/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Findes der et mønster til skindsko?
Fra : kirhed
Vist : 1635 gange
100 point
Dato : 25-07-03 13:07

Hej
Er der mon nogen der ved om / hvor man kan finde et mønster til skindsko allá Bobux. Jeg skulle mene at de var nemme at sy selv.

Med venlig hilsen Kirsten

Accepteret svar
Fra : MS79

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-03 16:13

Skal det være mokasiner?? Mønstre på mookasiner findes i forskellige indianer bøger, som kan lånes på biblioteket. De er ikke svære at sy, men kræver det rigtige udstyr.

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 08-10-03 16:58

Nej jeg er egentlig ude efter et mønster til de skindfutter der sidder rigtig godt fast på foden, og som kan sys på symaskine. Jeg har imidlertid pillet en gammel bubuxsko op og lavet et mønster ud fra det. Ellers tak for hjælpen.

Mvh Kirsten

Godkendelse af svar
Fra : kirhed

Dato : 08-10-03 17:00

Tak for svaret MS79.

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 07-11-03 20:21

Hej
Nu har jeg sådan set selv løst problemet. Jeg tog min søns gamle (meget dyre)Bobuxsko og pillede dem op. Ud fra tegnede jeg et mønster og gjorde det lidt større. Jeg fandt en gammel blød skindjakke i gemmerne, og gik i gang med at sy. Jeg skulle lige øve mig lidt, men jeg har nu syet flere par som er rigtig gode. Det eneste det har kostet mig er ca. 5 kroner til elastik. Metoden kan varmt anbefales. Det skal lige tilføjes at jeg har syet skoene på symaskine med en helt almindelig symaskinenål. Jeg håber nogle bliver inspireret til at prøve.

De bedste hilsner Kirsten

Kommentar
Fra : hekon

Dato : 30-09-04 08:34

Hej Kirsten,
Jeg vil høre om du evt har mulighed for at skanne det mønster ind, jeg har nemlig ikke nogen gammel sko jeg kan pille op.
Mvh Henriette

Kommentar
Fra : kirhed

Dato : 30-09-04 16:16

Hej Henriette
Jeg vil lige finde mønsteret frem og tage det med på arbejde. Jeg skal nok få det scannet til dig. Skoene er i str. L (ca. 21-23). Jeg har måttet sy en del sko, og har ekperimenteret med forstærkning, da jeg måtte sande at de ikke holder så godt som dem man køber. Alligevel er det billigere, hvis man gider bruge en aften i ny og næ på at sy et par sko. Du kan sende din mailadresse til mig, så sender jeg et scanningsbillede retur hurtigst muligt.
Hilsner Kirsten. Mail: kirstenhedegaard@hotmail.com