/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
At være kikset??
Fra : Karina1209
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 26-07-03 22:19

Jeg er en ung pige, som hele tiden føler, at de ting jeg siger eller gør, er kiksede. Hvad skal jeg gøre for at føle, at jeg er ligeså god som alle andre?
Har ikke råd til psykologhjælp.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 26-07-03 22:24

>Karina1209

Hvor gammel er du Karina??

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-03 05:08

Hej
Hvordan er man når man er kikset?
Hvordan ved du at lige netop du er kikset?
Niels Hausgård sagde engang i en sang "er de fleste de bedst,,, eller bare de flest."

Kære karina Vi er alle mere eller mindre end eller som gennemsnittet
Knus Benjamin

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-07-03 09:56

Hej Karina...
Det er både frygteligt og frygteligt dejligt at være teenager. Man er usikker og synes det hele er svært, - det gør 9 ud af 10 ihvertfald. Du fik et andet råd om at tale med en god veninde.. det synes jeg også, du skal gøre.

Men måske skulle du definere din følelese af kiksethed lidt nøjere?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 27-07-03 10:19

Hej Karina,

Det er på samme tid et meget stort og et meget "enkelt" spørgsmål du stiller.

Stort fordi det er det man kalder et eksistensialistisk spørgsmål som berører hele grunden til vi er her - og hvorfor er vi nu det? hvorfor er jeg som jeg er?. Mange bruger hele deres liv på at gruble over det, nogen går i kloster eller lukker sig inde for at tænke på det.

Psykologisk set handler det om at være meget optaget af sine tanker (=være i sit hoved / ego /jeg'et). Det er meget naturligt når man er teenager og senere i midtlivet hvor man måske får tid til at tænke mere over tingene.

Her kan det hjælpe at adskille vores OPFATTELSE af hvordan vi er og VIRKELIGHEDEN som er to forskellige ting. I dette tilfælde vil du finde ud af at mange andre mennesker er ligeså selvusikre og føler sig kiksede. Og prøv at spørge hvordan andre mennesker opfatter dig - man bliver tit forbavset over svarene - folk ser ofte noget andet end det vi selv ser.

Der er forskellige måder at nedsætte tankerne fra overjeg'et på. Yoga og meditation er godt, sport, gå en tur lave noget fysisk hjælper tit. Man kan også melde sig til kurser i personlig udvikling. Det er billigere end terapi fordi udgiften bliver spredt på flere deltagere.

Du er velkommen til at skrive direkte til mig f.eks. via mit forum på hjemmesiden - det koster ikke noget.
Dr.Mark
www.hypnosedoktor.dk

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 27-07-03 21:08

sammel alt det mod du har, sammen neden i maven......tror på dig selv, husk at være tilpas ligeglad med hvad andre tænker og gør, det skal nok vække deres interesse. Tro på dig selv, så vil andre gøre det samme.
Sig til dig selv, højt, "jeg er noget specielt, andre er heldige og kende mig, hvis de ikke vil det, er det deres tab. Jeg er guld værd."
Jeg synes du er noget helt specielt, at skrive sådanne et spørgsmål, det er ærligt. Du må være i dyb kontakt med dig selv, så kan du også sagtens være sikker på at de ting du gør, er de helt rigtige for dig. -og bestemt ikke kiksede. Man er først kikset, hvis man er som andre, eller prøver at være -vær dig selv.
Blosom -27 år.

Kommentar
Fra : Doha

Dato : 01-01-04 23:12

Hej Karina!
Hvad er det du siger og gør, som får dig til at føle dig kikset?
Jeg tror, at vi alle indimellem har prøvet at føle os udenfor eller anderledes,fordi vi bliver usikre på os selv. Der er intet i vejen med dig, det er bare ren indbildning!
Hvad er grunden til, at du er så usikker på sig selv, er der nogen som har gjort nar af dig? Hvis dette er tilfældet er det dem og ikke dig, som har et problem....
Som Blosom skriver, skal du være ligeglad med hvad andre tænker og gør for det har jo intet med dig, at gøre. Tit og ofte er det folk, som bagtaler der selv har problemmer og i sidste ende viser det sig, at du er den stærkeste af jer alle. Du skal tro på dig selv, det er sådan man kommer længst og lærer sig selv bedst, at kende. Faktisk er det, at være anderledes noget helt specielt og noget som mange andre misunder.
For mig, at høre lyder det som om du bare skal forsætte med, at være dig selv for det er den rigtige vej frem.

Med Venlig hilsen
Henriette

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-04 11:13

Doha
Jeg tror det er gået over for Karian.
Det var i Juli måned hun følte sig kikset.
Eftersom hun ikke har lukket spørgsmålet er det nok fordi hun ikek føler sig så kikset.
Så Karina du kan godt lukke spørgsmålet - og dine point er allerede fra trukket så det koster ikke noget at lukke det
mvh Benjamin
Godt Nytår.

Kommentar
Fra : Snakeeyes

Dato : 31-10-04 22:39

Hej Karina.

Prøv at hør her........... jeg har også altid være den "kiksede" type, men er nu blevet ældre og har selv børn der er ved at komme i en alder hvor de føler sig kiksede.
Igennem årene lærte jeg at det faktisk var cool at være kikset, lærte at det faktisk var en god ting at være "speciel" eller "kikset". Det ene ste der er vigtigt, er at du bevare troen på dig selv, kig på dig selv hver morgen når du er klar til at tage afsted om morgenen, og si til dig selv at du er god, at du er den bedste, det lyder åndssvagt men tro mig det hjælper faktisk, Jeg er speciel og kikset og stolt af det, for jeg har fundet ud af ved mig selv, at der findes ingen som mig, altså må jeg jo være en ener, og søde Karina, det er du også, du skal bare fortælle dig selv det hele tiden, så du til sidst tro på det også, for du skal ha troen på dig selv.

Knuzzer og kram til en ener fra en ener
Rikke Christensen