/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Speedstream 2601 + Ms. Game voice.
Fra : ReneStisen
Vist : 475 gange
56 point
Dato : 04-01-02 02:56

Hej Jeg har en adsl forbindelse hos TDC med en medfølgende speedstream 2601 router. Jeg kan ikke få Ms. Game voice til at virke igennem routeren.
Ligeledes kan jeg ikke sende og modtage filer over icq og msn.
Det skal lige nævnes at jeg bruger zonealarm pro. Men det skulle ikke være noget problem da jeg sat zonealarm til at tillade alt gennem gang for game voice icq og msn.

Håber der er nogen der kan hjælpe med dette problem.

Mvh. Reene Stisen

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 04-01-02 08:33

Tillæg:
Men du kan få lavet din linie om fra ATM til Ethernet.
dvs. du kan sætte din pc direkte til ADSL filteret. dette gør jo så du ikke har nogen sikkerhed men hvis du kører BlackIce eller ZoneAlarm er det jo ikke noget problem.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 04-01-02 08:44

Tillæg 2.
Hvis du vil have din linie lave om, gør du følgende:
1. Du ringer til TDC og siger din lilie skal ændres til Ethernet
2. Når lilien er konverteret skal du i din ADSL boks. (den lille hvide før routeren) fjerne kablet fra den port der hedder ATM og sætte dit netværkskabel over i den port der hedder Ethernet (der sidder el lille blidprop du skal fjerne).
3. Herefter skal du sætte din pc til DHCP i netværksopsætningen og køre med de samme DNS adresser du gør nu!

Mvh
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-01-02 11:48

On Fri, 04 Jan 2002 01:55:39 GMT, "ReneStisen"
<ReneStisen.news@kandu.dk> wrote:

>Hej Jeg har en adsl forbindelse hos TDC med en medf|lgende speedstream
>2601 router. Jeg kan ikke f} Ms. Game voice til at virke igennem
>routeren.
>Ligeledes kan jeg ikke sende og modtage filer over icq og msn.
>Det skal lige n{vnes at jeg bruger zonealarm pro. Men det skulle ikke
>v{re noget problem da jeg sat zonealarm til at tillade alt gennem gang
>for game voice icq og msn.
>
>H}ber der er nogen der kan hj{lpe med dette problem.
>
>Mvh. Reene Stisen

www.turbine.dk/2601

--
Engelhardt
ICQ: 4835755

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 04-01-02 17:49

Jeg har kontaktet TDC. Ifølge dem skal min router bare stå til åben. Det har jeg prøvet. Det hjalp også lidt. Jeg kan hoste en chat igennem Ms.game voice men ikke joine en chat.
Ligeledes kan jeg heller ikke hoste eller joine en chat hverken over MSN eller ICQ.
Jeg kan heller ikke sende eller modtage filer over MSN eller ICQ.

Det må da kunne lade sig gøre når jeg kan hoste en chat i MS.game voice.

Der drejer sig vel bare om at få det sat rigtigt op. Eller er det nemmere sagt end gjort.

Hilsen René

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 04-01-02 17:58

Lige et lille tillæg. Jeg har en server kørende på min pc. Hvilket kører ubeklageligt.
Så jeg forstår ikke rigtigt det med at der kun skal være trafik gennem HTTP og SMTP og intet andet.
Det er da muligt der er noget jeg har mis forstået.

Mvh René

Kommentar
Fra : reinhard

Dato : 05-01-02 14:26

Jeg bruger også speedstream 2601. Prøv at tjekke routerens konfiguration. I din browser taster du 192.168.1.1.
Under WAN skal i WAN Interface være PPPoE været mærket af. Der kan også være en fejl i routeren. Min router gav op efter et halvt år. TDC fremsendte hurtigt en ny og det hele fungerede igen.
Held og lykke
Reinhard

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 07-01-02 14:36

Lige en til Reinhard.

bruger du også Ms. Game Voice og i så fald virker det ubeklageligt igennem 2601 ?

Hvis det er tilfældet kan du så ikke lige liste alle aktuelle indstillinger i routeren for mig. ??

Accepteret svar
Fra : reinhard

Modtaget 56 point
Dato : 10-01-02 21:59

Hej Rene
Desværre har jeg ikke nogen erfraringer med MS Game Voice og Speedstream 2601, men omvendt kender jeg mange som har samme router og kører uden problemer med spil over nettet, ICQ osv. Jeg tror du har en fejl på routeren eller i din konfiguration. Hvad siger TDC Internet?
Hilsen
Reinhard

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 12-01-02 02:12

Mit ICq og mIRC kører fint. Problemet er at jeg ikke kan sende og modtage filer igennem dem.
Mht. Game voice kan jeg ikke joine en chat men kan godt hosteen chat.

Til andre der har problemer med game voice igennem Speedstream 2601 kan jeg lige nævne at jeg har sat min router til åben konfiguration. Så kan man da i det mindste hoste en chat i MS. Game Voice.