/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Nem og alligevel lækkert mad.
Fra : Gazi
Vist : 809 gange
50 point
Dato : 25-07-03 13:57

Hvad laver i når det skal være nemt, ikke være fastfood og så alligevel smage godt?
Har i nogle gode ideer,så vil jeg meget gerne høre dem.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 25-07-03 14:11

Hej Gazi

Hvis du bare mener nem mad ,så tag 2-3 modne tomater i skiver, 1/2 avocado i skiver , lidt friskhøvlet parmasan og frisk basilikum hakket ud over det hele, 5 dråber balsamico og friskkværnet peber og salt . Kom olivenolie i små stænk hen over det hele og stil køligt i 1/2 time.
Server med et godt brød og en god rødvin

mvh mcloud

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 25-07-03 14:13

Hej igen
Glemte lige at man kan også spise lidt parmaskinke eller serano skinke til ,eller en håndfuld friske rejer

hej igen
mcloud

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 60 point
Dato : 25-07-03 14:17

Hej Gazi

Når det er varmt og det skal være nemt, laver vi tit hvidløgs hakkebøffer og griller dem på grilpanden (har ingen have)

Kommer dem i Pitabrød med salat og agurk og hvidløgsdressing

2 prs.

500 gr mager hakket oksekød
c.2 spsk cremefraice eller fromagefrais
2-3 fed presset hvidløg

Røres sammen og formes til 4 pæne bøffer
Krydres med salt og peber og grilles på grilpande eller gril

hvidløgsdressing:

cremefraiche eller fromagefrais
presset hvidløg
lidt paprika

røres sammen og smages til med salt
Trækker gerne 1 times tid eller mere

Pitabrød varmes

bøfferne kommer vi i sammen med hvad man kan lide af grønt, og så hvidløgsdressing

Ja det er en af vores nemme måltider, håber det gav lidt inspiration

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-07-03 14:26

Når det skal være nemt…
Tager vi noget bacon og rister det på panden og laver noget pasta ( det friske ) og så blander vi bege dele når de er færdige med majs.. og så ost oven på

Ret meget nemmere og billigere kan det hvis ikke blive

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-07-03 16:26

Hej..

Damen og jeg lavede den nemmeste middagsmad i går og det smagte rigtig godt..!

du skal bruge:

nudler
grøn peber
bacon i tern
radiser creme fraishe (eller hvordan det nu staves )

det vi gjorde var at stege bacon ogda det næsten var færdigt svitsede vi grøntsagerne sammen med bacon.. derefter puttede vi creme fraishen på panden sammen med bacon og grøntsager.. men nudlerne kogte de 4 minutter de skulle da de var kogt færdig kom vi dem på panden sammen med alt det andet og vendte det et par gange og lod det simre lidt. og så var det færdigt..

meget nemt og smager faktisk rigtig godt..!

du kan selvfølgelig supplerer med det du gerne vil have i..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-07-03 16:33

Ih hvor bliver man da dejlig inspireret af de dejlige nemme retter til dage hvor man ikke gider lave så meget

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 25-07-03 17:33

Mums....det ser lækkert ud alt sammen. Jeg glæder mig til at prøve de forskellige retter.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : Karina1209

Dato : 25-07-03 19:49

Hej Gazi.

Denne ret tager kun 15 min at lave og smager som en drøm.

Svits et par løg på panden. Skær noget røget laks(husk at fjerne skindet først) i strimler og svits det sammen med.
Bland det hele med noget fromaiche frais. (Det må ikke koge, så klumper retten)
Kog noget frisk pasta imens.
Server retten og pynt evt med lidt grønt.

Kærlig Hilsen Karina (Helt ny spiller.. som prøver at lære alle reglerne..smiler)

Kommentar
Fra : Karina1209

Dato : 25-07-03 19:50

Hej Gazi.

Denne ret tager kun 15 min at lave og smager som en drøm.

Svits et par løg på panden. Skær noget røget laks(husk at fjerne skindet først) i strimler og svits det sammen med.
Bland det hele med noget fromaiche frais. (Det må ikke koge, så klumper retten)
Kog noget frisk pasta imens.
Server retten og pynt evt med lidt grønt.

Kærlig Hilsen Karina (Helt ny spiller.. som prøver at lære alle reglerne..smiler)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-07-03 20:57

Hej Gazi

Min kones og min favorit sommerret er:

Lav en dejlig grøn salat med de grøntsager du godt kan lide.
Til salaten serverer jeg hakket hårdkogte æg, rejer og skinke i tern.
Hertil lun flutes og en dejlig kølig rose vin.

Velbekomme
Franksp

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 25-07-03 22:25

Ohhhh her er den travle karrierekvinde (pt på barsel HERLIGT) på hjemmebane :
Spagetti carbonara
Røget mørbrad (Netto)
Fromage frais
Basilikum
løg
muskat
æggeblommer (past.)
Svits løg og mørbrad. resten lunes med, ikke koge, og blandes med nykogt frisk pasta

Jeg laver altid kød/tomatsovs til flere dage da det kan serveres på utallige faconner.
F.eks. med ris i peberfrugt eller med kartoffelmos over og og i ovnen eller i tortillas med ris og lidt ost.

En er mine livretter indenfor Qvickfood er ovnbagt kartoffelmos med et par æggeblommer, paprika, fløde, maggiurt og hvidløg Mmmmm

Tærter er vi også storforbrugere af. Maizenas færdigdej og så ellers bare det fyld af kød og grønsager man kan lide eller alt godt fra køleskabet (også kaldet Roskumsnus) æg og evt. Karolines ostesovs guf guf.

Rigtig god fornøjelse.

TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Gazi

Dato : 26-07-03 23:15

Tak for opskriften. Det var lidt svært at vælge, for alle opskrifterne så gode ud.
Men jeg valgte din, for de andre lignede nogle jeg havde i forvejen.Men alle skal
da prøves.

Hilsen Gazi :-96

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 26-07-03 23:21

Selvfølgelig en tak for alle opskrifterne, som jeg glæder mig til at prøve.

Hilsen Gazi