/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
At være kikset??
Fra : Karina1209
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 26-07-03 22:15

Jeg er en ung pige, som hele tiden går rundt og føler, at de ting, jeg siger og gør er kiksede. Hvad skal jeg gøre, for at føle, at jeg er ligeså god som alle andre?
Har ikke råd til at gå til psykolog.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-03 22:20

Så kan du rette henvendelse til din læge, som kan give dig en henvisning til psykiater. Det er gratis.
Der kan du få den samme opbakning, som hos en psykolog.

mvh ans

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 26-07-03 23:04

hejsa*s*
tror du bare skal snakke med en god venninde om det,er det kun dig selv der synes du er kikset eller er det noget andre siger??
mvh
babsomanen

Kommentar
Fra : babsoman

Dato : 26-07-03 23:04

hejsa*s*
tror du bare skal snakke med en god venninde om det,er det kun dig selv der synes du er kikset eller er det noget andre siger??
mvh
babsomanen

Kommentar
Fra : Hgirl

Dato : 29-07-03 09:51

Hej Karina,
Først vil jeg lige sige, at hvis du er kvinde er det vist en ret normal følelse Forstå mig ret, jeg vil ikke forklejne dit problem, men vi har tendens til dårligt selvværd, og det er ikke altid lige fedt at se sig selv i spejlet. Efterhånden som vi bliver ældre, tror jeg vi bliver bedre til at skjule vores utilpashed og ikke føle os så kejtede.

Hvis du syntes det måske er lidt for meget at gå til psykolog/psykiater, eller hvis veninden alligevel ikke helt kan give dig hvad du har brug for i denne situation, vil jeg anbefale dig at lave en liste hvor du skriver op når du syntes den har været helt gal, prøv at se på det du har skrevet fra an anden synsvinkel end den du plejer (se sagen fra mange sider), forestil dig at du er den der bliver snakket til, læg mærke til dit kropssprog. Det kan jo være du kommer til den konklusion, at det ikke er så slemt alligevel.

Hvis du virkeligt syntes at du er borgmester i kikset-city, så snak med nogen der måske kan hjælpe til til at blive lidt smartere end du er, måske en farve-konsulent der kan hjælpe med valg af farver du klæder dig i, dette kan du også gøre helt gratis hvis du går på biblioteket og finder nogel af de mange bøger der er skrevet om emnet. Det er som regel ikke så meget der skal skiftes ud i ens rarderobe for at den ser helt ny ud.

Vigtigst er dog, at det gør ikke noget man er lidt speciel, så husker folk en lidt bedre, og i mange tilfælde er det en god ting
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : superdupermig

Dato : 08-09-03 21:00

Hvis det er svært at vende det om kan man jo prøve at gøre det til sit "trademark" at være kikset.. man kan sagtens være dejlig selvom man altid vælter kaffekoppen og fortæller den mest uforståelige joke. Alle har deres gode sider. Og føle sig ligeså god som alle andre..? *hosthost* vil du gerne føle dig som en skattesnyder som køber æg fra en høne der har levet på en plads størrelse a4ark med afklippet næb for ikke at skade de andre på den lille plads. *ups* sidespring.. er bare så fucking sur over at folk kan finde på at behandle dyr sådan. Køber altid økologisk hvis det har noget med dyr at gøre! Kære Karina.. er sikker på du er mindst ligeså god som resten. Og modig nok til at gøre noget ved personlige problemer.

Kommentar
Fra : PaoloPernille

Dato : 27-03-04 22:14

Hejsa Karina....
først og fremmest vil jeg fortælle dig at du IKKE er kikset, for der findes ikke en eneste person i hele verden som er kikset, og på samme måde findes der heller ikke nogle der er perfekte.

En god start til at komme lidt ud af skabet, er at åbne sig selv lidt og finde nogle at snakke med. Det er også en ged ide at konsentrere sig hele tiden for at øve sig på at tænke om sig selv på en anderledes måde, og imødekomme omverdenen på en anden måde.

Der er også utrolig meget hjælp at hente på nettet...

Mange kuner Pernille.....