/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Manglende filmbillede ved tv ud
Fra : Fumper10
Vist : 450 gange
20 point
Dato : 25-07-03 12:47

Jeg har fået foræret et aopen geforce fx 5200 med tv udgang. Jeg kan sagtens få billedet over på tv skærmen, men når jeg afspiller en film, er vinduet hvor filmen afspilles i helt sort på tv skærmen. På pc skærmen kan man sagtens se billedet. Problemet er der uanset om jeg bruger Windvd, Powerdvd eller mediaplayer. Jeg kører med den nyeste driver fra aopen (har prøvet med den fra Nvidia men den mangler en tv out funktion).

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-07-03 13:12

Opløsningen på PC og TV skal være ens,hvordan opløsningen er på TV skærmen kan du finde andet steds jeg skal prøve om jeg kan finde indstllingerne i et af mine blade.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Fumper10

Dato : 25-07-03 13:17

opløsningen på tv out er 800*600 det kan nu godt vise billede selvom jeg kører 1024*768. jeg har prøvet begge dele det hjælper desværre ikke

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 25-07-03 13:25

Citat Privat Computer
Du skal bruge 16 bit farver-opløsning 640 x 480. I windows XP gå i msconfig---vælge /BASEVIDEO under fanebladet boot.ini. Ellers kan man ikke få en opløsning på 640 x 480
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Lensborgen

Dato : 27-07-03 11:45

Hvorfor køber du ikke bare en kodefri DVD-afspiller til under 500,- kr., så har du løst alle dine problemer.
Fortsat rigtig god sommer.
Mvh. KL

Kommentar
Fra : sphinx

Dato : 03-08-03 00:34

er der billede på din computerskærm??? hvis der er dette, er det fordi denne er sat til at være den primære skærm...
derfor skal du bare sætte dit tv til at være den primære skærm og så skulle problemet være løst...
håber det hjælper

Accepteret svar
Fra : w3ird0.dk

Modtaget 20 point
Dato : 11-08-03 13:53

Hvis der er bøvl med at få billedet på TV og man ikke lige er ekspert med overlay indstillinger kan man jo bare hente TV TOOL, det er nemt og smertefrit. Den kan hentes på www.hol.dk under downloads.

Godkendelse af svar
Fra : Fumper10

Dato : 15-08-03 16:14

Tak for svaret w3ird0.dk. Det har været en god hjælp med det tv tool du anbefalede. Mit billede er kommet over det flimrer dog en del, men jeg tror at der skal rodes lidt med pal og ntsc for at det spiller perfekt. fedt at du lagde et link på. pointene går til dig

Kommentar
Fra : Fumper10

Dato : 15-08-03 16:19

Det skal siges der var tæt løb mellem sphinx og w3irdo.dk nu læste jeg de to svar samme dag, da jeg har været væk. sphinx svar kunne have hjulpet men med tv tool går det som en leg mange tak for hjælpen alle sammen undtagen lensborgen. nøjes med at svar på de spørgsmål du fatter noget af.