/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nu holder jeg ferie
Fra : 3773
Vist : 869 gange
500 point
Dato : 25-07-03 13:56

..og en eller anden skal da have nogle af de mange points jeg har samlet.

For at der nu skal være et spørgsmål:

Hvem spillede egentlig i John Mogensen's backin band - eller på pladerne. Der står ikke noget på dem jeg har.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-07-03 14:00

Der er mange forskellige, det kommer an på hvilket år (album)

God ferie

MVH

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-07-03 14:01

aner det ikk men en god ferie kan man vel altid ønske dig

Go' ferie..

Solgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 14:01
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-03 14:03

hov,god ferie,bare det var mig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 14:14

Yes Viskinge, men umiddelbart kunne det lyde til at rytmegruppen går igen - altså på hans soloplader.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 14:18

Gid det var mig, der havde råd til at tage på ferie, men ak nej nu må jeg holde ferie her på kandu og der er ikke altid lige sjovt. Solen skinner ikke så meget.

John Mogensen, fra hvilket år?

Misunder dig din ferie.

sommerhilsen ans og er på dine vegne

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-07-03 14:23

> ans

Der er da mange gratis glæder, og bare det at gå lidt ud i naturen er da en glæde

Og holde ferie foran kandu er s.. da det mest dødssyge man kan gøre

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 14:32

-> 3773 Hvilke plader har du?

-> bantam det har du da ret i, men så skal jeg bare slå min græsplæne, for at komme videre.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 14:35

Jeg gir en tur på min islænder til dem der keder sig i deres ferie!!! Jeg synes vejret er dejligt...måske ikke lige når det pisser ned, men ellers er det da fedt nok! Man kan jo osse blive træt af grillpølser!

Jeg har ferie til midt i august... det er skønt at være lærerstuderende!!!

Nu skal jeg bare lige tage mig sammen til at handle... får gæster både til islænder og aftensmad m. rødvin. Har lige drukket en kølig med en kammerat, der kom forbi- nok til at tastaturet driller, så jeg må hellere vente lidt med at handle!!!

og til de vittige: tror ikke min islænder smager godt. Den er for gammel og for lodden!!!!

John Mogensen... no idea. Ved der er en lærer på Århus Katedralskole af samme navn (det var der ihvertfald for 15 år siden!!!)

Måske hedder de Ib og Benny?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 14:38

Jeg har såmænd bare de der tre opsamlings-nogen der indeholder stort set alle hans solohits. John som han var, hedder de vist.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 14:41

vent lidt.. har en opsamlings...prøver liiige om jeg kan hitte den i rodet....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 14:45

Kan ikke tåle heste, de får mig til at nyse, men ellers er de søde nok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 14:46

Har selv været ved at rode på nettet, men kan ikke rigtig finde noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 15:00

3773: du må da vide hvad de cd'er hedder, som du har.

Du er vist kommet i feriehumør. Hvor skal du holde ferie?

Kommentar
Fra : hellesally

Dato : 25-07-03 15:01

Hej 3773

Jer faktisk hamrende ligeglad med dine point. Jeg bliver hverken rigere eller fattigere af dem, men HA EN RIGTIG GOD FERIE. Nyd den. Hvis du skal væk fra PC'eren og Kandu, så håb at alle har fået et bedre humør.

Mange feriehilsner (H) Helle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:11

Ans de hedder "John som han var" I, II og III. udgivet på Pool Records. Corveret nævner ingenting. Michael Juul Sørensen har skrevet i indercoveret.

Feriestedet hedder Costa del Terrasse, med en bette afstikker til en næsten færdig byggeplads jeg har knoklet med de sidste par måneder.

Sjovt som sådan et tankeindfald på de lange køreture kan sætte en selv og andre på arbejde, ikk'?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:13

Det kan være jeg må vænne mig til at høre "mere spor-bare" kompositioner.

