/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Bankkonto i USD
Fra : Agent47
Vist : 733 gange
20 point
Dato : 25-07-03 16:02

Findes der nogle banker i DK hvor det er muligt (gratis) at oprette en konto i US Dollars?
Og hvis ikke, kan man så, som dansker, oprette en konto i USA og efterfølgende, i en dansk bank, (gratis) indsætte USD på kontoen?
Grunden til spørgsmålet er at jeg har en check i USD og ikke gider betale 50kr. for at få den omvekslet. Jeg vil hellere hæve checken og beholde pengene i USD uden at betale for det. Kan det lade sig gøre?

Accepteret svar
Fra : lennie_

Modtaget 30 point
Dato : 25-07-03 16:06

Hmmm meget arbejde bankerne skal gøre gratis fordi du ikke vil betale 50 kr.

Det skal du ikke regne med med mindre at du kan overbevise din bankrådgiver om at der kommer MANGE penge.
Men jow jow du kan da godtfå en dollar konto

Kommentar
Fra : Agent47

Dato : 25-07-03 16:15

Der er vel ikke mere arbejde i at oprette en US-konto frem for en DK-konto
og der kan man jo godt have en flad femmer stående

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 25-07-03 16:48

Hvis checken er udenlandsk er der ingen vej udenom gebyret - 50 kr er faktisk billigt!
Husk lige den kursrisiko der er ved at have en konto med fremmed valuta.

Kommentar
Fra : Agent47

Dato : 25-07-03 18:04

Jeg regner ikke med at US dollaren falder meget mere men tror nærmere, at den kommer til at stige. Det var bl.a. derfor at jeg ville beholde den fremmede valuta. Men jeg må jo bøje mig og veksle istedet

Godkendelse af svar
Fra : Agent47

Dato : 25-07-03 18:06

Jeg ville egentligt dele pointene imellem jer, men det kan vist ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 26-07-03 20:50

du har vel ikke vundet pengene ved en udenlandsk bookmaker eller sådan noget

Kommentar
Fra : Agent47

Dato : 28-07-03 19:04

Næe det er ikke penge, jeg har vundet. Men ville det have nogen betydning da???

Kommentar
Fra : jaco1jaco2

Dato : 09-08-05 20:39

Er der danske banker eller banker i Danmark, hvor man kan oprette en USD konto?

Med venlig hilsen

Flemming