/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Normalt, eller unormalt, hvad skal man m~
Fra : bantam
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 26-07-03 23:38

Hej

Nu er psykologi normalt ikke noget jeg færdes ret meget i, og har ikke en disse forstand på dette, men der er en ting der undrer mig og derfor håber jeg nogle "kloge" inden for dette kan hjælpe mig, om det er mig der tager helt fejl eller har en smule ret.

Her på det sidste er der nogle brugere der enten har "rund" fødselsdag eller består eksamener ( bliver endda fremhævet at det er på revalidering, og at der nu snart ikke er mere plads til titler på visitkortet )

Ikke et ondt ord om revalidering, syntes det er fint nok.

Det jeg mener er at man i et forum som Kandu ligesom skal bekræftes, lidt ligesom SE HER ER JEG, JEG ER 30 eller 50 I DAG, og SE JEG KAN BESTÅ DENNE EKSAMEN.

For mig virker sådan noget altså plat, det virker som om disse mennesker IKKE har noget selvværd, siden de gerne vil bekræftes af at så og så mange, for dem helt vildt fremmede mennesker ønsker dem tillykke med dette og hint.

Jeg ved ikke om det er mig der er helt galt på den, men derfor stiller jeg også dette spørgsmål, for måske at få en debat igang

Med venlig hilsen
Bantam

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-03 23:46

Jamen Bantam.

Efter der er kommet billeder på de forskellige profiler, så er vi alle (nogen er) lige som en lille hyggelig familie. Det var det jeg "advarede" om, da snakken for meget længe siden netop gik på dette. Tonen ville ændre sig, og blive mere tandløs og unuanceret.

Det er nu engang sværere at sige dumme svin til en man har set, og måske oven i købet synes om udseendet af. Ja ja lad os bare få snakken "Det er fan... ikke udseendet der betyder noget". Måske ikke, men det påvirker os alle, bevidst som ubevidst.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-07-03 23:57

- det her behøves jeg ikke kommentere ( heldigt for dig Bantam !! )

Naaah gør det alligevel.....

- sådan er nogle mennesker Bantam, du er ikke måske - men for andre er det de mere banale ting man fortæller om - så det rent professionelle går lidt fløjten.

Nogen vil mene der er plads til begge dele - og nogen vil måske endda mene at de sagtens kan forenes - både du, jeg og andre behøver ikke at deltage, ej heller have en mening derom.

Det er helt iorden det ikke er noget for dig - for der er nemlig ingen der tvinger dig til noget ....

og ikke alle er lige "udbasunerende" om privatliv, uddannelse osv som andre ...
det er faktisk ret nemt at "blande sig udenom"....

God weekend.... det der er tilbage af den

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-07-03 00:05

God weekend Fnolle

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-07-03 09:04

Hej bantam

Personligt ville jeg ikke selv gøre opmærksom på "mærkedage", men det er der nogle, der vil.
Hvis det kan glæde den pågældende er der så noget ondt i det? Han/hun kan jo så glæde sig over at det ikke er alle kandubrugere, der sender et tillykke. 80.000-90.000 mails.

Jeg synes ikke at du er helt gal på den, men glad for at alle ikke er ens.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-07-03 10:13

Tjaeee... nogle bruger jo afsindig lang tid herinde og så synes man efterhånden at man "kender hinanden". Smalltalk er bla oprettet til det samme, og syns man ikke det er hyggeligt er det jo nemt at holde sig der fra. Selvfølgelig kunne man gå på en chat et eller andet sted, men hvis man ikke bryder sig om det og iøvrigt kan lide at tale med de mennesker, man "møder" herinde, ser jeg absolut intet problem i det. Tværtimod, jeg synes sgu det er meget hyggeligt. De "andre" kandubrugere opdager garanteret aldrig disse små udvekslinger af dette og hint, - læg mærke til, at det gerne er de samme nicks, der optræder igen og igen.

Psykologisk set er jeg ikke enig i at det handler om at blive "set". Det handler snarere om en ny måde at "møde" mennesker eller "være sammen med dem" på.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 11:48

Jeg synes det er et helt menneskeligt og legalt at vise empati for dem man kommunikere med. Det er også helt normalt at der i kommunikationen opstår spring i kontekst. Hvad er problemet? Er der for meget snik-snak? Er det maskinelle DB svar på spørgsmål du efterlyser? Det tror jeg ikke. Hvorvidt folk mangler selvtillid/selvværd tror jeg ikke du kan konkludere ud af en spontan glæde eller opstemthed. Heller ikke det modsatte; sorg, savn og tritesse siger noget om folks selvværd.

Mht. Normalitet, defineres den ved : Dem der er flest af. Ikke ved : Hvordan disse agerer. Det er altså ikke er moralst spørgmål, men en gennemsnits betragtning der ligger til grund for det; at være normal.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-07-03 12:41

Molokyle >> Jeg er enig i, at din definition af normalitet er den rigtige
- men jeg er ikke sikker på, at det er den normale.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-03 13:04

Rellom -> Nej da, det er dybt unormalt at have en forestilling om hvad der er normalt, når det, som i dette tilfælde, normalt ikke betragtes som en normal antagelse af, hvad der er normalt eller unormalt.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 27-07-03 17:41

Ja, ja ram2.

Ja du har jo nok ret i dit svar, men det var vel egentlig også et dumt spgsm. af mig at stille, for jeg kan jo bare, hvilket jeg da også gør, bare lade være at deltage i disse selvpromoveringstråde.

Når man kigger dem rigtigt igennem kan man jo også se at det er de samme der deltager igen og igen.

Fortsat god søndag

Bantam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-07-03 18:07

Til bantam:

Er det så de normale eller unormale der sender/modtager et tillykke?

ans