/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan sletter jeg virus ?
Fra : sjubbi
Vist : 414 gange
200 point
Dato : 26-07-03 00:15

Jeg er desværre havnet i den uheldige situation, at Norton AntiVirus Auto-Protect har spottet en virus i følgende lokation: c:\windows\system32\msapp.exe - Virus´en hedder Backdoor.Rsbot - problemet er ikke at Norton har fundet den, men derimod at jeg simpelthen ikke kan få den slettet. Hvad gør jeg og hvilken skade gør den på min computer.

mvh. Povl

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 210 point
Dato : 26-07-03 00:20
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 00:21

Hej sjubbi

Du går simpelthen ind på symantec's side og finder "synderen":
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.rsbot.html

Her inde står alt om hvad skade den gør, hvordan den opstår og sidst men ikke mindst, hvordan du får den fjernet igen. Et helt leksikon

held og lykke
srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 00:22

nåda dobbeltpost

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 00:27

srhansen>>> 1 sekund

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 00:30

catbody >> max 1 minnut, mener du vel

Hvis du postede 00:20.59 og jeg 0021.00 har du ret, men du kom først

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 26-07-03 00:41

til srhansen og catbody; nu er jeg i tvivl hvem af jer der skal have pointene. Allerhelst ville jeg give jer begge 100 point, men det kan vel ikke lade sig gøre? kom med et hurtigt svar.

povl

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 26-07-03 00:46

Hej sjubbi
Det skal du ikke være i tvivl om, giv du dem til catbody, for et godt svar der forhåbentligt løser dit problem

mvh srhansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 00:47

sjubbi>>> du bestemmer

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 26-07-03 00:48

srhansen.

God sportsånd.

Jeg tror faktisk mit problem er løst - nu må vi se.

Tak for hjælpen begge to.

Godkendelse af svar
Fra : sjubbi

Dato : 26-07-03 00:50

Tak for svaret catbody. Jeg tror faktisk problemet er løst - men det ved jeg jo nok først om nogle dage.

mvh Povl