad er sfc /scannow, og hvordan kører jeg det? Med venlige hilsner Pianomand

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 07:29

sfc /scannow skriver du i kør eller i komandopromt og sætter din win cd i dit
drev og trykker på ok i kør og enter i CMD,der efter vil der køre et tjek af
din system filer om de er i orden eller om der er i de rigtige versioner.

Har du prøvet at afindstallere kamera softwaren og genindstalleret det?

Det ville være en god ide vis du køre en regclean før du genindstallere.

Manse9933

Om du tilbyder 1 point eller 1000 så får du den samme hjælp herinde,fra
brugerene,så tænk ikke så meget på point's

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 07:37

Du kan dawnloade dette program og tjekke for adware/spyware og en masse andre grimme ting>

http://download.com.com/3000-2144-10194058.html?tag=lst-0-1

Manse9933
Gratis med mulighed for dansk interface og hjælp på engelsk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 07:38

husk mellemrum mellem sfc og /scannow

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 07:40

vis du vælger at dawnloade SpyBot så husk lige at opdatere det før du scanner.

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 29-07-03 07:54

Hej Manse.
Tak for tippet. Er nødt til at vente med at prøve til senere! Go' dag til dig!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 07:59

Tak og i lige måde.

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 29-07-03 10:44

Hej Manse9933.

Jeg prøvede sfc /scannow med DEN XP Home cd jeg har installeret med, men PCen påstår at det ikke er den XP Prof. der er installeret på maskinen!?!?! Kan der ligge gamle
rester fra min tidl. XP Pro?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-07-03 12:11

Den spørger efter både xp home og xp pro vis du først sætter cd'en i efter at du trykker enter eller ok,når den spørger efter xp pro så trykker du bare spring over,har du sat cd'en i før du trykkede enter eller ok?

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-03 23:11

Har du prøvet det mest indlysende? Nemlig at afinstallere dit kamera software, genstart, og dernæst geninstallere softwaren?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-07-03 23:13

Umiddeltbart lyder det nemligt som et associeringsproblem

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 30-07-03 00:03

Hej Tedd.
Tak for din deltagelse, men:
Det har ikke været nødvendigt at installere specifik software til mit kamera. XP home har selv fundet "hardwaren" og derefter har det været en leg både at se og overføre billederne! ???

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 30-07-03 00:03

Hej Tedd.
Tak for din deltagelse, men:
Det har ikke været nødvendigt at installere specifik software til mit kamera. XP home har selv fundet "hardwaren" og derefter har det været en leg både at se og overføre billederne! ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-03 23:44

Ok jeg forstår Kan du gå ind under kontrolpanel > Skannere og kamera og fjerne kameraet? Hvis du kan så unplug kameraet bagefter luk computeren helt og tænd efter 10 sekunder, dernæst plug kameraet ind igen. Worth a try.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-03 05:17

kan du ikke gør dine billeder mindre, så prøv det her:
www.windows-help.net/WindowsXP/powertoys-xp.html
eller prøv at læs her:
www.microsoft.com/WindowsXP/digitalphotography/gopro/organize/settingupxp.asp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 08:03

Okay,prøv og se om du kan finde dit kamera i enhedshåndtering og hvis så>
kontrolpanel>administration>komputeradministration>enhedshåndtering>
billedebehandlingsenheder>se om dit kamera står der>dobbelt klik på dette>
driver>fjern>luk din pc>tilslut dit kamera og start din pc,nu vil xp gendindstallere dit kamera og driver,der vil komme en dialog boks frem
der vil fortælle dig der er fundet ny hardware,vent og lad xp indstallere
kameraet.
Man kan aldrig vide.

Manse9933

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 31-07-03 08:18

Hej Manse.
Prøvede det du foreslog, uden resultat. Når jeg tænder kameraet dukker et mappevindue op med 2 mapper DCIM og SCENE. Så der ER forbindelse ml. kamera og PC. Funktionen "Gør dine billeder mindre" når de skal sendes med email, mangler også. Der er en klar sammenhæng, men hvilken?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-03 08:22

har du læst min kommentar længre oppe?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 09:20

lengberg,ja hvis der var indstalleret software til kameraet,det jeg ville frem
til er at genindstallere windows egen driver,læs også>Dato : 29-07-03 07:29

Pianomand,jeg kan ikke komme på mere lige nu,tænke boks

Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-03 09:33

Manse> det var nu ikke dig jeg mente, sorry. Det er fordi spg. efterlyser funktionen- gør billeder osv.
31-07-03 05:17, det er den kommentar - orv jeg har været tidligt oppe!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 09:36

hygge.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-07-03 13:58

Måske>
Midt på siden>
Restore lnk association: (Line 12) Link File Fix for Windows XP
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_s.htm

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-03 03:35

Det lyder helt klart et associaserings problem. Hvordan man løser det er jo åbentbart ikke helt let. Det hjælper ihvertilfælde ikke at gentage mit råd med at geninstallere kameraet Manse, men måske dit sidste link? Den der Messenger Netkonto du snakker om Pianomand? Har de en faq? Kan man afinstallere det? Er det en af de links/progammer hvor du kan lægge billeder ud på nettet? Hvis det er så tror jeg du er inde på noget rigtige med at det er fejlen.

Kommentar
Fra : Pianomand

Dato : 01-08-03 06:12

Hej Manse.
Har skimmet dit sidste link og nærlæser på mandag. Det ser lidt lovende ud.
Hej Tedd. Det er Windows Messenger, men kan ikke umiddelbart finde faq. Kan associaseringen være forsvundet
med afinstallation af Office?
Go' weekend til jer! Pianomand.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-08-03 08:09

tedd, xp driver ikke softwaren,dit råd var allerrede foreslået den Dato : 29-07-03 07:29.

Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-03 17:28

Oh office!!! Den har et photo editerings program, det er muligvis det du brugte til dit kamera.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-08-03 17:32

Vis du ikke kan få løst dit problem,skulle du måske i sidste ende,overveje
at anskaffe noget software som kan klare dit behov,i stedet for win xp.
Her er to gratis programmer>
Foto Time FotoAlbum - digital photo album

click for full size
Foto Time FotoAlbum is a digital photo organizer that allows you to sort organize your photos into albums, sort them, filter them by date, text keywords and more. You can also import pictures directly from your digital camera, a scanner or create a FotoAlbum CD (ISO image or ready-to-burn folder). FotoAlbum displays a handy timeline on top of the interface, which allows you to quickly jump to pictures taken in a certain year. You can add comments and keywords to each image, view them as a slideshow, create a screensaver and more. Additional features include easy emailing and resizing of pictures, support for external editors and more. The software also integrates smoothly with the FotoAlbum online photo storage service, which allows you to create an online web album for family and friends to visit. This feature requires a yearly fee, but is not needed nor required to use the functionality of the album software.

http://www.webattack.com/get/fototime.shtml

http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/enhome.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-08-03 17:34

bruger selv begge to til mit kamera.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-08-03 17:39

Jeg bruger faktisk alle programmer på HP xnviwe
XnView (v1.61/1.50) is an efficient multimedia viewer, browser and converter.

NConvert (v3.99/3.87) is an image converter in console mode.

GFL SDK (v1.93) is a powerfull library for developers who would like to support graphics image formats easily.

Manse9933