Har selv fundet ud af at producenten var Jørgen Kleinert på selskabet Oktav.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:14

Tanken faldt mig bare ind, idet jeg ikke synes ellers at have hørt den karakteristiske sound andet steds.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:15

..........og iøvrigt bliver det nok kun til en uge, idet vi har grusomt højsæson lige nu (kølebranchen)!!!!!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 25-07-03 15:16

> skingur

Der var du hurtig: får gæster både til islænder og aftensmad m. rødvin
og til de vittige: tror ikke min islænder smager godt. Den er for gammel og for lodden!!!!

Ville netop spørge om i også sklle spise islændingen?

Hørte forresten i Danmarksmester d.d. på p4 noget jeg ikke vidste om islænderheste. Der skal åbenbart være noget vm for isl.heste i Herning.

Så forklarede værten at hvis islænderheste bare 1 gang havde forladt Island måtte de aldrig komme retur p.g.a. sygdomsskræk, og der måtte aldrig komme andre heste ind på Island, derfor holdt de aldrig nogle mesterskaber.

Ja man lærer noget nyt hver dag, men det var jo sikkert ikke nyt for dig.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-07-03 15:21

Hej 3773
Her er et godt links,der fortæller historien om John Mogensen
http://www.johnmogensen.dk/historien.html
Læs også denne
http://www.johnmogensen.dk/main_left.html
Mvh og kan du have en rigtig god ferie
Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:22

Så lidt i fjernsynet den anden dag om de der krikker. Det var skægt. Blandt om deres karateriske måde at løbe på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:23

Har pløjet dem Brian......der er desværre ingen hjælp.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 15:31

ok 3773, hvis det er på costa del terrasse, så bliver det jo sikkert ikke den store afslapning, med mindre du har en til at varte dig op?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-07-03 15:36

Hej igen
Lidt mærkelig at de ikke nævner navnene på dem der var med,i mit omtalte links
det eneste de skriver er.
"I marts 1971 så Lp'en John Mogensen dagens lys, værket blev udsendt på selskabet Oktav, hvor Jørgen Kleinert sad som producer, repertoiret var varieret, og pladen tegnede derfor et fyldestgørende musikalsk portræt af John Mogensen, alle indspilninger var arrangeret i en maget personlig popstil med brede pianopassager, håndteret af John selv, med de karakteriske takter der skulle blive kendetegnende for hans musik, som backing havde John en lille rytmegruppe bestående af trommer, bas. rytmeguitar samt altså piano, undertiden et par blæsere på ænkelte numre, enkelt men brandeffektivt, personligt og swingende"
Brian

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-03 15:49

Ih - bare det var mig der vidste det.
Det ku' være lækkert med 500 p.
Feriehilsen fra
Eyvind.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 15:56

Hej Helle

..ja det har været en anelse giftigt her på det sidste. Der er samtidig blevet dumpet en ubegribelig mængde møg i tips.

se http://www.kandu.dk/dk/tip/4652
http://www.kandu.dk/dk/tip/4650
http://www.kandu.dk/dk/tip/4649

..det er nok lige omkring de mest lamme og åndsforladte tips der længe er set. Blå bil, min bare r......, her hvor jeg bor er de orange. Tage styrthjelmen af....så må politiet ikke "prikke til dig", vor herre bevare os.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 16:01

Jeg glæder mig nu ans. Men det bliver nu nok mig der skal varte unger op, men det passer mig såmænd meget fint. Det bliver nok noget med en kølig og en god bog.

Du skal åbenbart ikke være ked af det Eyvind - vi andre ved det heller ikke.

Underligt, ikke Briani. Musikere plejer sgu da nok at insistere på at komme på coverne. Men det er selvfølgelig mange år siden. Ikke mindst når man som tidligere nævnt, tager den lidt særprægede sound in mente, er det jo egentlig underligt ingen ved det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 16:13

Hvis det er opsamling af John Mogensens indspilninger er det formentlig ikke den samme backing gruppe på hvert nummer.

Nyd din ferie med børn, en kølig og en god bog.

Hva' med din pc'er? Skal den også holde ferie?

ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 16:23

Yes ryger off-line om lidt, når de sidste aconto begæringer er skrevet.

Den med back'ingen har jeg tænkt en del over, og vil mene at rytmegruppen er nogenlunde den samme på temmelig mange af numrene. Husk på den "smældende" og rimelig skarpe "røvballebas", antagelig spillet med plekter lagt rimeligt i forgrunden på musikken. Trommeslagerens sans for hvirvler og trioler. Johhh, jeg tror back'ingen er nogenlunde den samme +/- nogle blæsere her og der.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-03 16:45

Jeg tror ikke at du kan få et endeligt svar, når det fordeler sig over 3 opsamlings cd'er. Formentlig er der gengangere til flere af numrene, men jeg tror ikke på at det er de samme musikere på hvert nummer.

ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 16:45

Det er vel ikke dem her:
http://www.dmamusic.dk/dk.asp?mogensen
det kan også være:
http://www.karlhermanstrio.dk/johnsingler.htm
Jeg holder på karlhermans trio.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 16:49

Trækker mit forslag - karl hermans trio er en hyldest til John Mogensen.
Emesen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 17:01

nu er det snart ælle-bælle hvem skal have points

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 17:04

http://www.sound2000.dk/Musikerne/musikerne.htm
Kaj Henning har spillet musik lige siden pigtrådens dage i mange forskellige orkestre og med mange solister bl.a. John Mogensen, Allan Mortensen Peter Belli m.m. Han har spillet dansemusik i rigtig mange år bl.a. med Rocking Spirits og Stamping Bricks m.m. i 60'erne "Mexican Shuffle" i 70erne og startede Swing Time Big Band i 80’erne . K.H.P. er leder af Sound 2000.
K.H.P. spiller klaver, keyboard, tværfløjte, trompet og flygelhorn (af og til på samme tid !!!!) og passer i det hele taget ”hele butikken”.
Emesen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 17:09

Jamen passer han ind emesen?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 500 point
Dato : 25-07-03 17:18

Jeg tror simplthen der var flere, og måske samlet til lejligheden.
Der var også en musiker fra brønshøj, som erstattede Otto Brandenburg i four Jacks, som har spillet mange steder.
Men stadig
Emesen.
PS. Der er 297 sites med John Mogensen.

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 25-07-03 17:31

Tak for svaret emesen. Smid lige et link hvis du finder mere, eller kommer i tanke om noget. Tak for svaret og chatten d'herrer og damer og tak for god indsats.

Nu slipper i for mine udgydelse et par dage (så godt og vel).

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-07-03 17:35

Selv tak - men jeg er jo ikke sikker.
Og god ferie fra:
Emesen/Eyvind

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-07-03 14:03

oeageradolph@mail.dk
Hej!
Jeg har ledt og ledt, for at finde frem til hvem der egentlig spillede til John Mogensen når han sang.
Når jeg surfer rundt, bliver jeres link ved med at dukke op, så derfor spørger jeg.
Det er måske noget i ved noget om.
Venligst
Eyvind Christensen
Og her er svaret.
Hej Eyvind, hvis du læser på LP/CD Nordstjernen, kan du se hvem der spiller som studiemusiker og hvis du læser bogen ''John Mogensen en sanger af folket'' står der hvem der tog ud sammen med John på de små scener. Jeg syntes du bør læse denne bog...........
Med venlig hilsen Leo........KHT

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-08-03 12:03

Nordstjernen [musikoptagelse (cd)] / John Mogensen med Svend Erik Nørregaard, Gert P. Jensen, Hugo Rasmussen, Torben Munk, Ole Ousen, Lars Blach, Niels Tuxen, Finn Ziegler, Leon Duminsky ... et al.. - Pool, [1991]

Så vidt jeg lige kan se er Svend Erik trommeslager og angiveligt død
Hugo Rasmussen er bassist
Ole Ousen Gutarist
Niels Tuxen Guitarist
Lars Blach Guitarist
Finn Ziegler behersker violin, klaver og vibrafon

Så nu er vi da lidt nærmere