/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hvad er der galt med stanley?
Fra : kamik
Vist : 335 gange
200 point
Dato : 27-07-03 13:11

Hej ng
jeg håber at her måske er et par kloge hoveder som kan svare på mine spørgsmål. Det drejer sig om min 1 ½ år gamle kastererede Stanley. Han blev kastereret da han var 10 måneder og det er gået fint indtil for ca 1 måned siden. Han er begyndt at blive meget aggressiv og hopper på vores hunkat (hun får P-piller)
Han bider sig fast i hendes nakke og sætter sig på hendes ryg som om han vil pare sig... Er det normalt????
Hvad kan jeg gøre. Jeg er jo bange for at han ikke er blevet ordentligt kastereret... men da jeg ringede til dyrelægen sage hun at det var meget meget usansynligt.
Da han blev kastereret fik han jo "bollerne" klippet, jeg synnes at de er vokset igen...
håber at i har en ide eller to.

håbefulde hilsner fra eva og misserne

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 210 point
Dato : 27-07-03 14:02

Hvis jeg var dig, ville jeg få ham tjekket ved en anden dyrlæge. Det kan også godt være, han ER kastreret ordentligt, men at der er gået koks i hans hormoner.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-03 14:24

Hej kamik

Jeg ville få hunkatten neutraliseret også, hvis ikke den skal have killinger.

Jeg mener ikke at det helt mister lysten ved indgrebet, og tror derfor at det
er derfor din hankat gør som han gør. Tror dog mest det er hankattene.

Jeg har selv 2 katte, en af hver, og de er begge neutraliserede. Men
han kan godt somme tider gå helt amok, og smyger sig som en anden
"charmør" og gør sig til over for hende, men hun gider ikke, og giver ham
"en over snuden" og hvæser af ham, men han prøver et godt stykke tid,
men til sidst giver han op, for han får ikke noget ud af det.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-07-03 14:33

Alle vore katte er "neutraliserede", men vores ene hankat fik koks i hormonerne på ca. samme tidspunkt, som Stanley efter han blev kastereret. Han fik P-sprøjter (det bruger de som hormonsprøjter) to gange, med et stykke tids mellemrum, så var han normal igen.
Behøver jeg at fortælle, at jeg ikke kunne lade være med at grine, da jeg fik kort fra dyrlægen om, at nu var det tid for Pjuske at få sin P-sprøjte, hvis ikke jeg ville tage chancen for, at han blev gravid.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : kamik

Dato : 27-07-03 14:38

hej jernladyen tak for dit hurtige svar jeg vil få ham tjekket, jeg havde slet ikke tænkt på det med hormonerne..

mvh eva

Kommentar
Fra : kamik

Dato : 27-07-03 14:50

hej Mone
også tak til dig for dit svar, jeg håber ikke at det blive nødvendigt at få hende steriliseret inu, hun skulle gerne have et kuld killinger eller to, men jeg har hørt at det er bedst at vente til hun er omkring 2 år, derfor p-pillerne.

Min hunkat Skrælle er desværre ikke så god til at give Stanley en over snuden, for han er dobbelt så stor som hun. Det lyder meget voldsomt for hun skriger helt vild højt, vi har derfor arangeret et sted hvor kun hun kan hoppe op, så hun kan være i fred, men hun bliver også overfaldet når hun spiser eller vil i kattebakken, med det resultat at hun har lavet på gulvet 2 gange....

mvh eva