/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Kan jeg melde ham.....???? For vold
Fra : thomasorndrup
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 27-07-03 13:03

Jeg er en dreng på 17, som holdt en fest i et gammelt fiskerhus igår.

Så henad på aftenene kom der en 10 stykker mere fordi de var efter en, han var så taget hjem og så stod 3 af dem og provokerede mig, men jeg ignoredede dem.
Så lidt senere ville en af dem have mig til at fortælle hvem der startede et slagsmål for 1 år siden, det vidste jeg ikke, og derfor begyndte han at skubbe til mig og skubbe mig ned på jorden, så til sidst holdt han mig nede, jeg gjorde ingen modstand og en anden kom så og sparkede mig i hovedet. Og gik derefter igen. Og jeg har deraf fået en blåt øje og er hævet i hele kindet og mine læber er hævet fordi de blev slået imod min bøjle.

Så mit spørgsmål er, kan jeg melde ham der sparkede mig i hovedet, og hvilken straf vil han få, der er flere vidner som så det, og som prøvede at hjælpe mig.................????

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 27-07-03 13:10

Naturligvis kan du melde ham, og da du har flere vidner, er der en god chance for at han bliver dømt.

Det er svært at sige hvilken straf han får, men hvis det er hans første lovovertrædelse, bliver den sikkert betinget.

/Thomas

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 210 point
Dato : 27-07-03 13:15

Hej thomasorndrup

Jeg vil da helt sikkert mene at hvis de ikke engang havde noget at gøre til festen, og han overfaldt dig som beskrevet, så ville jag da helt klart skynde mig at anmelde ham hos politiet for vold.

Det kan jo godt være du så skal have en erklæring fra en skadestue, der beskriver dine skader.

Med hensyn til straf afhænger det vel af hvad politiet vil sigte ham for, men da du jo har vidner vil de vel nok sigte ham for den milde voldsparagraf.

Da du mener at være helt uden skyld så skynd dig at anmelde ham, for sådan noget skal stoppes, hvis han åbenbart har de voldstendenser.

mvh og god bedring
Bantam

Kommentar
Fra : thomasorndrup

Dato : 27-07-03 13:17

Min far synes at jeg skal lade være, fordi så skal man igennem retsag og det en og det andet.

Hvordan foregår det, alle skal vel afhøres og hvad sker der så bagefter

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-07-03 13:24

MELD DEM BEGGE TO...! ellers får du jo aldrig fred for dem.!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-03 13:28

Nu er det jo dig og ikke din far, der er blevet overfaldet.
Så jeg synes, du skal afgøre med dig selv, om du vil løbe
risikoen for, at voldsmanden vil hævne sig.
For den risiko er der jo, selvfølgelig. Og netop derfor bliver
alt for mange tilfælde af vold ikke anmeldt.
Men som sagt: Afgørelsen er din!

Alle skal afhøres, og I skal igennem en retssag.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-07-03 13:31

Hvis du vil melde ham/dem skal du en tur på skadestuen først, da de skal vurdere skaden før politiet kan tage stilling hvorvidt, der er grundlag for en anmeldelse.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : thomasorndrup

Dato : 27-07-03 15:52

Tak for svaret bantam.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 27-07-03 16:01

Hej. Meld ham med det samme så han ikke gør det igen,jeg håber at han får 30 dage inde så kan han jo se at det ikke betaler sig at slå folk. Hilsen mig.