/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redde billeder fra compact flash card
Fra : perchris
Vist : 644 gange
250 point
Dato : 27-07-03 14:48

Hvordan får jeg mine billeder ud af mit 128 MB Medion compact flash card?
Jeg fik hevet det ene compact flash card ud af læseren og sat det
næste i før alle billeder var slettet på det første, med det resultst at
alle billeder på det andet kort forsvandt, den pågældende mappe på kortet
kan ikke åbnes hverken på PCen, på cameraet eller via download kablet
til kameraet.
Hvordan laver man en komplet dump fra kortet så jeg får alle 128MB overført
til en fil, for så kan jeg sikkert nok få den klippet op på de rigtige steder?
MVH Per

Kommentar
Fra : henras

Dato : 27-07-03 15:01

Har du prøvet fra MS-Dos promt med kommandoen copy eller xcopy???

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 27-07-03 15:25

Det er jeg vist ikke så stærk i
Jeg lavede en folder 1111 med et par filer og en folder 11111 der var tom
så brugte jeg "xcopy C:\1111 c:\11111" fra START KØR
med det resultat at folder 11111 blot forsvandt.
Så hvordan gør man det?

Accepteret svar
Fra : henras

Modtaget 260 point
Dato : 27-07-03 15:32

Prøv lige igen. Jeg har lige siddet og gjort det samme med stort held. Jeg har endda brugt de samme tekster til mapperne som dig

Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 27-07-03 17:07

Tak for svaret henras.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 27-07-03 17:08

ups!! ja det virker, Jeg havde lagt filerne i en underfolder
og glemt at tilføje /s for at få dem med.
Men jeg fik ikke mine billeder ud, idet "filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses"

jeg forsøgte nu at reparere diskfejl således:

Åbn Denne computer, og marker det lokale drev, du vil kontrollere.
Klik på Egenskaber i menuen Filer.
Klik på Undersøg nu under Status for fejlsøgning under fanen Funktioner.
Marker afkrydsningsfeltet Søg efter/genopret beskadigede sektorer under Indstillinger for diskkontrol.

Hurra!! Jeg har fået alle billederne igen.
Tak for hjælpen henras :)

MVH Per