/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Svar fra Kandu
Fra : Rfou
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 27-07-03 10:09

Citat
http://www.kandu.dk/dk/spg/17630

Læs denne tråd, og gør hvad I finder bedst. Jeg havde forventet flere
kommentarer fra dem der plejer at være mest højrøstede; men jeg tror i
grunden ikke at de ønsker noget ændret, når det kommer til stykket. Men
nu har de haft tilbuddet om at ytre sig mvh

rfou

For en tid siden sendte jeg denne mail til Kandu, og har netop modtaget følgende svar

Hej Rfou

Tak for din kreative måde at behandle tingende på. Med hensyn til
"dagens debat" er smalltalk gruppen netop oprettet til denne slags
spørgsmål.

Ud fra den tråd du giver her, er der åbenbart en stor utilfredshed med
e-mails fra os. Dette beklager vi mange gange, men hvis du vidste hvor
mange e-mails vi får om dagen, hvoraf det er de færreste som ikke kunne
have været løst hvis brugerne lige læste 4 linier længere ned på siden.
Det er desværre de færreste e-mails vi får som omhandler kreative ideer
som denne e-mail.
De fleste e-mails vi får omhandler : "kan ikke finde ud af
pointsystemet", "hvordan svare man på spørgsmål", "hvordan skriver man
tips", "hvordan fjerner jeg mine abonneringer" eller "en af jeres bruger
chikanere mig, gør noget". Derudover kommer der også tit e-mail fra
utilfredse usenet brugere.

Heldigvis kommer der til tider også kreative e-mails, rosende e-mails og
e-mails om pointsvindel og fejl i systemet, men alt i alt går meget af
vores tid på at svare e-mails som disse. Og her i sommerperioden gør det
bestemt ikke tingende bedre.

Vi er selvfølgelig kede af, at der er nogle af brugerne hvis spørgsmål
bliver besvaret lang tid efter de er stillet, men desværre er der ikke
mere end 24 timer i døgnet.

Håber i vil vise forståelse for dette og hvis i har nogle kreative
løsninger til at lave kandu.dk om, så vi eventuelt ikke modtager så
mange e-mails, så kom frem med dem.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-07-03 10:21

Hej Rudolf
Det var da dejligt at de svarede!
mvh Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 11:16

Jeg kan ikke rigtigt se problematikken med email's. Jeg fik da svar fra kandu.dk, da jeg havde et spørgsmål om copyright.
Jeg ligger desværre ikke inde med nogle gode løsninger til, hvordan kandu.dk får holdt skæg for sig og snot for sig.
Til gengæld synes dette spørsmål; var relevant at tage op overfor kandu.dk : http://kandu.dk/dk/spg/18935

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-03 12:06

Hej kandu.dk

Jeg vil foreslå, at I besvarer mails, om hvordan pointsystemet
fungerer o. lign., med fx flg. standardskrivelse:

>>Spørgsmål som det, du har stillet, besvares ikke af os her på
kandu.dk, men af de andre brugere.
Læs nærmere her:http://www.kandu.dk/dk/kontakt.asp <<

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-08-03 00:40

Undskyld jeg blander mig. Men jeg kan da godt forstå folk skriver til Kandu om sådan nogle små spørgsmål, som sikkert er "dumme" spørgsmål for alle jer der har været her en evighed.

Jeg har utallige gange set folk skrive et spørgsmål i en forkert kategori, hvorefter en af de "gamle" på en ikke særlig pæn måde, fortæller vedkommende at spørgsmålet er stillet et forkert sted.
Eller hvis folk stiller et spørgsmål som er stillet og besvaret før, så får de at vide, at hvis de lige gad at tjekke, så var det besvaret utallige gange før. Og ja, jeg kunne blive ved.

Da jeg startede herinde tågede jeg også en del rundt, man skal jo lige finde ud af hvordan tingene virker. Så jeg har ikke været her længere end at jeg godt kan huske hvordan det er.
Og hvis man første gang man skriver herinde, får et sådan en svada i hovedet, så skriver man muligvis til Kandu, for at finde ud af det, hvis man da ikke vælger at holde sig helt væk.

Så Rellom jeg mener dit forslag er godt, men det forudsætter bare at folk også gør det.

Så også herinde kan denne sætning bruges med held.
Vær mod andre som du vil have andre skal være mod dig. (og den var ikke myntet på nogen bestemt)

Hilsen
Stormfeldt

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-08-03 00:48

>Lille rfou:

Nu har vi alle sammen set, at du har skrevet til Kandu, og vi har også set, at Kandu har svaret dig, og det er bare så flot, og du får så megen ros. Du er så dygtig.

Og hvorfor er det så lige, at du gerne vil have det frem endnu en gang. Er du ved at strikke et eller andet sammen, så du kan revolutionere Kandu. Er der noget der ikke passer dig, kan du da bare skrive til ledelsen, så blir det da lavet som du vil ha det. Det kan jeg da ikke forestille mig andet.
Kandu ved da godt, såvel som alle andre, at du besætter meget indflydelsesrige poster både her og hisset, (ellers må du lige fortælle dem det) så de skal da nok føje dig.

Foreslå dem, at du bliver moderator i alle grupper på Kandu, med ret til at ekskludere brugere, som ikke arter sig efter dit hoved. Så kan det være der kommer orden i foretagendet - rfoUorden

Bare gå til den lille rfou. Det ska nok blive som du vil ha' det.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-03 00:53

stormfelt -> Nu ved jeg ikke hvem du har været uheldig at løbe ind i. Jeg er nyere end dig. Jeg bruger altid en formulering som f.eks :

[citat]
hvis du stiller 'tabel spørgsmålet' under Javascript eller HTML, er der meget større chance for, du får et brugbart svar, ligesom, hvis du havde stillet dette spørgsmål under PHP
[/code]

Skrevet til en bruger der havde stillet et PHP spørgsmål under hjemmesider og nu ville spørge om link's i tabeller, ligeledes under hjemmesider. Det mener jeg er vejledende og ikke et forsøg på cikane.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-08-03 00:56

Jeg glemte at bemærke, at Kandu virkelig har fået materiale der dækker synspunkterne fra Brugerne.

Lille rfou's egne indlæg i den omtalte tråd udgør ca. 50 %, så det er virkelig folkets stemme der høres.

[citat]
http://www.kandu.dk/dk/spg/17630
Ud fra den tråd du giver her, er der åbenbart en stor utilfredshed med
e-mails fra os.
[/code]

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-08-03 01:11

Daw Molo.
Havde du en rar aften i Tivoli. Var det med kaffe og kage?? Oder was??

Nu blir Hr. Redakteur rfou dybt fornærmet over at jeg plapper smalltalk i HANS dødalvorlige tråd, og så kommer han efter mig. (Jeg lukker bare, så kan han hyppe og ......)

Ram

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-08-03 01:20

molekyle jeg har ikke selv oplevet det, jeg har bare set mange andre blive behandlet dårligt herinde.
Og havde egentligt bestem mig for at lade det fare.. som man siger

Men jeg tror faktisk det kan være en grund til at folk vælger Kandu frem for at spørge blandt brugerne.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-08-03 01:26

>Stormfeldt.

Prøv f.eks. at se dette link,

http://www.kandu.dk/dk/spg/19403

hvor en ny bruger fejlagtigt kommer til at spørge efter en opskrift på en massage creme under kategorien madlavning. Jeg synes da han får meget hjælp, ok krydret med små vitser. Men alt i alt synes jeg da det er en fin måde at han bliver hjulpet på.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-08-03 01:55

ram2 jeg husker godt det indlæg og det er jo heller ikke sådan nogle jeg hentyder til. Jeg tvivler på at jeg er den eneste der har set sådanne svar som jeg beskriver.
Men jeg gider altså ikke give mig til at finde dem

Der findes da heldigvis også rigtig mange rare mennesker herinde, der ikke behøver at bevise at de er klogere end andre, og gudske lov er der nogle der er klogere, ellers havde vi jo ikke noget at bruge Kandu til.

Så her slutter min deltagelse i denne debat

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 03-08-03 14:46

Stormfeldt dit svar sætter det hele i et ret godt perspektiv :

http://www.kandu.dk/dk/spg/19381

Kig i indlægget de er skrevet :

Fra : ram2 Dato : 31-07-03 07:56

Og Nakitas svar, det dækker vist lige netop det du skriver, tak for dit seriøse svar. Det kommer forhåbentligt andre til gode...

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 03-08-03 18:19

Tak for svaret Rellom. Det vil nok være det letteste og det bedste man kan gøre. Jeg linker tråden til kandu, så må vi se om de vil bruge den.